Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره کننده ارشد دولت آمریکا در امر کنترل تسلیحات با توصیف چین به عنوان یک "تهدید فوری" گفت، کشورش ممکن است با هدف وادار کردن چین به امضای یک معاهده تسلیحاتی، توافقی هسته‌ای با روسیه را به پیش ببرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه ژاپنی نیکی، مارشال بیلینگسلیا، فرستاده ویژه کنترل تسلیحات دولت آمریکا این اظهارات را در مصاحبه‌ای با این نشریه ژاپنی چند روز قبل از آن که برای دیدار با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و بحث با وی درباره منعقد ساختن یک توافق به شهر وین سفر کند، مطرح ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن از مدتها قبل برای انعقاد یک توافق کنترل تسلیحات سه جانبه با مسکو و پکن اظهار تمایل کرده اما حالا می‌خواهد اول به سراغ یک توافق دوجانبه با روسیه برود.

بیلینگسلیا در مصاحبه‌ای تلفنی عنوان کرد: من فکر می‌کنم این یک رویکرد محتاطانه است به ویژه از این بابت که شاید با روسیه بر سر چیزی توافق کنیم که به نوبه خود چارچوبی باشد که بخواهیم چین هم به آن ملحق شود.

نشست مذکور در وین که واشنگتن از چین نیز برای پیوستن به آن دعوت کرده قرار است در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری با هدف تمرکز بر دستیابی به یک توافق جانشین برای توافق کاهش تسلیحات راهبردی "استارت جدید" برگزار شود. این توافق که در سال ۲۰۱۰ امضا شد ماه فوریه آینده منقضی می‌شود.

دولت ترامپ خواستار یک معاهده جدید اما با سه شرط شده است: شامل چین شود، محدودیتهایی را بر تمامی انواع تسلیحات هسته‌ای اعمال کند و راستی آزمایی را تقویت کند.

بیلینگسلیا در ضمن تاکیدش بر این سه شرط گفت، این پروسه منعطف بوده و به دور از این موضع که باید یک توافق همزمان میان آمریکا، چین و روسیه وجود داشته باشد، خواهد بود.

او تاکید کرد: ایده ما این است که می‌توان مذاکرات دوجانبه چه بین ما و روسها و چه بین آمریکا و چین تا زمانی که اصول این مذاکرات منجر به چارچوبی سه جانبه در پایان شوند، داشت.

وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که معاهده استارت جدید با روسیه تمدید شود. رئیس جمهور آمریکا این پیام را داده که چنین چیزی را با این شرط که در سه حوزه دیگر هم پیشرفت حاصل شود در نظر می‌گیرد.

علاوه بر آن آمریکا احتمالا به چین با اهرم یک توافق با روسیه فشار وارد می‌کند تا به مذاکرات درباره سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد.

فرستاده کنترل تسلیحات آمریکا با اظهار امیدواری درباره اینکه پکن تصمیم به ورود به این مذاکرات بگیرد، گفت: موشکهای چین قادر به حمل کلاهکهای هسته‌ای هستند و این باید هم مایه نگرانی ما و هم روسها باشد.

وی افزود: ما صحبتهایی از جانب چین شنیده‌ایم و به طور محتاطانه خوش بین هستیم که شاید امکان ورود به مذاکرات با آنها وجود داشته باشد. ما همچون کاری که در قبال روسیه انجام می‌دهیم انتظار داریم این مذاکرات احتمالا دوجانبه باشند. در این مقطع تصمیم به عهده چین است که به پای میز مذاکره بیاید.

بیلینگسلیا تصریح کرد: هر توافقی که ما با روسها پیدا کنیم باید ساختارش طوری باشد که در آینده شامل چین هم بشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا روسيه چين کنترل تسلیحات یک توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد

وزیر دفاع روسیه گفت که ارتش این کشور باید کمیت و کیفیت تولید تسلیحات خود را به منظور حفظ سرعت پیشروی‌های روسیه در جنگ با اوکراین بالا ببرد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، امروز (چهارشنبه) گفت که روسیه باید کمیت و کیفیت تسلیحات خود را به منظور حفظ  سرعت پیشروی‌های روسیه در منطقه عملیاتی در اوکراین بالا برده و ترکیب رزمی نظامیان خود را گسترش دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو در جلسه‌ای در مقر فرماندهی مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت: برای حفظ سرعت لازم حملات و اطمینان یافتن از تقویت توان رزمی گروه نظامیان برای اقدامات بیشتر، افزایش کمیت و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی‌ ارسالی برای نیروها لازم است.

او بیان کرد که فرماندهی مرکزی ارتش در حال انجام دادن فعالیت‌های هدفمندی برای تحقق این امر است.

شویگو همچنین گفت: با برخی شرکت‌های صنعتی قراردادهایی به شرط ظرفیت کامل آن‌ها و کاهش حداکثری بازه تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی امضا شده است.

افزون بر این، وزارت دفاع روسیه، دیروز اعلام کرد که تجهیزات جدید برای دفاع پهپادی روسیه در طی این جلسه به شویگو ارائه شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: نتایج مدرن‌سازی تسلیحات استاندارد جهت بالا بردن بازدهی و قابلیت مبارزه با پهپادهای دشمن و حفاظت نیروها در مقابل پهپادهای دشمن در خط مقدم به وزیر دفاع ارائه شد.

طبق تصاویر ویدیویی ارائه‌شده توسط وزارت دفاع روسیه، این تجهیزات جدید شامل یک مسلسل ضد هواپیما با یک قطعه نشانه‌روی جدید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟