Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت هپکو اراک از صادرنشدن چک حقوق کارگران این شرکت خبر داد و این در حالی است که اعتراضات کارگری در این شرکت به دوازدهمین روز خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کارگران هپکو برای دوازدهمین روز متوالی در این شرکت دست از کار کشیدند و نسبت به بلاتکلیفی و عدم پاسخگویی مدیران این شرکت نسبت به عملکرد خود، اعتصاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی مرکزی و دادستان کل کشور، مقرر شد که دو ماه حقوق معوقه کارگران این شرکت پرداخت شود که با وجود دستور دادستان کل کشور، هنوز این امر محقق نشده است.

جمشید غلامی، مدیرعامل هپکو در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه هنوز سازمان تأمین اجتماعی چک حقوق کارگران این شرکت را صادر نکرده است، اظهار کرد: برای صدور چک ایراد قانونی می‌گیرند.

غلامی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید که باید روال قانونی پرداخت مبلغ طی شود و براین اساس امکان واریز کردن پول به حساب شرکت در اراک وجود ندارد و این مبلغ باید به حساب هلدینگ واریز شود در حالیکه تمام حساب‌های هلدینگ هپکو مسدود است.

مدیرعامل هپکو با بیان اینکه احتمالا امروز چک حقوق کارگران پرداخت شود، گفت: مبلغ این چک معادل دو ماه حقوق کارگران هپکو است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده هپکو اعتراضات کارگری سازمان تأمین اجتماعی سازمان خصوصی سازی چک حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازنشستگان روزهای طولانی‌ست که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آنها با مطالبه‌ی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورایعالی کار محدود بماند.

در این شرایط، رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، در پاسخ به مکاتبه‌ی رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد.

محمدزاده، بازنشسته کارگری با اشاره به این پاسخ رسمی می‌گوید: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

این بازنشسته ادامه داد: به عبارتی پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵‌ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.

او افزود: از عبارتِ «وفق مصوبات شورای عالی کار» در نامه آن مقام مسئول، مشخص می‌شود که توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارند و بازهم همان مصوبات ناچیز شورایعالی کار برای بازنشستگان طابق‌النعل به النعل اعمال خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900887

دیگر خبرها

  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟