Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:28:08 GMT

راه اندازی ۲۷ پردیس دانشگاهی در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۴۲۵۸

راه اندازی ۲۷ پردیس دانشگاهی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌ و بلوچستان گفت: دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در زمینه آموزش در مدت دو سال اخیر در استان یک نهضت علمی راه انداخته و در راستای اجرای عدالت آموزشی ۲۷ پردیس دانشگاهی در استان راه‌اندازی شده و به نوعی آموزش عالی به درب خانه‌های مردم استان رفته که رضایتمندی خوبی را در سطح استان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سلطانعلی میر یکشنبه ۲۶ مردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه آموزش عالی استان توسط این دانشگاه در دستور کار است، افزود: به زودی ۲۰۰ رشته، سه مرکز تحقیقاتی و یک مرکز بین‌الملل، توسط دانشگاه آزاد در استان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به اینکه این دانشگاه چه از نظر آمار دانشجویان و چه از نظر گستردگی و پراکندگی جغرافیایی بزرگترین دانشگاه استان محسوب می‌شود، ادامه داد: گسترش واحدها و پردیس‌های دانشگاه آزاد استان از سال ۹۷ آغا شده و ۲۷ پردیس دانشگاهی با توجه به روند رو به رشد مراجعات دانشجویان به این مراکز علمی، در آینده نزدیک قابلیت تبدیل شدن به واحد دانشگاهی را دارند.

وی افزود: تلاش می شود تا رشته‌های مختلف مورد نیاز استان در مقاطع تحصیلی مختلف را به دانشگاه‌های آزاد سطح استان اضافه کنیم و در همین راستا در جلسه روزهای اخیر هیئت امناء دانشگاه حدود ۲۰۰ رشته جدید مصوب شد که به یاری خداوند به زودی به دانشگاه اضافه خواهد شد.

میر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد استان تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل داشته، اضافه کرد: با توجه به اینکه حوزه آموزش اولویت اصلی محسوب می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم تعداد ۳۰ هزار نفری دانشجویان فعلی دانشگاه با توجه به رویکرد جدید به زودی به بیش از ۳۲ هزار نفر برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌ و بلوچستان در تشریح فعالیت‌های آموزشی حوزه بین‌الملل این دانشگاه اظهار داشت: چهار واحد بین‌المللی در سطح استان داریم که سه واحد زاهدان، زابل و چابهار پیش از این وجود داشته و واحد شهرستان هیرمند اخیراً فعالیت خود را آغاز کرده است. برنامه داریم پردیس‌های دانشگاهی میرجاوه و پیشین را نیز به بین‌الملل تبدیل کنیم. جذب دانشجوی خارجی و تعامل با کشورهای همسایه چه در حوزه آموزش و چه در حوزه‌های پژوهشی و برگزاری همایش‌ها، از برنامه‌های جدی مورد تاکید هیئت امناء دانشگاه آزاد استان است.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در حوزه پژوهش و فناوری، گفت: ما امروز دانشگاه‌های نسل سه و چهار را تجربه می‌کنیم و باید ضمن تمرکز بر حوزه اصلی آموزش، برنامه‌ریزی دقیقی در زمینه پژوهش و فناوری داشته باشیم و در این راستا توسعه مراکز رشد و نوآوری و مراکز تحقیقاتی در دستور کار قرار دارد.

میر افزود: تاکنون ۶ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد استان داشتیم که در جلسه اخیر هیئت امناء دانشگاه با راه‌اندازی سه مرکز جدید موافقت شد. در این راستا تاکنون با بیش از ۱۴ اداره‌کل سطح استان تفاهم‌نامه عملیاتی اجرا کرده‌ایم و برنامه داریم در راستای حل مسائل استان و تبدیل دانشگاه آزاد به دانشگاه مسئله‌محور به معنای واقعی ورود پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌ و بلوچستان به ورود این دانشگاه به بحث توسعه سواحل مکران اشاره کرد و گفت: در این زمینه دانشگاه آزاد استان در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه است تا به طور جدی و علمی به مسئله ورود کند. بخشی از سهام کارخانه "فولاد مکران" که در چابهار در حال راه‌اندازی است متعلق به دانشگاه آزاد است و ما برنامه داریم سرمایه‌گذاری‌ها را در حوزه پژوهش و فناوری و در حوزه اشتغال افزایش دهیم.

وی بیان کرد: راه‌اندازی مجتمع فرهنگی، رفاهی و گردشگری ساحل "درک" از توابع شهرستان کنارک در جنوب استان در دستور کار دانشگاه آزاد قرار دارد. ساحل درگ جاذبه گردشگری بی‌نظیری است که تاکنون آنطور که باید در سطح کشور و دنیا معرفی نشده و در صورت معرفی توان بالایی در جذب گردشگر دارد.

میر با اشاره به ظرفیت‌های متعدد موجود در سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: اگر تعامل میان دستگاه‌های اجرایی استان و دانشگاه آزاد در راستای تهیه طرح و برنامه علمی و دقیق جهت بهره‌برداری از ظرفیت‌های متعدد موجود در استان برقرار باشد، در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که سیستان و بلوچستان از یک استان کم‌برخوردار به یک استان بهره‌مند و برخوردار تبدیل خواهد شد و خوشبختانه این روند آغاز شده و البته نیازمند شتاب بیشتر است.

وی افزود: ما امروز در استان گاز، پتروشیمی و فولاد داریم و متناسب به این ظرفیت‌های جدید ایجاد شده نیازمند تربیت نیری متخصص هستیم بنابراین طرح آمایش رشته‌ای را در استان اجرا کردیم و رشته‌های جدید دانشگاه آزاد در استان متناسب با نیازها راه‌اندازی خواهد شد؛ با این روش ما متخصصینی که در آینده تربیت می‌کنیم به راحتی جذب بازار کار می‌شوند.

میر بیان کرد: دانشگاه آزاد در سطح استان ۲۲ مدرسه دارد که برنامه داریم در آینده نزدیک تعداد آنها را به ۳۴ مورد برسانیم. در سال تحصیلی جدید در برخی شهرهای استان مدارس سما در حال راه‌اندازی است و واحدهای راسک و زابل اخیراً راه‌اندازی شده‌اند. بنا داریم در حوزه آموزش و پرورش هم کمک کنیم و تا چهار سال آینده نیاز است مدارس و فضاهای آموزشی استان ما دو برابر شود که این موضوع از توان آموزش و پرورش خارج است و نیاز به کمک دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز با توجه به خیل عظیم مشتاقان تحصیل در حوزه بهداشت و درمان و عدم توان پاسخگویی دانشگاه‌های دولتی استان به این نیاز، ضرورت دارد وزارت علوم و وزارت بهداشت به دانشگاه آزاد اعتماد کنند تا رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و سایر رشته‌های مرتبط را در سطح استان افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط حاکم بر جامعه شهریه دانشجویان در استان افزایش پیدا نکرده و جذب دانشجویان با همان تعرفه سال قبل انجام می‌شود و حتی در برخی رشته‌ها تخفیف هم اعمال کرده‌ایم. با توجه به شیوع ویروس کرونا آموزش و آزمون مجازی در دستور کار دانشگاه آزاد قرار دارد و در آزمون‌های ترم گذشته ۹۸ درصد دانشجویان ما در آزمون مجازی شرکت کرده‌اند.

میر بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری با توجه به شیوع ویروس کرونا در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد استان اندیشیده شده و همه پروتوکول‌ها رعایت می‌شود و از این نظر خانواده‌ها نباید هیچگونه دغدغه‌ای برای حضور فرزندان خود در مراکز برگزاری آزمون دانشگاه آزاد در سراسر استان داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي سيستان و بلوچستان پردیس استانی علمی و آموزشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد برنامه داریم سطح استان دستور کار راه اندازی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست کمیته راهبری سند تحول در محل سالن شورای دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.

در این جلسه طرح‌های پیشنهادی بررسی شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بررسی و بخش عمده‌ای از پروژه‌ای کلان در برنامه اجرایی سال جاری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در حاشیه این نشست در گفت‌و‌گو با خبرنگار علم و فناوری آنا با اشاره به بررسی پروژه‌های کلان راهبردی برای عملیاتی شدن این پروژه‌ها در سال جاری اظهار کرد: راه‌اندازی و فعال شدن سرای جلبک، احیای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت، پیگیری اخذ سند مالکیت و احیای مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد، بررسی و اجرای طرح پروژه‌های نهال، پیگیری و احصای مشکلات سرای نوآوری برج قریب، ایجاد آزمایشگاه صنایع غذایی و ارائه استاندارد‌های علمی به‌منظور خدمات‌رسانی به شرکت‌های صنایع غذایی منطقه صفادشت و ملارد، راه‌اندازی ناحیه نوآوری صفادشت و چندین طرح با توجه به پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری مورد تأیید کمیته راهبری برای اجرایی شدن قرار گرفت و افتتاح خواهد شد.

حامد افشاری درباره برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال و استفاده از انرژی برق خورشیدی چنین توضیح داد: با اجرای این طرح، ظرفیت فعالان علم و فناوری در زمینه تولید افزایش می‌یابد و استفاده از منابع انرژی مقرون به صرفه خواهد بود.

وی افزود: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انتظار دارد واحد شهرقدس به عنوان دانشگاهی سرآمد در سطح استان تهران شناخته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت اضافه کرد: توسعه اقتصاد مبتنی بر پژوهش و فناوری (درآمدزایی از محل فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه) در واحد دانشگاهی شهرقدس، شبکه‌سازی در سطوح و حوزه‌های مختلف پژوهش و فناوری در این واحد دانشگاهی و اتصال به شبکه استانی، ملی و بین‌المللی، ایجاد بستر‌های مناسب برای انجام پژوهش‌های مسئله‌محور و تحقق اهداف دانشگاه حل‌مسئله، مراکز رشد و سرا‌های نوآوری برای رفع چالش‌های ملی، ارتقای رتبه واحد دانشگاهی در نظام‌های مختلف رتبه‌بندی ملی و بین‌المللی با توجه ویژه به انتشار مقالات معتبر، کتاب‌های دانشگاهی و ارتقای برند واحد شهرقدس در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان