Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، داغی بیست و ششمین روز مرداد ماه وقتی شیرین می‌شود که یادآور بازگشت لاله‌های عاشق در اسارت صدامیان به میهن باشد.

حدود یک سال از رحلت جانسوز پیر جماران می‌گذشت که سرانجام جمهوری اسلامی موفق شد اولین گروه اسرا را به میهن اسلامی بازگرداند.

مردادماه گرم ۶۹ نیمه ماه را رد کرده بود که ستاد رسیدگی به امور آزادگان تشکیل و وظیفه تبادل بیش از ۴۰ هزار اسیر عراقی با همین تعداد آزاده عاشق بعد از قطعی شدن تبادل اسرا بر عهده این ستاد نهاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اما کرمانشاه که آن روزها حال و هوای دیگری داشت میزبان اولین کاروان اسرا که بالاترین درجه از ایثار و از خود گذشتگی را در مقاومت و ایستادگی از خودشان نشان داده بودند از طریق مرز خسروی بود.

از چند روز قبل مردم کرمانشاه با آذین بندی کوچه‌ها و خیابان‌ها آماده استقبال از هزار و ۸۰۰ آزاده کرمانشاهی که سهم قابل توجهی از حدود ۴۲ هزار آزاده ایرانی است، بودند.

سرانجام اولین گروه از سفیران عشق و ایمان با نوای «هاتین خوش هاتین» مردم کرمانشاه در فضای عطرآگین عود و اسپند وارد کرمانشاه شدند.

کبوتران عاشق ابتدایی‌ترین خواسته شأن زیارت مرقد مراد معنوی ایشان در بهشت زهرا (س) بود و تجدید بیعت با ولی فقیه جدید، که هر دو این خواسته‌ها در اولین فرصت محقق شد.

اگر جنگی بر کشور تحمیل شود، در هر سنی به میدان خواهیم آمد

شاداله فخری آزاده کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۳۱ شهریور ۵۹ به اسارت نیروهای بعثی عراق در آمدم.

وی افزود: همه نیروهای لشکر ۹۲ بعد از اسارت به استخبارات عراق منتقل شدند و هدف اصلی انتقال آنها شناسایی افرادی بود که در کودتای نوژه با آنها همکاری نکرده بودند.

جانباز و ایثارگر کرمانشاهی ادامه داد: پس از ۱۰ سال تحمل رنج اسارت در اردوگاه‌های رمادیه و موصل سرانجام خبر موافقت تبادل اسرا به ما رسید و موجی از امید و خوشحالی در اردوگاه‌ها به راه افتاد.

وی با اشاره به شکنجه‌های در بند رژیم سفاک بحث عراق افزود در زمان اسارت علاوه بر مجروحیت جسمی به روان رزمندگان آسیب وارد می‌شد و بنده بیش از ۵۰ درصد جراحت‌هایی را که در بدن دارم از زمان اسارت به یادگار مانده است.

شاداله فخری گفت: یک عاشق هیچگاه برای رسیدن به محبوبش از تلاش نمی‌ایستد و اگر جنگی دوباره بر کشور تحمیل شود، گوش به فرمان ولی امر، در هر سنی خواهیم جنگید.

کد خبر 4999972

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادگان جنگ تحمیلی کرمانشاه اسارت ویروس کرونا روز خبرنگار محرم 99 بوشهر شیراز آمار کرونا ماه محرم شیوع کرونا عید غدیر خم شهرکرد گرگان قزوین کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوای کرمانشاه

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، طی ساعاتی از امروز بعدازظهر، علاوه بر وزش باد و رشد ابر، ممکن است شاهد رگبارهای موقت و پراکنده‌ای از باران همراه با رعدوبرق، بخصوص در نیمه شرقی استان کرمانشاه باشیم.

وی افزود: از فردا (چهارشنبه) تا شنبه هفته آینده، به دلیل تقویت تدریجی شرایط پایدار، پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: از امروز تا روز شنبه، دمای هوای روزانه در غالب نقاط با روندی آرام افزایش می‌یابد.

کد خبر 6087041

دیگر خبرها

  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • افزایش دمای هوای کرمانشاه
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند