Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:35:54 GMT

شرایط برگزاری عزاداری‌های محرم یزد تابع تصمیم ستاد ملی کروناست

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۵۲۵۹

شرایط برگزاری عزاداری‌های محرم یزد تابع تصمیم ستاد ملی کروناست

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - استاندار یزد با بیان اینکه شرایط برگزاری عزاداری‌های محرم در یزد تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است گفت: نماز جمعه پیوند دهنده‌ افراد مختلف در جامعه است و نقش بارزی در همدلی‌ها و همفکری‌ها دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی طالبی در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاونت اجرایی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، مدیران ارشد و ائمه جمعه استان برگزار شد با تشکر و قدردانی از زحمات هشت ساله حجت‌الاسلام شریفی اظهار داشت: مجموعه استانداری و مدیران استان شاهد هماهنگی و تعامل خوب در موضوعات مختلف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی گفت: نتیجه تعامل و هماهنگی با مجموعه شورای سیاست‌گذاری استان کاهش چالش‌ها و تنش‌ها شد، با هماهنگی، همفکری و هم اندیشی در مسائل استان، شاهد عبور از مشکلات و موانع بودیم.

وی افزود: در جلسات متعدد از جامعه روحانیت استان تشکر کرده‌ام و احساس می‌کنم بهترین همراهی و همکاری از طرف این عزیزان در مباحث کرونا شاهد بوده‌ایم، خیلی از تصمیماتی که در استان گرفته شد و در کشور الگو گشت با هماهنگی و همکاری روحانیون و ائمه جمعه بود.

استاندار یزد تصریح کرد: همگامی، هدایت و رهنمودهایی آیت الله ناصری در این راه بسیار موثر بود و سعی کردیم در مسائل گوناگون و کرونا از نظرات بزرگان استفاده کرده‌ایم.

طالبی ادامه داد: امروز ارتباط خوبی بین ائمه جمعه شهرستان با فرمانداران برقرار است و با وجود پیچیده‌ترین مشکلات بهترین شرایط را داریم، در بدترین شرایط معیشتی و اقتصادی، بهترین همکاری و تعامل را با روحانیت داریم.

عزاداری ماه محرم جزو فرهنگ ایرانی‌ها است؛ تقابلی بین مذهب و حوزه بهداشت وجود نداردعادل: آماده‌سازی 2 هزار بقعه برای عزاداری محرم/ 3 میلیون ماسک در هیئت‌ها توزیع می‌شوداعلام آمادگی شهرداری تهران برای استفاده "هیئت‌های عزاداری محرم" از فضاهای ورزشی و پارک‌ها

وی عنوان کرد: یزد می‌تواند به عنوان یک الگویی از تعاملات خوب و سازنده بین ائمه جمعه و مدیران دستگاه در کشور معرفی شود، برخی خط کشی‌های مصنوعی در کشور و جداکردن مردم از مسئولین به نظام و کارها ضربه می‌زند.

استاندار یزد گفت: اگر ائمه جمعه و مسئولین خودشان را از مردم بدانند و در متن مردم باشند، مردمی شدن نهادها سبب شده کارها بهتر انجام شود، با این دیدگاه می‌توانیم در کنار هم مسائل را مدیریت کنیم ک در کشور الگو باشیم.

طالبی ضمن تبریک به حجت السلام نجم‌الهدی ابراز امیدواری کرد که ایشان بتوانند این مسیر را به خوبی ادامه بدهند و نقش بارزی در تقویت همدلی‌ها، همراهی‌ها و ارتقاء جایگاه نماز جمعه به عنوان پیوند دهنده‌ افراد مختلف در جامعه باشند.

وی اظهار داشت: اگر از دستاورد انقلاب و ظرفیت نماز جمعه برای پرداختن به مسائل مهم روز جامعه استفاده کنیم، نماز جمعه می‌تواند نقش هدایتگری خود را برای مردم ایفا کند.

استاندار یزد گفت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری و ستاد ملی کرونا، پس از برگزاری جلسات متعدد در کمیته‌های مختلف دستورالعملی تنظیم شد که برای برگزاری مراسم محرم ابلاغ می‌شود، نقش محوری برای اجرای مصوبات و راهبری این موضوع به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده‌است.

طالبی عنوان کرد: هر تصمیمی که کارگروه عزاداری در این رابطه داشته باشد همه موظف هستند آن را اجرا کنند، با هماهنگی و تعامل در استان محرم خوبی را با توجه به ابعاد سلامت جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که از عزاداری‌های یزد در سطح کشور وجود دارد ادامه داد: با همراهی همه ان‌شالله بتوانیم این نگرانی‌های سطح ملی را برطرف کنیم و عزاداری‌های خوبی با شرایط کنونی داشته باشیم و بیشتر از فضای مجازی بهره ببریم.

انتهای پیام/781/ش

R41376/P/S6,76/CT11 بیشتر بخوانید... استاندار هرمزگان: هیئت‌های عزاداری در ماه محرم دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را با دقت رعایت کنند مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در قم برگزار می‌شود امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاندار هرمزگان: هیئت‌های عزاداری در ماه محرم دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را با دقت رعایت کنند مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در قم برگزار می‌شود امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ احتمال سقوط قیمت‌های سهام/ ۵میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس ورود کرده‌اند/ پیش‌فروش نفت به‌صلاح نیست ۲ ‌زمان علمی برای دوران نقاهت بیماران کرونایی چند روز است؟ + پاسخ متخصص بیمارى‌هاى عفونى ۳ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: شرایط جمعیتی در ایران "نامطلوب" شد / مجلس ‌طرح "خانواده و جمعیت" را تصویب می‌کند ۴ ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف امسال به پایان می‌رسد ۵ سفرنامه تسنیم به قلب محرومیت کردستان ــ ۱| ‌روزگار ناخوش ساکنان روستای «سپیران»/ اینجا مردم آب آشامیدنی ندارند+ فیلم ۶ تولیت آستان قدس رضوی‌: در شهر منتسب به حضرت رضا (ع) نباید خبری از ‌بی‌خانمانی، بیکاری و طلاق ‌باشد‌ ۷ برمودای مشکلات پیش‌روی گلخانه‌داران/ هزینه احداث گلخانه سه برابر شد ۸ دستگیری سارق کودک‌ربا در گیلان؛ حال عمومی کودک خوب است مهمترین اخبار استانها آیت‌الله علم‌الهدی: نیروهای مسلح به فعالیت ‌جریان‌های سیاسی ‌آسیب‌رسان به انقلاب بی‌تفاوت نباشند /انتقاد از ‌خیانت برخی‌ها‌ در حوزه "مسکن و معیشت" گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد روایت آزاده کرمانی از لحظه ورود به ایران / حاج قاسم در بازگشت همه آزادگان ‌به استقبال ‌می‌رفت گزارش|بازسازی؛ حیاتی تازه که در کالبد بافت فرسوده اردبیل ایجاد می‌شود مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ملت قدرشناس ایران به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد سرلشکر باقری:‌ رویکرد ایران نسبت به امارات تغییر خواهد کرد/ امنیت ملی ایران دچار خدشه شود تحمل نمی‌کنیم نامه قالیباف و رئیسی به رهبر انقلاب درباره تصمیم دولت برای فروش نفت عراق|پیام مسعود بارزانی به مصطفی الکاظمی/ تأکید بر لزوم توافق اربیل ــ بغداد نامه ۱۵۹ نماینده به قالیباف برای پیگیری اصلاح سازوکار اداره شورای‌عالی اقتصادی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزاری عزاداری استاندار یزد نماز جمعه ائمه جمعه ماه محرم هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری ستادهای برگزاری نماز جمعه سراسر کشور با عنوان قلب شهر و شعار معنویت، امید و نوآوری، یک‌شنبه 23 اردیبهشت از ساعت 15 الی 18 در مجتمع فرهنگی اموزشی آدینه تهران برگزار می‌شود.

جشنواره فرهنگی هنری ستادهای نماز جمعه در سراسر کشور با هدف شناسایی و معرفی نمونه‌ها و تجربه‌های موفق میزبانی و برگزاری مراسم نماز جمعه، انگیزه‌بخشی و تقدیر از خادمان موفق و پرتلاش، الگوسازی از طریق معرفی ترویج شاخص‌های میزبانی و کیفیت‌بخشی به مراسم نماز جمعه از آبان ماه 1402 فعالیت خود را آغاز کرد و پس از گذشت هفت ماه، مراسم اختتامیه این جشنواره روز یکشنبه 23 اردیبهشت 1403برگزار خواهد شد.
مخاطبان این جشنواره مسئولان ستادهای برگزاری نمازجمعه و گروه‌های هدف آن اعضای ستادها و خادمان افتخاری نماز جمعه، ائمه جمعه، عموم نمازگزاران جمعه، مدیران و کادر نمایندگی‌های استانی شورا هستند.

این جشنواره در دو محور: 1- ستادهای برگزیده استانی در فرایند ارزیابی سالانه، 2- ابتکارات و خلاقیت‌های ستادها، برگزار شد.

شایان ذکر است که این جشنواره ابتکارات خاصی داشته که در دو عنوان زیر قابل ذکر است.

ویژه‌ برنامه‌های ستادهای نمازجمعه در محور انس با امام عصر (عج) و ترویج فرهنگ انتظار (برگزاری مراسم دعای ندبه پیش از نمازجمعه و زیارت آل یاسین پس از نمازجمعه با ابتکارات ویژه، تولید میان ‌برنامه‌های اختصاصی با موضوع انس با امام عصر«عج» برای جایگاه نمازجمعه، تولید نشریه و محتوای مکتوب یا چندرسان های با موضوع انس با امام عصر«عج» و فرهنگ انتظار برای نمازگزاران) و ویژه برنامه‌های ستادهای نمازجمعه در محور جهاد تبیین (برپایی نمایشگاه‌های تبیینی، تشکیل حلقه‌های معرفتی و تبیینی پیش و پس از ادای نمازجمعه، تولید محتوا و محصولات تبیینی، برنامه‌ریزی برای معرفی دستاوردها و موفقیت‌های کشور) از ابتکارات این جشنواره بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه