Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:25:55 GMT

بیش از هزار تن خیار در خلخال تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۳۵۰۹

بیش از هزار تن خیار در خلخال تولید شد

بهبود علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۶۵ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان به کشت محصولات صیفی از جمله خیار اختصاص یافته است.

او گفت: با توجه به اینکه کشاورزان در سال‌های اخیر از روش‌های نوین کشت محصول خیار از جمله آبیاری نواری برای تامین آب مورد نیاز این محصول استفاده می‌کنند، ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش هزینه‌های تولید سطح برداشت محصول از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی خلخال اظهارداشت: خیار و گوجه‌فرنگی خلخال بدلیل کشت سنتی و ارگانیک و پرهیز کشاورزان در استفاده از کودها و سموم شیمیایی دارای عطر ، بو و طعم خاصی بوده و بیشتر محصول تولیدی مصرف داخل شهرستانی داشته و بخشی از آن نیز در بازارهای شهرهای همسایه خلخال عرضه می‌شود. 

وی گفت: روستای گورانسراب خلخال بزرگ‌ترین روستای تولیدکننده خیار و محصولات صیفی شهرستان خلخال محسوب شده و با اختصاص ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی این روستا به کشت محصول خیار سالانه بیش از ۲ سوم از خیار تولیدی این شهرستان در این روستا کشت و تولید می‌شود.
علیزاده همچنین افزود: امسال ۲۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی مستعد این شهرستان زیرکشت سایر محصولات صیفی از جمله بادمجان و فلفل رفته و پیش‌بینی می‌شود ۵۶۰ تن محصول از این مزارع برداشت و روانه بازار مصرف شود. 

علیزاده با توصیه به کشاورزان صیفی‌کار به استفاده از روش‌های جدید تولید محصولات از جمله ایجاد گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی تشریح کرد: با توجه به تغییرات ناگهانی هوا و شرایط اقلیمی منطقه که همواره بر کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی شهرستان تاثیرگذار بوده ، استفاده از گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی از جمله راه‌اندازی گلخانه‌های مقیاس کوچک با استفاده از تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده در حمایت از مجریان این طرح‌ها ، زمینه تولید محصولات صیفی در همه فصول سال در این منطقه سردسیر استان را فراهم می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از انتخاب روستای علی‌آباد این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح ایجاد گلخانه‌های مقیاس کوچک خانگی خبر داد و افزود: در سال گذشته و امسال برای راه‌اندازی ۸۰ واحد گلخانه‌ای مقیاس کوچک در این شهرستان پروانه احداث صادر شده که در این بین سهم مجریان این طرح در روستای علی‌آباد خلخال بیش از سایر نقاط روستایی این منطقه است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها خلخال صیفی جات اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال صیفی جات اردبیل خلخال صیفی جات اردبیل تولید محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی‌های نهایی کارگزاران صندوق بیمه، خسارت ۱۰۰ درصدی به اراضی ۱۴۰ هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان را گزارش کرد. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه این استان در تولید محصولات از جایگاه مهمی برخوردار است، اظهار داشت: استان بوشهر قطب تولید برخی از محصولات از جمله گوجه‌فرنگی خارج از فصل، خرما و برخی دیگر از محصولات است و تولید گندم در این استان از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی اهمیت بارندگی مؤثر در تولید محصول زراعی استان را مهم دانست و بیان کرد: یکی از مؤثرترین فاکتور در میزان عملکرد گندم با توجه به شرایط آب و خاک استان پراکنش بارندگی موثر و اثربخشی آن در تولید است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در سال زراعی جاری افزون بر 140 هزار هکتار اراضی استان تحت پوشش گندم دیم قرار گرفت، تصریح کرد: کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی نهایی کارگزاران صندوق بیمه‌ای استان خسارت 100 درصدی به اراضی 140 هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان بوشهر را گزارش کردند.

توکلی، اراضی تحت پوشش گندم آبی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از 18 هزار هکتار گندم آبی استان بوشهر محصول گندم حدود 4 هزار هکتار این اراضی به سبب کاهش باران و تداوم خشکسالی خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه اراضی گندم استان بوشهر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد گفت: پرداخت غرامت خسارت به تولیدکنندگان گندم استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز