Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:31:44 GMT

ترور «المبحوح» از سوی اسرائیل خطای راهبردی بود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۳۹۲۳

ترور «المبحوح» از سوی اسرائیل خطای راهبردی بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، ضاحی خلفان رئیس سابق پلیس دبی اقدام رژیم صهیونیستی در ترور محمود المبحوح از رهبران حماس در حدود ۱۰ سال قبل در دبی را خطای راهبردی توصیف کرد.

وی در گفتگویی با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ترور محمود المبحوح از رهبران حماس در امارات، خطای استراتژیک از سوی موسسه اسرائیلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسرائیل بر این باور بود که دستش رو نخواهد شد؛ اما آنها دستشان رو شد و پلیس دبی توانست آنها را از روز اولی که وارد شدند و تا زمان خروجشان شناسایی کند.

خلفان گفت: اگر من از وقوع جنایتی در اسرائیل  مثلاً انفجاری در یکی از رستوران های آن اطلاع داشتم ؛ به عنوان یک فرد امنیتی حتماً به اطلاع نهادهای امنیتی آن می رساندم که مثلاً قرار است در فلان مکان انفجاری رخ دهد.

این موضع گیری خلفان دو روز پس از اعلام توافق عادی سازی میان تل آویو و ابوظبی رخ می دهد که با مخالفت گسترده عربی و فلسطینی روبرو شده است.

گفتنی است که موساد رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ محمود المبحوح از رهبران حماس را در امارت دبی ترور کرد. در این عملیات تروریستی آنگونه که رسانه های صهیونیستی در آن زمان گزارش دادند؛ ۲۷ نفر از مزدوران موساد مشارکت داشتند و نام این عملیات تروریستی را «برگ سرخ» گذاشته بودند. تیم ترور المبحوح با گذرنامه های جعلی که دوازده نفر از آنان گذرنامه انگلیسی، شش نفر گذرنامه هلندی، چهار نفر گذرنامه استرالیایی، چهار نفر گذرنامه فرانسوی و یک نفر گذرنامه آلمانی داشتند در یک روز وارد دبی شدند. اعضای تیم ترور با پوشیدن گلاه گیس و لباس ورزشی و کلاه که توسط دوربین های هتل نمایش داده شد، وارد هتل مورد نظر شدند. محمود المبحوح پس از وارد شدن به اتاق خود با تیم ترور روبرو شد، این تیم پس از تزریق آمپول فلج کننده به وی، با قرار دادن بالش بر روی صورت المبحوح، او را به شهادت رساندند. تیم ترورموساد پس از انجام عملیات که ۲۰ دقیق طول کشید، شامگاه همان روز هتل محل ماموریت خود در دبی را ترک کردند. 

کد خبر 4999995

منبع: مهر

کلیدواژه: ضاحی خلفان امارات متحده عربی ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی دونالد ترامپ عراق ایران عربستان سعودی ویروس کرونا تحریم تسلیحاتی ایران بیروت عادی سازی روابط با اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 نفر گذرنامه تیم ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد ۱۱ سپتامبر

محمدرضا طالقانی در برنامه برمودا درباره حضورش در سالگرد ۱۱ سپتامبر در آمریکا و همچنین ترور خود در تهران توضیح داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رد شدن گل استقلال مقابل ذوب آهن به دلیل خطای هند (استقلال 0-1 ذوب آهن)
  • (ویدیو) ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد ۱۱ سپتامبر
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • استعلام از سازمان لیگ: گلر خارجی محروم نیست
  • روایت ژنرال صهیونیست از استراتژی یحیی السنوار
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است
  • ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است
  • رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال