Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: گروهی از مخالفان برگزاری عزاداری محرم در شرایط کرونا افرادی هستند که انسان به وضوح لمس می کند که مخالفت اینها از روی عناد است، یعنی حتی در زمانی که کرونا هم نبود اینها با این مجالس روی خوشی نداشتند.

سید احمد خاتمی گفت: منصفانه می خواهم بگویم کسانی که منتقد هستند و می گویند نباید مجالس عزاداری برپا شود هر چند با رعایت پروتکل ها، اینها بر دو گروه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گروه شان کسانی هستند که مغرض نیستند و معتقدند رعایت نمی شود؛ می گویند اگر رعایت بشود عیبی ندارد، ولی چون در عمل چنین امری اتفاق نمی افتد بنابراین برپا نشود.

خاتمی افزود: حساب اینها را باید جدا کنیم، همه را به یک چوب نرانیم، عزیزی، تحلیلگری به این مطلب رسیده ما باید او را قانع کنیم که می شود هم مجالس را برپا کرد و هم مجالس را به گونه ای برپا کرد که آسیبی پیش نیاید.

او ادامه داد: اما گروه دیگری هستند که انسان به وضوح لمس می کند که مخالفت اینها از روی عناد است، یعنی حتی در زمانی که کرونا هم نبود اینها با این مجالس روی خوشی نداشتند حالا بهانه ای هم پیدا کرده اند که آنچه در دل دارند ابراز کنند. «قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ» من به این مغرضان می گویم نه به آنهایی که دلسوزانه انتقاد می کنند که شما راه به جایی نخواهید برد؛ قدرت مندتر از شما که رضا خان قلدر بود با خشونت می خواست جلوی عزاداری ابی عبدالله الحسین(ع) را بگیرد و نتوانست.

خاتمی ادامه داد: عزاداری بر سالار شهیدان یک هنجار نهادینه شده در بین ملت ما است، نه تنها شیعه، اهل سنت هم برای سالار شهیدان عزاداری می کنند و نه تنها مسلمانان بلکه اقلیت ها هم برای سالار شهیدان برنامه عزاداری دارند. من به این جماعت که مغرضانه با مجالس عزاداری برخورد می کنند می گویم که این روش و منشی که شما دارید، در بین ملت ایران جواب نداده و نمی دهد.

او افزود: همین جا آفرین می گویم بر ستاد ملی مبارزه با کرونا که روانشناسی ملت را خوب شناخته اند، که مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) به جان مردم وابسته است، پروتکل و برنامه ریزی کرده اند و با رعایت این دستورالعمل ها و پروتکل ها باید مجالس و محافل عزاداری برگزار شود.

منبع: خبرگزاری رسا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سید احمد خاتمی مراسم عزاداری محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!

امام صادق (ع) از راوی سؤال می‌کنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ مسائل ما را مطرح می‌کنید؟ او جواب می‌دهد بله، این کار را می‌کنیم؛ یعنی همین مجموعه هیئات. حضرت می‌فرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست می‌دارم این مجالس را. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مقام معظم رهبری در بیاناتی می‌فرمایند: «هیئت را اصحاب ائمه تشکیل دادند و آنها شروع کردند؛ بعد از حادثه کربلا دور هم جمع می‌شدند.»

.

رهبر معظم انقلاب در در جلسه دیدار مداحان اهل بیت علیهم‌السلام به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در تاریخ چهارم بهمن ماه 1400 به سابقه تشکیل هیئت از زمان ائمه اطهار علیهم‌السلام اشاره کرده و می‌فرمایند: «هیئت را اصحاب ائمه تشکیل دادند و آنها شروع کردند؛ بعد از حادثه کربلا دور هم جمع می‌شدند. امام صادق (ع) از راوی سؤال می‌کنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ می‌نشینید دور هم صحبت می‌کنید، حرف می‌زنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح می‌کنید؟ او جواب می‌دهد که بله، این کار را می‌کنیم؛ یعنی همین مجموعه هیئات. بعد حضرت می‌فرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست می‌دارم این مجالس را. قربان آن دل! [می‌فرماید] مجالس شما را دوست می‌دارم. اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛ مسئله ما را زنده نگه دارید. «اَمرَنا» در کلمات ائمّه زیاد تکرار می‌شود؛ یعنی مسئله ما -به آن موضوع اساسی و محوری‌ای که ما بر اساس آن حرکت می‌کنیم، می‌گویند امر.»

 

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

 

ایشان در ادامه تأکید کرده‌اند: «حالا ما اگر بخواهیم با تعبیرات امروزی مثلاً عرض بکنیم، اگر چه یک مقداری از آن معنای حقیقی فروکاسته می‌شود، مثلاً بگوییم راه ما، مکتب ما؛ اَحیوا اَمرَنا؛ یعنی راه ما را زنده نگه دارید، مکتب ما را زنده نگه دارید. در یک روایت دیگر که این هم در کافی هست، می‌فرماید که تَزَاوَروا وَ تَلَاقَوا وَ تَذاکَروا اَمرَنا وَ اَحیُوه‌؛ این هم همین ‌جور است؛ احیای امر است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکورد جالب سرمربی لیورپول؛ هیچ‌کسی در لیگ برتر نتوانست یورگن کلوپ را دبل کند!
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • معمایی که امام درباره رژیم صهیونیستی مطرح کرد چه بود؟
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • فقط یک نفر شهامت داشت امباپه را سرجایش بنشاند
  • تصاویر جدید از محمد خاتمی و وضعیت جسمانی‌اش
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند