Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:49:30 GMT

ساماندهی میادین تهران با رویکرد TOD

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۵۱۱۹

در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران که به ریاست شهردار تهران برگزار شد، بر رعایت رویکرد TOD در طرح ساماندهی و ارتقاء کیفی میدان انقلاب و سایر میادین شهر تأکید شد.

به گزارش ایسنا، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، مهدی هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشراقی در این خصوص گفت: طرح ساماندهی و ارتقاء کیفی میدان انقلاب که پس از اعمال اصلاحات لازم در کارگروه فنی به تأیید رسیده بود، مورد بحث و بررسی اعضاء قرار گرفت و پس از توضیحات مشاور تهیه کننده طرح، قرار شد طرح مذکور مجدداً با رویکرد TOD  و بارگذاری متناسب بازبینی شود و درباره مابقی میادین نیز اقدام مشابه انجام گیرد.  

 او افزود: در این جلسه موضوع احداث بنایی بلند مرتبه با کاربری مسکونی – خدماتی در زمینی به مساحت پنج هکتار واقع در خیابان اسدآبادی (منطقه ۶) مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از توضیحات مشاور تهیه کننده طرح، با عنایت به مصوبات قبلی کمیسیون ماده پنج، توجه به رویکرد تأمین خدمات هفت گانه، ساخت سطوح تجاری در حد پشتیبان سکونت و در نظر گرفتن فضای سبز و باز مناسب با تعدیــل تراکم و تعداد طبقات، طرح مذکور به شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد.  


بر اساس گزارش سایت شهر، اشراقی گفت: همچنین در این جلسه قرار شد به منظور ارتقاء کیفی فضای عمومی ساختمانها در پهنه های R، M و S، در صورتی که طبقه همکف به صورت لابی و خدمات مشاعی مورد استفاده قرار گیرد، این طبقه جزء طبقات بنا محسوب نشده و مشمول محدودیت ضابطه آستانه ۱۲ طبقه بلند مرتبه سازی نشود. ساخت پیلوت به منظور تأمین پارکینگ، لابی و مشاعات در گستره های مختلط نیز بلامانع اعلام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران کمیسیون ماده پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)

حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: صبح امروز پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، طرح ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و مسیر‌های منتهی به بهشت زهرا (س) با مشارکت یگان اجراییات شهرداری تهران، کلانتری ۱۷۱، اداره کل بهزیستی شهر تهران، پلیس راهور، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی و سازمان بهشت زهرا (س) انجام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محور شهید هاشمی از بزرگراه‌های پر تردد و از مسیر‌های منتهی به بهشت زهرا (س) محسوب می‌شود اغلب کودکان کار در حاشیه این محور و در غرفه‌ها مشغول فروش گل هستند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده از کودکان، احتمال خطر تصادف آنها و ایمنی ترافیکی در حاشیه بزرگراه در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۶۳ کودک مشغول به کار در غرفه‌ها توسط مددکاران سازمان بهزیستی جذب و به منظور ساماندهی جمع آوری شدند.

به گفته این مسئول، شناسایی سر شبکه‌های به کارگیری کودکان در حاشیه این محور و بهشت زهرا (س) در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات