Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:10:57 GMT

آغاز به کار اولین اپراتور پسماند در رشت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۳۸۹۸

آغاز به کار اولین اپراتور پسماند در رشت

گروه فن آوا با همکاری شرکت داده‌ کاوان کندو، برنامه‌ریزی و اجرای طرح جمع‌آوری مکانیزه پسماند خشک ارزشمند در شهر رشت را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام روابط عمومی گروه فن آوا، احمد جعفریان معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار فن آوا در نشست امضای تفاهم‌نامه فی مابین گروه فن‌آوا و شرکت داده کاوان کندو اظهارداشت: با توجه به اهمیت مسئله تفکیک پسماند خشک ارزشمند از مبدا به عنوان یکی از اولویت های کلان زیست محیطی کشور و تاثیر آن روی سلامت مردم، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای طرحی متفاوت و کارآمد در راستای مکانیزه کردن و استفاده بهینه از این مهم به عنوان یکی از مسائل اولویت دار کشور در دستور کار گروه فن آوا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار فن آوا خاطرنشان کرد: بر همین اساس سامانه‌ای با نام "دوباره" به منظور جمع آوری پسماند خشک ارزشمند (شیشه، کاغذ، مقوا، پلاستیک، پت و ... ) از مبدأ تولید، طراحی شده و برای اولین بار در کشور، با همکاری شرکت داده کاوان کندو در شهر رشت استان گیلان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه علاوه بر شهر رشت، در مراحل پایانی عقد قرارداد با شهرهای تهران، البرز، همدان و بسیاری از کلان شهرهای دیگر قرار دارد گفت: علاوه بر آن که از ساکنین شهر وجهی برای انتقال پسماند به خارج از شهر دریافت نمی شود، به ازای حجم و نوع پسماند تحویلی به سامانه در نظر گرفته شده، مبالغی به صورت نقدی یا اعتبار خرید به مشارکت کنندگان تعلق می گیرد. 

جعفریان ابراز داشت: احداث کیوسک های بازیافت در مناطق مختلف رشت برای جمع آوری پسماند خشک ارزشمند، تأمین ماشین آلات مورد نیاز سیستم دریافت زباله خشک از منازل و مراکز تجاری و صنعتی، جمع آوری زباله های خشک از درب منازل و پرداخت به شهروند به ازای هر کیلو زباله خشک تحویلی، برترین مزایای این طرح ملی محسوب می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه فن آوا معضل پسماند را یکی از جدی‌ترین مسائل استان‌های شمالی کشور به ویژه استان گیلان دانست و اظهار داشت: بهره‌مندی از رویکرد مشارکت مردمی راهکار بهبود و رفع معضل مذکور است.

وی تفیک از مبداء و استفاده از مشارکت مردمی را شاه کلید مدیریت پسماند دانست و گفت: امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی دولت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای حل مسائل گوناگون هستند.

جعفریان با تاکید بر اینکه نباید به مسئله پسماند نگاه تهدید محور داشت خاطرنشان کرد: امروز باید به مسئله پسماند نگاه فرصت محور داشت تا بتوان آن را حل کرد.

مدیرعامل شرکت داده کاوان کندو نیز در خلال این نشست، فرهنگ‌سازی عمومی راهکار توسعه مبحث تفکیک از مبداء دانست و خاطرنشان کرد: اجرای درست تفکیک از مبداء و مشارکت در پروژه "دوباره" می‌تواند مبلغ قابل توجهی را به عنوان درآمد یک خانواده ایجاد کند.

سلمانی ضمن تشریح مراحل اجرایی پروژه دوباره عنوان داشت: سفیران ما پسماند ارزشمند را از درب منازل تحویل می‌گیرند و یا عموم مردم با مراجعه به کیوسک‌های بازیافت "دوباره" می‌توانند پسماند خشک ارزشمند خود را تحویل دهند.

وی با اعلام اینکه هزینه پسماند خشک ارزشمند تحویل داده شده توسط هر خانوار به وسیله کیف‌پول الکترونیک "جیب" در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد افزود: وجود فرهنگ استفاده از پلتفرم‌های مجازی در میان مردم رشت زمینه توسعه این کیف پول الکترونیک را فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت داده کاوان کندو با اشاره به مزایای استفاده از کیف پول الکترونیک "جیب" تصریح کرد: به توجه به افزایش میزان شیوع کرونا استفاده از این کیف پول الکترونیک زمینه را برای حفظ سلامت شهروندان شهر رشت ایجاد کرده و آن‌ها می‌توانند بسیاری از امورات روزانه خود را به این وسیله انجام دهند.

احمد جعفریان معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار فن آوا در پایان این نشست با تاکید بر توسعه پروژه تفکیک از مبداء "دوباره" در سایر شهرستان‌های استان گیلان و همچنین چندین کلانشهر کشور افزود: با راه اندازی کامل طرح ملی سامانه جمع آوری پسماند خشک ارزشمند "دوباره"، علاوه بر تحقق اهداف شهر هوشمند در حوزه مدیریت پسماند ارزشمند شهری و ارتقاء فرهنگ عمومی در حوزه تفکیک از مبدا و حفاظت از محیط زیست، صرفاً در شهر رشت زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

متقاضیان حضور در این طرح با نصب اپلیکیشن مخصوص طراحی شده برای طرح ملی جمع آوری مکانیزه پسماند خشک، می توانند از تمام مزایای خدمات شهروند الکترونیک مانند خدمات پرداخت، خرید بلیط اتوبوس درون و برون شهری، مترو، استفاده از رستوران ها، هتل ها و تاکسی های درون و برون شهری، تهیه شارژ، استفاده از پارکینگ و حتی دریافت نقدی میزان مشارکت خود و ... بهره مند گردند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کیف پول الکترونیک گروه فن آوا جمع آوری شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سال ١۴٠١ و ۱۴۰۲ در راستای حفظ و احیا گوزن زرد ایرانی و در خطر انقراض هشت رأس گوزن زرد ایرانی از دو سایت تکثیر و پرورش دشت ناز ساری و سایر مراکز تکثیر کشور به لرستان و دامنه‌های زاگرس که زیستگاه و خاستگاه اصلی این گونه در گذشته بوده، انتقال داده شد.

وی افزود: گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش فجر صفای کشت و صنعت لرستان واقع در دامنه‌های یافته‌کوه حفاظت و نگهداری می‌شوند که نخستین و بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش گوزن زرد در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در راستای حفاظت مشارکتی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش و ذخایر ژنتیکی ایجاد شده است.

سالاروند از تولد یک رأس گوساله در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت؛ گوساله تازه متولد شده در شرایط مناسب و پایداری می‌باشد و توسط مسئولین سایت و دامپزشک مربوطه به همراه مادر تحت مراقبت است و شرایط زیستی و بستر مناسب برای زادآوری و رشد گوساله توسط کارشناسان زحمتکش این اداره کل و مجموعه کشت و صنعت فجر صفا لرستان فراهم شده است.

وی خاطر ژنشان کرد: در سال گذشته هم یک رأس گوزن زرد در این سایت متولد شده است که هم اکنون در سلامت کامل می‌باشد که نشان از موفقیت این سایت جدید در احیا گونه‌های ارزشمند و در خطر انقراض حیات‌وحش دارد.

وی افزود: در حال حاضر گوزن زرد ایرانی در چند استان کشور نگهداری می‌شود و همچنان تلاش برای حفظ این گونه ارزشمند ادامه دارد و با سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست و معرفی آن به مناطق مختلف، روند حفظ این گونه ارزشمند در سال‌های اخیر روند خوبی گرفته است و امیدها برای احیا آن در خاستگاه اصلی آن یعنی استان لرستان با موفقیت زاد و ولد طی دو سال اخیر نیز دو چندان شده است.

سالاروند، موفقیت احیا این گونه ارزشمند در استان لرستان را به همه طبیعت دوستان و علاقمندان به حیات وحش و محیط زیست تبریک گفت و از در دست بررسی بودن چند سایت خصوصی برای ایجاد مراکز نگهداری گونه‌های شاخص حیات وحش در استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: استان لرستان در ایجاد مراکز حفاظت مشارکتی حیات وحش با کمک بخش خصوصی و در راستای شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» در کشور پیشگام است.

کد خبر 6096812

دیگر خبرها

  • آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز اولین فروش خودروهای برقی از امروز
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود