Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@16:10:05 GMT

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از سه شنبه

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۳۴۶۳

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون سراسری ۹۹ از ۲۹ مرداد تا اول شهریور خبر داد و گفت: کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۸ مرداد روی پایگاه این سازمان قرار می‌گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خانم فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با برنامه روی خط خبر درباره جزییات برگزاری آزمون سراسری ۹۹ افزود: از سه شنبه ۲۸ مرداد کارت رود به جلسه برروی پایگاه سازمان سنجش قابل دریافت است و فقط داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه و وارد کردن مشخصات شناسنامه‌ای به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به برگزاری آزمون در چهار روز گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا به دلیل رعایت تمهیدات بهداشتی بیشتر تعداد روز‌های برگزاری از دو روز به چهار روز تغییرکرده است یعنی از چهارشنبه ۲۹ مرداد تا شنبه اول شهریور برگزار می‌شود.

زرین آمیزی افزود: آزمون در این چهار روز در نوبت صبح برگزار می‌شود.

خانم زرین امیزی درباره تعداد داوطلبان امسال گفت:امسال تعداد داوطلبان ازمون سراسری یک میلیون و سیصد و نود و سه هزار و دویست و سی وسه نفر در پنج گروه اموزشی است که حدود ۲۷ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش متقاضی داریم.

وی افزود: در روز چهارشنبه ۲۹ مرداد روز آزمون گروه هنر به تعدد ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ نفر شرکت می‌کنند. پنجشنبه آزمون‌های علوم ریاضی و علوم انسانی برگزار می‌شوند که در گروه علوم ریاضی ۱۵۵ هزار نفر داوطلب و علوم انسانی ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ نفر و در روز جمعه ۳۱ مرداد گروه تجربی با ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ نفر و روز پایانی شنبه اول شهریور داوطلبان گروه زبان‌های خارجی به تعداد ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد برگزاری حوزه‌های ازمون امسال افزایش داشته و از ۵۱۸ حوزه امتحانی اصلی در سال گذشته، امسال در ۳۹۲ شهر و در ۷۷۳ حوزه امتحانی اصلی آزمون برگزار می‌شود که احتمال افزایش تعداد در حوزه‌ها نیز وجود دارد.

سخنگوی سازمان سنجش درباره تمهیدات برگزاری آزمون امسال گفت: از ۱۶ مرداد به صورت پیامکی و همچنین اعلام در سایت به داوطلبان تاکید شد که اگر داوطلبی مبتلا به کروناست در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ مرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه و مدارک پزشکی ارائه کند که تاکنون ۶۰ نفر قطعی اعلام کرده اند و با هماهنگی وزارت بهداشت آزمون این داوطلبان در مکان‌های مجزا از سایرین در بیمارستان هماهنگ شده است و در کارت ورود به جلسه آن‌ها، مکان هم ذکر شده است.

وی افزود: اگر کسی بعد از تاریخ اعلام شده مبتلا به کرونا شد می‌تواند به باجه‌های رفع نقص در تمام شهر‌های برگزاری آزمون مراجعه کنند حتی اگر در روز برگزای آزمون، داوطلبی مشکوک بود می‌تواند به حوزه اعلام کند که در تمام حوزه‌ها، محل‌های مجزایی برای داوطلبان مشکوک جدا از سایرین در نظر گرفته شده است.

سخنگوی سازمان سنجش درباره مراقبان و ناظران آزمون نیز گفت: همگی آزمایش شده اند و در سلامت کامل هستند. حتی مراقبان و رابطان و مسئولان آزمایش سلامتی داده اند و از افرادی استفاده شده است که حتی بیماری زمینه‌ای نیز نداشته باشند ضمن اینکه مراقبان و رابطان و مسئولان تطبیق عکس، مجهز به لباس‌های مخصوص و ماسک و محافظ چشمی هستند و با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت در تمام حوزه‌های برگزاری آزمون حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: برخلاف آزمون دکترا و کارشناسی ارشد در آزمون سراسری همراهی خانواده‌ها با داوطلبان راداریم که خواهشمندیم از تجمع جلوی درب‌های محل آزمون خودداری کنند و در داخل اتومبیل ها‌ی خود منتظرآن‌ها باشند.

زرین آمیزی گفت: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه روز برگزاری، درب حوزه‌های اصلی باز است و داوطلبان می‌توانند باآرامش به حوزه‌ها مراجعه کنند ضمن اینکه حتما قبل از روز آزمون مکان را شناسایی کنند و مطمئن باشند تمام دستگاه‌های نظارتی امنیتی و ارگان‌ها و سازمان‌های کشوری و بهداشتی دست به دست هم برای برگزاری سلامت و امنیت آزمون در تلاش هستند.

وی تاکید کرد: صندلی‌های محل برگزاری آزمون طبق نظر وزارت بهداشت ۱۸۰ سانتیمر از همدیگر فاصله دارد. محل‌های برگزاری آزمون با این فاصله چیده و ضدعفونی شده اند.

زرین آمیزی گفت: نتایج اولیه در هفته اول مهر و در سایت سازمان سنجش خواهد بود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: کنکور ، آزمون سراسری ، کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کنکور آزمون سراسری کرونا کارت ورود به جلسه برگزاری آزمون آزمون سراسری زرین آمیزی حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرصت یک‌هفته‌ای مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شده و داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه، سوابق تحصیلی خود را مشاهده، تأیید و در صورت وجود مغایرت، درخواست خود را برای بررسی هریک از بخش‌های سوابق تحصیلی ثبت کنند.

‌فرآیند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد. 

‌مراجعه به سامانه و تأیید سوابق برای تمامی داوطلبان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال جاری الزامی است. متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی کنند.

ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

‌داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند باید از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

‌سوابق تحصیلی در فرایند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی ۵۰ درصدی است.

این سوابق بر‌اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد ۱۴۰۲ و سال جاری تولید می‌شود.

آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی