Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان، اظهار داشت: فرهنگ زیربنای توسعه است و رشد اقتصادی بدون رشد فرهنگ نه امکان دارد و نه فایده، چرا که جامعه را به تکامل نمی‌رساند و حتی ممکن است در بسیاری از شاخص‌ها با تنزل مواجه شویم.

وی افزود: اگر امروز ما ادعا می‌کنیم سنندج شهر خلاق موسیقی است، پایگاه دف جهان است و مرکز تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای کشور است، حاصل تلاش تمام هنرمندانی است که در این مرز و بوم زیسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ و تاثیر آن بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: در کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه فرهنگی بسیار تأثیر گذار است و باید برای دوران پسا کرونا از همین امروز به دنبال برنامه‌های فرهنگی باشیم تا از آسیب‌های اجتماعی که در آینده ممکن است با آن مواجه شویم پیشگیری کرد.

مرادی ضمن تاکید بر حوزه فرهنگ به عنوان یک اولویت در جامعه، یادآور شد: وجود پیوست فرهنگی برای تمامی پروژه‌های عمرانی اقتصادی و غیره ضروری است تا از تبعات منفی آنها در آینده جلوگیری شود.

سینما روباز پردیس سینمایی بهمن سنندج راه اندازی می‌شود

وی بیان کرد: امروز توسعه زیرساخت‌های فرهنگی برای ما از هر لحاظ مهم‌تر است و علیرغم اینکه پردیس سینمایی بهمن سنندج با دارا بودن سه سالن استاندارد سینمایی تا حدودی توانسته بود نیاز مخاطبان خود را برآورده کند اما در همین دوران کرونا چهار سالن به آن اضافه شده و در تلاش هستیم تا هفته وحدت آنها را به اتمام برسانیم.

رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه در این مجموعه برای اولین بار سالن سینمایی روباز در حال احداث است، گفت: در کنار آن نیز در شهرهایی مانند سقز به دنبال ساخت و تجهیز سالن‌های سینما هستیم تا کمبود زیرساخت‌های فرهنگی را بتوانیم تا حدودی بهبود بخشیم.

مرادی اظهار داشت: اگر ما مکان‌های استاندارد و در حد شأن و جایگاه مردم فرهنگی و فرهنگ دوست کردستان را نداشته باشیم بدون شک نمی‌توانیم برنامه‌های بزرگ را در استان برگزار کرده و هنرمندان شاخص و برجسته کشور را به این برنامه‌ها دعوت کنیم.

وی افزود: امروز باید به دنبال اقتصادی کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی باشیم تا هنرمندانی که به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب‌های جدی دیده‌اند، را بتوانیم مورد حمایت قرار دهیم.

رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: در این بین حتی حوزه هنری استان کردستان و البته سراسر استان‌ها خود مورد آسیب جدی ناشی از تعطیلی سالن‌های سینما قرار گرفت و به نوعی از نظر درآمدهای پایدار که می‌توانست در راستای توسعه فرهنگ بسیار مؤثر باشد، آسیب دید.

مرادی یادآور شد: در این دوران ما تهدید کرونا را به یک فرصت تبدیل کردیم و سعی داریم با توسعه زیرساخت‌های فرهنگی بتوانیم بخشی از نیازهای جامعه را برآورده کنیم تا در آینده به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره دست یابیم.

همکاری و تعامل اصحاب فرهنگ و هنر مهمترین سرمایه حوزه هنری است

وی بیان کرد: کار فرهنگی هم زمان بر است و هم هزینه بر و در برخی موارد باید بیش از یک دهه بر روی یک مسئله کار کرد تا بتوان به نتیجه دلخواه دست یافت و به همین دلیل نیاز است که در این بخش سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در بخش کرونا، گفت: در سایه تعامل و همکاری اصحاب فرهنگ و هنر حوزه هنری استان کردستان فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی را در سال جاری اجرایی کرد که این فعالیت‌ها با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

وی با اشاره به برگزاری چندین جشنواره ملی، برگزاری شب شعر، کنسرت آنلاین و تهیه و تولید مستند، بیان کرد: خوشبختانه امروز همکاری و تعامل هنرمندان با حوزه هنری کردستان بالاست و این تعامل مهمترین سرمایه ما به شمار می‌رود.

مرادی ضمن اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری استان کردستان در سال جاری، اظهار کرد: علیرغم تاثیر منفی ویروس کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ولی تا پایان سال جاری فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی در دست اجراست و انتظار داریم که بتوانیم در بخش‌های مختلف از جمله چاپ و انتشار کتاب، آلبوم موسیقی و فعالیت‌های از این دست تولیدات خوبی را در عرصه فرهنگ و هنر استان داشته باشیم.

کد خبر 4999750

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان امین مرادی روز خبرنگار ویروس کرونا روز خبرنگار محرم 99 بوشهر شیراز آمار کرونا شیوع کرونا ماه محرم عید غدیر خم شهرکرد گرگان قزوین کرمانشاه بیرجند حوزه هنری استان کردستان حوزه هنری کردستان آسیب های اجتماعی رئیس حوزه هنری حوزه هنری فعالیت ها زیرساخت ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قرن سنندج در قاب تصویر

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاهی عکس‌های قدیمی شهر سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» برپا می‌شود.

اسعد فرهادی ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت حامد شریعتی گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرارگرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال ۱۴۰۱ به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره مندی از تمام هنرها علی الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

فرهادی تصریح کرد: آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

۶ اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی وهنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی