Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:04:16 GMT

کرونا چگونه از طریق چشم منتقل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۳۴۸۶

کرونا چگونه از طریق چشم منتقل می‌شود؟

سید وحید احمدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: یکی از راه‌های انتقال بیماری کووید ۱۹ از طریق مخاط مثل مخاط چشم، بینی و دهان است.

او افزود: با لمس یک سطح آلوده و سپس لمس کردن چشم ممکن است فرد به کرونا آلوده شود، اگر واقعا در برابر کرونا ویروس محافظت کامل می‌خواهید باید سطح مخاطی در بینی، دهان و همچنین مخاط چشم را کامل بپوشانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: بنابراین اگر عینک و یا شیلد بهداشتی دارید باید از آن استفاده کنید، اما به طور جهانی توصیه نمی‌شود، پوشش چشم حرکتی هوشمندانه برای افرادی است که به درستی نمی‌تواند فاصله اجتماعی را رعایت کنند یا کسانی که در محیط آلوده به کرونا ویروس هستند.

او تصریح کرد: اگر ابتدا سطح چشم آلوده شود، ویروس کرونا از طریق اشک به بینی منتقل شود و از بینی نیز بتواند به دهان یا گلو و همچنین به مجاری هوایی و ریه‌ها سفر کند فرد را مبتلا می‌کند، پس توصیه می‌شود به هیچ وجه دستان خود را به صورت و چشمان خود نزدیک نکنیم و شست و شوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را هیچگاه فراموش نکنیم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا علوم پزشکی چشم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در حدود ۶۰ سال، زباله بهشهر و شهر‌های همجوار در زمینی در مجاورت این شهرستان دفن شده و موجبات اذیت و آزار مردم منطقه را فراهم کرده بود که با تصمیم شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری ‌پس از نیم قرن ساماندهی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر‌اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، اظهار داشت: براساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله به صورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به اینکه از امروز کوچک‌ترین زباله‌ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولین شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره‌مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است