Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از برنامه برای عرضه املاک و زمین های 19 شرکت زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در سراسر کشور از طریق بورس کالای ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، صادق اکبری ضمن اعلام این خبر در خصوص برنامه عرضه یک باب واحد تجاری در فاز 2 شهر جدید پردیس در روز 29 مرداد ماه جاری در تالار فرعی بورس کالا اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در کل کشور 19 شرکت زیر مجموعه دارد که این شرکت ها دارای حجم زیادی املاک و زمین هستند که بعد از آماده سازی و پذیرش در بورس کالای ایران به خریداران عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نکته مهم در خصوص این عرضه ها این است که در روش برگزاری مزایده ی دارایی و اموال شرکت های زیر مجموعه به روش سنتی، مجبور به فراخوان و درج آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار و سایت ها و سامانه های مربوطه بودیم تا اطلاعات این اموال به نحو شایسته به دست همه افراد و متقاضیان خرید برسد اما با ورود به بورس کالا این مشکل برطرف شده است.
وی با اشاره به اجرای قانون توسعه ابزارهای مالی به کمک بورس کالا گفت: این قانون فرصت بهره گیری از ظرفیت های بورس کالای ایران را برای فروش اموال مازاد فراهم کرده تا همه دستگاه ها اعم از دولتی و خصوصی بتوانند برای عرضه اموال و دارایی های مازاد خود از این بستر معاملاتی استفاده کنند.
اکبری تاکید کرد: طی نشست های متعددی که با مسئولان بورس کالا برگزار شد و با بررسی چارچوب ها و قوانین موجود، فرصت برای عرضه این دارایی ها فراهم شده است. به طوری که 13 مردادماه جاری یک باب واحد تجاری در شرکت عمران شهر جدید پردیس در بورس کالا پذیرش شد تا شرایط این عرضه هم برای ما به عنوان عرضه کننده و هم برای متقاضیان خرید شفاف شود.
از مسیر بورس، فروش ها شفاف می شود
وی با اشاره به رشد و گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بورس طی ماه های اخیر با آزادسازی سهام عدالت و افزایش تعداد صدور کدهای بورسی جدید، گفت: این روند گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در بورس در بین مردم لزوم در اختیار داشتن دانش به روز را نیز ایجاد می کند و مقرر شد ما نیز از ظرفیت های بورس کالا به عنوان یک بازار مبتنی بر مکانیسم حراج استفاده کنیم تا در حوزه دارایی های خود شفافیت را به ارمغان بیاوریم. با این روش می توانیم به گسترش بیش از پیش فرهنگ سرمایه گذاری در بورس نیز کمک کرده و قاعده هرم سرمایه گذاری در این بازار را افزایش دهیم تا در حوزه املاک نیز شاهد شفافیت و رقابت خریداران و کشف قیمت واقعی تر و عادلانه تری باشیم.
عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در خصوص آثار و نقش عرضه ملک در بورس کالا در شفافیت معاملاتی و کشف قیمت واقعی و عادلانه تصریح کرد: به طور قطع تداوم چنین عرضه هایی در بورس کالا کمک می کند تا قیمت واقعی دارایی ها کشف شده و براساس ارزش ذاتی و متناسب با ارزش واقعی خود در یک فضای رقابتی به فروش برسد. حال آنکه در یک بازار بسته امکان انحصار در یک سمت خرید و یا فروش وجود دارد که این ایراد در بازار وسیع و رقابتی مثل بورس مشاهده نمی شود. همچنین ممکن است در روش مزایده های سنتی، متقاضیانی که در دنیای مدرن فعال هستند، از جراید و روزنامه ها برای کسب اطلاعات و اخبار استفاده نکنند و همین امر به انحصار ورود عده ای خاص به روند مزایده دامن می زند. به این ترتیب بهره گیری از روش های معاملاتی مدرن که در دنیا نیز از آنها استفاده می شود یک الزام است و ما نیز الزاما و اجبارا باید به سمت این روش ها برویم.
سایر ارگان ها نیز برای شفافیت به بورس بیایند
وی افزود: در بستر بورس کالا خریداران واقعی راحت تر شناسایی می شوند و بدون شک عرضه یکی دو مورد ملک در این بازار کفایت نمی کند. از این رو، ما درصدد عرضه سایر دارایی ها و املاک شرکت های زیرمجموعه خود هستیم و تجربه خود را از این عرضه ها مستندسازی کرده و در اختیار سایر ارگان ها و نهادها و نیز رسانه ها قرار خواهیم داد تا دیگر مجموعه ها نیز از این بستر شفاف برای واقعی تر شدن ارزش دارایی های خود بهره ببرند.
اکبری در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: این مجموعه اقلام مختلفی از دارایی ها شامل زمین و املاک ساخته شده با کاربری های مسکونی، تجاری و سایر کاربری های عمومی در اختیار دارد که پس از بررسی و انجام فرآیندهای مربوطه همگی در بورس کالا عرضه خواهند شد تا عموم مردم بتوانند برای خرید آنها وارد رقابت شوند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عمران شهرهای جدید سرمایه گذاری بورس کالا دارایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد

 تورم قیمت مسکن در تهران باعث شده است عده زیادی به سمت شهرهای اطراف کشانده شود. پرند یکی از این مقاصد است که با افتتاح مترو در آن، در صدر انتخاب مهاجران قرار گرفته است.

به گزارش تجارت نیوز، مشاوران املاک فعال در پرند می‌گویند با افتتاح مترو در این منطقه و تفاوت فاحش قیمت آن با تهران هرساله مردم بیشتری به این سو رانده می‌شوند.

رشد قیمت اجاره خانه در پرند

آن‌گونه که به نظر می‌رسد، قیمت در پرند نیز همسو با قیمت ملک در تهران، روندی نسبتاً افزایشی را پشت سر گذاشته است.

یکی از صاحبان بنگاه‌های املاک در شهر جدید پرند دراین‌باره می‌گوید: «با اینکه قیمت اجاره‌ها هنوز کامل مشخص نشده و برای این مساله باید حداقل تا آخر اردیبهشت منتظر بمانیم، اما در همین بازه نیز نسبت به سال گذشته شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.»

او در این خصوص ادامه می‌دهد: «برای مثال آپارتمانی که تا پیش از عید می‌شد با 120 میلیون تومان آن را رهن کامل کرد، حالا حداقل 150 میلیون قیمت دارد.»

بررسی‌های میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد واحدهای مسکونی در پردیس نیز افزایشی نسبی پیدا کرده‌اند.

چه عاملی اجاره‌خانه را افزایش داد؟

فعالان بازار مسکن افزایش قیمت اجاره خانه در شرایط فعلی را ناشی از تحولاتی می‌دانند که طی ماه‌های اخیر در نرخ ارز به‌وجود آمده است.

یکی از مشاوران املاک در این زمینه می‌گوید: «قیمت دلار که در سال گذشته مدتی ثابت مانده بود، به‌یکباره افزایشی شد و تا حد زیادی هم رشد کرد. همین مساله باعث شد انتظارات مردم هم روی قیمت‌های بالاتری برود و مالکان قیمت‌ها را بالا ببرند.»

مشاور املاک دیگری در شهر جدید پردیس توضیح می‌دهد: «توقع مالکان خیلی از اجاره‌ها بالا رفته است، ما باید با آنها مذاکره کنیم تا شاید بتوانیم قیمت را به حد منطقی برسانیم.»

قیمت مسکن در پرند

قیمت مسکن نیز در پرند همسو با اجاره‌بها از ابتدای سال، روندی افزایشی را پیموده است. اکنون کف قیمت خرید آپارتمان در این شهر جدید، یک میلیارد و 150 میلیون تومان و سقف آن نیز یک میلیارد و 950 میلیون تومان برآورد می‌شود.

مشاور املاکی که در حوزه معامله ملک در پرند فعالیت می‌کند در این زمینه می‌گوید: «قیمت آپارتمان از ابتدای سال رشدی 50 تا 60 میلیون تومان را پشت سر گذاشته است، اما در این 10 روز گذشته دوباره کاهشی حدود 6 میلیون تومان پیدا کرده و دلیل آن را هم نمی‌دانیم.»

مشاوران املاک و فعالان بازار مسکن این منطقه پیش‌بینی می‌کنند قیمت آپارتمان از انتهای اردیبهشت روندی رو به بالا را در پیش خواهد گرفت.

کارشناسان می‌گویند چشم‌انداز افزایشی تورم و افزایش انتظارات ناشی از این دیدگاه‌ها در آینده به رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف نیز دامن خواهد زد و پرند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳