Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عباسی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست هم‌اندیشی با مسئولین هیئات مذهبی و کانون مداحان استان گفت: هیئت اثرگذار است و سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی است لذا باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا فضای عمومی کشور و استان را با همین فرهنگ و هویت اسلامی هیئتی و مسجدی خودمان رقم بزنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ حجت‌الاسلام عباسی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با مسئولین هیئات مذهبی و کانون مداحان استان گفت: در رابطه با عزاداری های ماه محرم و صفر با توجه به وضعیت بهداشتی که در سطح استان داریم دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا تصمیماتی را گرفته‌اند که به هیئات نیز اعلام‌شده است و از همه‌ی بزرگواران خواهش داریم که مدیرت کنند، قطعاً شور و شعور حسینی که در وجود مردم ما نهادینه‌شده است قابل‌احترام و مقدس است و باید بر اساس پروتکل‌ها کار را پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خداوند متعال لطف کرده و کشور ما را کشور اهل بیت (ع) و حکومت ما را حکومت اسلامی قرار داده است، نظام ما یک نظام دینی است و مردم متدینی که برای برگزاری مراسم محرم چنین شور و شوقی دارند و شکر خدا زیرساخت‌های آن نیز در کشور ما فراهم است.

عباسی تصریح کرد: اولین دغدغه‌ی شیعیان برای برگزاری مراسمات مذهبی در کشورهای مختلفی که در اقلیت هستند مسئله‌ی امنیت جانی و روانی آن‌هاست چراکه از طرف دولت‌ها تحت‌فشار هستند، در بعضی کشورها شرایط به حد بحرانی است که شیعیان حق برگزاری مراسم ندارند که نمونه‌های آن را در نیجریه و بحرین و مالزی می‌بینیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی  اظهار داشت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی این است که به یاری خداوند فضای تبلیغ را در اختیار متولیان امر بگذارد و ما صرفاً حمایتگرانی باشیم که تسهیل می‌کنند و خدماتی به هیئات مساجد و روحانیت ارائه می‌دهند.

هیئت اثرگذار سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی است

وی بابیان اینکه برخی می‌گویند نقش مسجد، روحانیت و هیئت کم شده است افزود: این را نمی‌پذیرم، اتفاقاً هیئت اثرگذار است و سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی است لذا باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا فضای عمومی کشور و استان را با همین فرهنگ و هویت اسلامی هیئتی و مسجدی خودمان رقم بزنیم.

عباسی با تأکید بر اینکه ما نسبت به هیئت‌ها وظیفه و رسالت داریم گفت: معتقدیم که امروز هیئت‌ها می‌توانند به‌عنوان خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی که از همه طرف و با تمام ابزار و امکانات انجام می‌شود ایفای نقش کنند، دشمنان ما در یک‌چیز اشتراک دارند و آن این است که تشیع نباشد و اگر هم هست یک تشیع خنثی و بدون محوریت ولایت و بدون خطری برای استکبار باشد و به دنبال چنین فضایی از گفتمان دینی ما هستند که این مخالف با آیات قران و روایات اهل‌بیت (ع) است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: دشمنان ما در جبهه استکبار، لیبرال‌ها و وهابی‌ها نه‌تنها با نظام اسلامی مشکل‌دارند بلکه یک پله بالاتر، این‌ها با تشیع مشکل‌دارند، لذا امام حسین (ع) زمینه‌ی بسیار خوبی را برای مبلغین و مداحان فراهم کرده است تا به‌صورت مستقیم با مردم ارتباط بگیرند و معارف دینی را منتقل کنند.

وی بابیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی با جامعه روحانیت و فعالین هیئت‌ها ادامه خواهد داشت گفت: دو کارگروه «هیئت» و «ستایشگران» تشکیل خواهد شد و به دنبال این هستیم تا طرح‌ها و ایده‌های بچه‌های هیئتی را دریافت و ساماندهی کنیم و تائید و تصویب آن را بگیریم و عملیاتی کنیم.

پروتکل‌های بهداشتی به مسئولین هیئت‌های مذهبی ابلاغ‌شده است/ هر هیئت یک «سلامت یار» معرفی کند

رمضی کارشناس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با تشریح دستورالعمل‌های برگزاری عزاداری‌ها در ماه محرم گفت: بیماری کرونا که در حال حاضر همه را درگیر خود کرده است و وجود دارد و اپیدمی شده است یک ویروس تکامل‌یافته طبیعی نیست و تاکنون ۵۲ نوع رفتار داشته است.

وی ادامه داد: امسال در ماه های محرم و صفر که در پیش رو داریم باید احساسات را کنترل کرد لذا از مسئولین هیئات درخواست داریم موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، چراکه مقام معظم رهبری نیز بارها بر عمل کردن به نظرات کارشناسی ستاد کرونا تأکید کرده‌اند.

رمضی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی به مسئولین هیئت‌های مذهبی ابلاغ‌شده است افزود:  طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا درصورتی‌که موارد بهداشتی رعایت نشود مسئولین مربوطه در هیئت باید پاسخگو باشند.

کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: استفاده از ماسک الزامی و عزاداری در حسینیه‌ها و مساجد چون بسته و مسقف هستند ممنوع است و سقف برگزاری مراسم حداکثر تا دو ساعت خواهد بود، همچنین دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی در کوچه‌ها ممنوعیت جابجایی دارند و مراسم می تواند در فضای باز مانند پارک‌ها و حیاط مدارس برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه افراد مسن و کسانی که بیمارهایی زمینه‌ای دارند حتی‌الامکان در مراسم شرکت نکنند گفت: هر هیئت یک سلامت یار یا بهداشتیار به‌عنوان رابط به سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کنند و در صورت لزوم آشپزخانه‌ها حتماً برای دریافت مجوزهای بهداشتی اقدام کنند.

در این نشست همچنین تعدادی از مسئولین هیئات مذهبی و فعالین فرهنگی شهرستان اراک با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده توسط هیئت‌های مذهبی در خصوص مقابله با بیماری کرونا ضمن تأکید بر لبیک به‌فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها به بیان نکات و پیشنهاداتی در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم پرداختند.

همچنین یکی از موضوعات مطرح‌شده در این نشست موضوع ادای نذورات با توجه به استفتائات انجام‌شده از مراجع عظام تلقید بود که با توجه به الزام به انجام نذر و طبخ غذا در برخی موارد پیشنهادی مبنی بر استفاده از ظرفیت آشپزخانه‌های شرکت‌های بزرگ و نهادهای مختلف در استان را مطرح شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی پروتکل های بهداشتی هیئت های مذهبی برگزاری مراسم مسئولین هیئات هیئت اثرگذار پروتکل ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدابراهیم رییسی، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:

«ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌شود».

کد خبر 6096888 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز چهارمین مرحله عملیات در برابر رژیم صهیونیستی خبرداد
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم