Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال در این فصل 14 امتیاز از پرسپولیس عقب است اما در مجموع هنوز از رقیب دیرینه خود در تاریخ لیگ برتر، امتیاز بیشتری دارد. پرسپولیس در 4 فصل اخیر، با نتایج رویایی، با شتاب در حال کم کردن فاصله است. در نقطه مقابل پرسپولیس دو برابر استقلال قهرمانی به دست آورده تا اگر استقلالی ها پر امتیازتر هستند، پرسپولیسی ها پر افتخارتر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فاصله تنها یک هفته تا پایان بازی های لیگ نوزدهم، پرسپولیس که مدتها قبل چهارمین قهرمانی متوالی اش را جشن گرفته، 14 امتیاز از رقیب دیرینه خود، استقلال بیشتر دارد. سرخ ها حتی اگر بازی آخر را هم واگذار کنند، باز فاصله شان با تیم دوم جدول، دو رقمی می ماند. این البته بیشترین فاصله میان سرخابی ها در تاریخ لیگ برتر نیست.

به گزارش طرفداری، استقلال و پرسپولیس، دو تیم بزرگ فوتبال ایران هستند. این دو تیم در تاریخ لیگ برتر رقابت نزدیکی را از نظر امتیازی داشته اند. استقلال توانسته 3 بار قهرمان لیگ برتر شود و پرسپولیس هم با 6 عنوان قهرمانی پرافتخار ترین تیم لیگ برتر است. اما استقلال توانسته در مجموع امتیازات بیشتری را به خود اختصاص بدهد و این نشان می دهد که آبی ها عملکرد کم نوسان تری را داشته اند و در فصولی که قهرمان نشده اند هم رتبه های خوبی را کسب کرده اند و قرمز ها هم توانسته اند با درخشش های پی در پی خود ناکامی های گذشته را جبران کنند.

به چه فکر می کنیم وقتی که به فوتبال فکر می کنیم؟ شاید با دیدن این عبارت تصور کنید که قرار است گریزی بر کتاب سایمون کریچلی که با همین نام منتشر شده و محبوبیت خاصی میان فوتبالی های کتاب خوان دارد بزنیم اما نه! واقعا به چه فکر می کنیم وقتی که به فوتبال فکر می کنیم؟ چه چیزی را در فوتبال یافته ایم که آن را هیچوقت در دنیای پر سروصدای غرق در تکنولوژی امروزی نیافته ایم و باعث شده به فوتبال پناه ببریم؟ اصلا چرا ورزش های دیگر نمی توانند تا این حد محبوب و پرطرفدار باشند؟

همه ما با شنیدن این سوالات هزاران دلیل و جواب مختلف را در ذهنمان ردیف می کنیم اما هیچ وقت نمی توانیم با چندین جمله ماهیت فوتبال و دلایلی که این ورزش را به پرطرفدارترین پدیده جهان تبدیل کرده است توصیف کنیم. اصلا باید به این قضیه هم توجه کنیم که هرچیزی توصیف کردنی نیست و تنها راه فهمیدن آن درک کردن است، درک کردن و تجربه ای که هیچکس نمی تواند آن را به صورت جامع و بدون کاستن از ارزش ها، در قالب جملاتی بر زبان بیاورد. با این تفاسیر ما بازهم تلاش خود را می کنیم تا به این سوالات پاسخ دهیم. قطعا یکی از جواب های ما برای این سوالات این است که "فوتبال از بین برنده فواصل است". بیایید یک مقدار بیشتر در این جمله تامل کنیم. اینکه فوتبال فواصل را از بین می برد یعنی چه؟

فوتبال یک زبان مشترک است که می تواند ارتباطی کلامی میان یک کودک خردسال و یک فرد با تجربه و سالخورده را ایجاد کند یعنی شما برای صحبت کردن راجع به فوتبال نیازی به مدرک تحصیلی یا گذراندن دوره های آموزشی خاصی را ندارید فقط کافی است فوتبال ببینید.....

یکی از هزاران فواصلی که فوتبال از بین می برد، فاصله و شکاف میان نسل ها است. اما همانطور که فوتبال اینگونه فواصل را از بین می برد به راحتی می تواند یک شهر را به دو قسمت تقسیم کند که از نظر سلیقه و علایق فرسنگ ها با یکدیگر فاصله دارند. آبی و قرمز شاید پر تکرار ترین رقابت فوتبالی است که در جوامع هواداری وجود دارد و کری خوانی های فوتبالی هواداران آن ها همواره جذابیت خاصی را داشته است. اصلا وجود رقیب همشهری و بازی دربی می تواند یکی از همان دلایل باشد.

فاصله جدولی یکی از مهم ترین اصول در کری خوانی ها است که می تواند از هر لحاظ وسیله دفاعی خوبی برای یکی از دو تیم شود.

استقلال و پرسپولیس از ابتدای لیگ برتر در هر عرصه ای رقابت تنگاتنگ و جذابی را با هم داشته اند. بیایید تا رقابت این دو تیم را از لحاظ جدولی در تاریخ لیگ برتر بررسی کنیم:

لیگ نوزدهم؛ پوکر / پرسپولیس فعلا 14 امتیاز بیشتر از استقلال

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 1. پرسپولیس 29 64 26 2.20 2. استقلال 29 50 21 1.72

قصه لیگ نوزدهم هیچ وقت از یاد هواداران پرسپولیس نمی رود. تغییر سرمربی در میانه فصل هم نتوانست مانع چهارمین قهرمانی پیاپی آن ها یا به قول خودشان پوکر شود. پرسپولیس چند هفته مانده به پایان رقابت ها قهرمانی خود را در هفته 26 مقابل نفت مسجدسلیمان قطعی کرد. آن ها در 29 هفته گذشته لیگ برتر توانسته اند 64 امتیاز را به دست آورند و با اختلافی 14 امتیازی نسبت به تیم دوم یعنی استقلال با قاطعیت در صدر جدول حضور دارند. استقلال هم در این فصل با توجه به چالش های بسیاری همچون تغییر سرمربی و ابتلای مهره های اصلی تیم به ویروس کرونا عملکرد خوبی را داشت و توانست در 29 بازی 50 امتیاز را کسب کند. هنوز یک هفته به پایان لیگ باقی مانده است و پرسپولیس می تواند با پیروزی در دیدار آخر مقابل سایپا رکورد بیشترین امتیاز در ادوار لیگ برتر را با 67 امتیاز جبران کند.

دیدار استراماچونی و کالدرون سرمربیان خارجی دو تیم که نیم فصل از تیم های خود جدا شدند

لیگ هجدهم؛ پایان خوش برانکو / پرسپولیس 4 امتیاز بیشتر از استقلال

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 1. پرسپولیس 30 61 22 2.03 3. استقلال 30 57 27 1.9

شاید اختلاف اصلی دو تیم در این فصل از بازی دربی دور برگشت آغاز شد. استقلال تمام کمی و کاستی های طول فصل را جبران کرده بود و با پیروزی مقابل پرسپولیس به صدر جدول می رسید اما با باخت 1.0 در این بازی و لغزش در دیدار های بعدی اختلاف 4 امتیازی میان این دو تیم ایجاد شد. پرسپولیس از 30 بازی 61 امتیاز و استقلال 57 امتیاز کسب کرد. وینفرد شفر هم پس از باخت مقابل شهر خودرو از استقلال اخراج شد تا ناکامی های این تیم ادامه دار باشد.

گل سه امتیازی احمد نورالهی به استقلال در هفته های پایانی که تکلیف قهرمانی را مشخص کرد

لیگ هفدهم؛ شروع دیر استقلال / پرسپولیس 10 امتیاز بیشتر از استقلال

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 1.پرسپولیس 30 64 33 2.13 3. استقلال 30 54 25 1.8

شروع فاجعه بار و اوج گرفتن استقلال در ادامه فصل در این تیم تقریبا به یک سنت تبدیل شده است. آن ها در این فصل هم شروع بدی را با علیرضا منصوریان داشتند و در ادامه فصل با ورود وینفرد شفر اوج گرفتند اما در نیم فصل اول آن قدر امتیاز از دست داده بودند که با وجود عملکرد خوبشان در پایان فصل باز هم 10 امتیاز از پرسپولیس عقب بودند. استقلال با 54 امتیاز در رده سوم و پرسپولیس هم با 64 امتیاز قهرمان شد.

دربی 86

لیگ شانزدهم؛ آغاز قهرمانی های سرخ ها / پرسپولیس 9 امتیاز بیشتر از استقلال

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 1. پرسپولیس 30 66 32 2.2 2. استقلال 30 57 18 1.9

لیگ شانزدهم آغازی بر قهرمانی های زنجیره وار پرسپولیسی ها بود، استقلال با منصوریان اصلا خوب شروع نکرد اما تیم برانکو ایوانکوویچ از همان ابتدا در قامت یک مدعی در رقابت ها شرکت کرد. استقلال در این فصل در رتبه دوم قرار گرفت آن ها با عملکرد خوبی که در نیم فصل دوم داشتند توانستند از 30 بازی 57 امتیاز کسب کنند. شاگردان برانکو هم با 66 امتیاز قهرمان شدند تا اختلافی 9 امتیازی میان تیم اول و دوم جدول حاکم باشد.

جشن قهرمانی پرسپولیس

لیگ پانزدهم؛ زیرسایه استقلال خوزستان / پرسپولیس 5 امتیاز بیشتر از استقلال

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 2. پرسپولیس 30 57 16 1.9 3. استقلال 30 52 15 1.73

شروع طوفانی استقلال با پرویز مظلومی در ابتدای فصل با افت ناگهانی این تیم در ادامه همراه بود به طوریکه با باخت 4-2 در دربی برگشت همه چیز را تقدیم پرسپولیس کردند، شاگردان برانکو علی رغم شروع بدی که داشتند توانستند اختلاف 12 امتیازی با استقلال را جبران کنند و در پایان فصل 5 امتیاز بیشتر از استقلال کسب کرده باشند. پرسپولیس به دلیل تفاضل گل کمتر و با 57 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت، استقلال هم با 52 امتیاز در رتبه سوم ایستاد.

درگیری های بازی استقلال و تراکتور که با پیروزی 4-2 تراکتوری ها به پایان رسید و قهرمانی را از استقلال را ربود شادی پرسپولیسی ها پس از پیروزی چهار گله مقابل استقلال

لیگ چهاردهم؛ آخرین برتری امتیازی استقلالی ها / استقلال 11 امتیاز بیشتر از پرسپولیس

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ به ازای امتیاز 6. استقلال 30 47 6 1.57 8. پرسپولیس 30 36 4- 1.2

لیگ چهاردهم یکی از فصول فاجعه بار برای این دو تیم بود با این اوصاف استقلال در رده ششم و پرسپولیس در رده هشتم قرار داشت که شاگردان قلعه نویی 11 امتیاز بیشتر از پرسپولیسی ها کسب کردند. استقلال در این فصل هر دو دربی ر ابه پرسپولیس باخت و پرسپولیس هم با تغییر سرمربی از حمید درخشان به برانکو ایوانکوویچ مسیر صعودی خود را آغاز کرد.

گل علی علیپور در دربی هفته پایانی

لیگ سیزدهم؛ افت فاحش استقلال / پرسپولیس 2 امتیاز بیشتر از استقلال

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 2. پرسپولیس (کسر یک امتیاز) 30 55 19 1.83 5. استقلال (کسر یک امتیاز) 30 53 9 1.77

استقلال که در این فصل مدافع عنوان قهرمانی بود و تا میانه های فصل مدعی اصلی قهرمانی به حساب می آمد با کوچ ستاره هایش نتوانست خود را در بالای جدول حفظ کند و با 53 امتیاز در رتبه ششم قرار گرفت تا شاگردان علی دایی با 2 امتیاز بیشتر نسبت به استقلال در رتبه دوم قرار بگیرد. در این دوره قهرمانی به فولاد خوزستان و حسین فرکی رسید.

ترکیب استقلال در لیگ سیزدهم

لیگ دوازدهم؛ قهرمانی برای ژنرال و سربازانش / استقلال 17 امتیاز بیشتر از پرسپولیس

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 1. استقلال 34 67 24 1.97 7. پرسپولیس 34 50 10 1.47

در آخرین دوره ای که لیگ برتر 18 تیمی بود، استقلالی ها توانستند با 17 امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس در رتبه اول لیگ برتر قرار بگیرند. استقلال و قلعه نویی در این فصل با کسب 67 امتیاز از 34 بازی قهرمان شدند، 50 امتیاز پرسپولیس نیز حاصل دسترنج یحیی گل محمدی بود که عملکرد بدمانوئل ژوزه در نیم فصل اول را جبران کرد و حتی این تیم را به فینال جام حذفی هم رساند اما در آن جا هم نتوانست قهرمان شود و مغلوب سپاهان اصفهان شد.

استقلال در هفته پایانی مسابقات ترکیب پرسپولیس در این فصل

لیگ یازدهم؛ برکناری مظلومی، نقطه آبی سرخط / استقلال 24 امتیاز بیشتر از پرسپولیس

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 3. استقلال 34 66 24 1.94 12. پرسولیس 34 42 2- 1.23

تیم پرستاره پرویز مظلومی در این فصل هم نتوانست به قهرمانی لیگ برتر برسد. استقلال با کسب 66 امتیاز از 34 بازی در رده سوم ایستاد و پرسپولیس هم تنها توانست 42 امتیاز در لیگ یازدهم به دست بیاورد و لیگ را روی پله دوازدهم تمام کرد. سپاهان در پایان فصل سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن گرفت.

ترکیب کهکشانی استقلالی ها تیم پرسپولیس در این فصل

لیگ دهم / یکه تازی سپاهان / استقلال 7 امتیاز بیشتر از پرسپولیس

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 2. استقلال 34 65 21 1.91 4. پرسپولیس 34 58 14 1.70

در روز های یکه تازی سپاهان در لیگ برتر استقلال و پرسپولیس هم عملکرد نسبتا نزدیکی به هم داشتند، تیم استقلال در این فصل با 65 امتیاز و تنها 1 امتیاز کم تر از تیم قهرمان در رتبه دوم و پرسپولیس هم با 58 امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت. سپاهان در این فصل قهرمان لیگ برتر ایران شد.

گل لحظه آخری فرهاد مجیدی در دربی رفت

لیگ نهم / به کام اصفهانی ها/ استقلال 6 امتیاز بیشتر از پرسپولیس

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 3. استقلال 34 59 17 1.73 4. پرسپولیس 34 53 6 1.55

زیر سایه تیم های اصفهانی استقلال و پرسپولیس همسایه های هم در جدول رده بندی بودند. استقلال صمد مرفاوی مثل همیشه در میانه های فصل دچار افت فاحشی شد و نتوانست به مقام قهرمانی برسد با 59 امتیاز پایین تر از سپاهان و تراکتور در رتبه سوم ایستاد. پرسپولیس هم با 6 امتیاز کمتر نسبت به استقلال در رده چهارم قرار گرفت.

شوت کریم باقری در دربی برگشت و شکستن طلسم نتیجه 1-1 در دربی ها

لیگ هشتم/ قهرمانی استقلالی ها / استقلال 11 امتیاز بیشتر از پرسپولیس

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 1. استقلال 34 66 36 1.94 5. پرسپولیس 34 55 9 1.61

باز هم امیر قلعه نویی و باز هم قهرمانی برای استقلال، شاگردان قلعه نویی با 66 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن مسعود ابراهیم زاده روی سکوی قهرمانی ایستاد اما پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی نتوانست عملکرد فصل گذشته خود را تکرار کند و با 55 امتیاز، 11 امتیاز کمتر از استقلال در رتبه پنجم ایستاد.

جام قهرمانی استقلال در مشهد

لیگ هفتم / قهرمانی با کسر 6 امتیاز؛ بدترین رتبه استقلال در طول ادوار لیگ برتر/ پرسپولیس 16 امتیاز بیشتر از استقلال

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 1. پرسپولیس (6 امتیاز از پرسپولیس کسر شد) 34 59 21 1.73 13. استقلال 34 43 0 1.26

ناصر حجازی آمده بود تا مانند سال های پایانی دهه 70 استقلال را احیا کند اما به هر دلیلی موفق نبود و در میانه های فصل جای خود را به فیروز کریمی داد. پرسپولیس در همان فصل با وجود کسر 6 امتیاز باز هم قهرمان شد و در دقیقه 97 با ضربه سر سپهر حیدری قهرمانی را از سپاهان اصفهان ربود. استقلال در رتبه سیزدهم قرار گرفت که این جایگاه بدترین رتبه استقلال در طول ادوار لیگ برتر محسوب می شود.

شادی گل سپهر حیدری پس از گل قهرمانی

لیگ ششم / پایانی بر لیگ 16 تیمی/ پرسپولیس 1 امتیاز بیشتر از استقلال

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 3. پرسپولیس 30 53 16 1.76 4. استقلال 30 52 9 1.73

لیگ ششم هم از آن دست رقابت هایی بود که سکوی قهرمانی آن نصیب تیم های بزرگ تهرانی نشد و استقلال با صمد مرفاوی و عملکرد ضعیف فنی اش با اینکه هفته ها در صدر جدول حضور داشت در 5 هفته پایانی پیروزی ای کسب نکرد، به دلیل تاخیر در ارسال مدارک از آسیا حذف شد و دربی برگشت را هم باخت تا کابوس استقلالی ها کامل شود. پرسپولیس با 53 امتیاز در رتبه سوم ایستاد و استقلال هم با یک امتیاز کمتر چهارم شد. در پایان فصل سایپا قهرمان شد.

شادی گل علی نیکبخت پس از گل زنی به استقلال در دربی رفت

لیگ پنجم / اولین قهرمانی استقلال در لیگ برتر؛ تحقق برنامه سه ساله / استقلال 21 امتیاز بیشتر از پرسپولیس

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 1. استقلال 30 59 27 1.96 9. پرسپولیس 30 38 1- 1.26

امیر قلعه نویی در برنامه سه ساله خود اولین قهرمانی استقلال را در لیگ پنجم متصور شده بود و همین امر هم تحقق یافت. استقلال و جوان های جویای نامش با 59 امتیاز قهرمان لیگ پنجم شدند و پرسپولیس هم در فصلی نه چندان خوب با 38 امتیاز و 21 امتیاز کمتر از استقلال در رتبه نهم ایستاد.

جشن قهرمانی استقلالی ها

لیگ چهارم / آبی و قرمز شانه به شانه هم / استقلال 3 امتیاز بیشتر از پرسپولیس

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 3. استقلال 30 58 16   4. پرسپولیس 30 55 16  

لیگ چهارم هم نصیب تیم های تهرانی نشد و استقلال با 58 امتیاز در رده سوم ایستاد و پرسپولیس هم با 55 امتیاز در رتبه چهارم. قهرمانی این فصل نصیب فولادی ها شد.

شادی گل جواد کاظمیان در این فصل

لیگ سوم/ پایانی بر لیگ 14 تیمی / استقلال 12 امتیاز بیشتر از پرسپولیس

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 2. استقلال 26 51 15   5. پرسپولیس 26 39 14  

لیگ سوم آخرین دوره لیگ ایران بود که با 14 تیم برگزار می شد این فصل برای استقلالی ها با ورود امیر قلعه نویی به راس کادر فنی همراه بود که موجب کسب رتبه دوم شد، استقلالی ها اگر کمی خوش شانس بودند می توانستند قهرمانی را از سپاهان در جام حذفی بربایند. پاس تهران در پایان قهرمان لیگ شد.

ترکیب استقلال در لیگ سوم که طی سه سال توسط برنامه سه ساله قلعه نویی دچار تحولات زیاد و پوست اندازی شد

لیگ دوم / حرکت بسته استقلال خارج از دایره بسته؛ ناکامی آبی ها با کخ / پرسپولیس 12 امتیاز بیشتر از استقلال

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 3. پرسپولیس 26 44 9 1.69 9. استقلال 26 32 2 1.23

علی فتح الله زاده با شعار "حرکت خارج از دایره بسته" سکان هدایت آبی ها را به رولاند کخ آلمانی سپرد اما این ریسک او به هر دلیلی جواب نداد و مخ کخ نتوانست در نبرد با فشار و انتقاد های فوتبال ایران دوام بیاورد. استقلال در این فصل با 32 امتیاز در رتبه نهم ایستاد و پرسپولیس هم با 12 امتیاز بیشتر سوم شد. سپاهان در پایان این فصل قهرمان شد.

افسوس های کخ روی نیمکت

لیگ یکم / طلایی ترین اختلاف 1 امتیازی / پرسپولیس 1 امتیاز بیشتر از استقلال

تیم بازی امتیاز تفاضل گل نرخ امتیاز به ازای بازی 1. پرسپولیس 26 49 13 1.88 2. استقلال 26 48 17 1.84

داستان اولین دوره لیگ برتر فوتبال ایران برای پرسپولیسی ها بسیار خوب به اتمام رسید. استقلال برای قهرمانی به یک امتیاز در انزلی نیاز داشت اما به دلایل مختلف این دیدار را واگذار کرد تا پرسپولیس با پیروزی مقابل فجرسپاسی در تهران به قهرمانی برسد. پس از این اتفاقات منصور پورحیدری با گلایه های فراوان استقلال را ترک کرد.

جشن قهرمانی سرخ ها جدول کلی تیم بازی امتیاز بیشترین امتیاز در طول یک فصل تعداد برتری های امتیازی نسبت به رقیب بیشترین اختلاف امتیازی 1. استقلال (1 امتیاز کسر شده است) 581 1036 67 (لیگ 18 تیمی) 9 24 (لیگ یازدهم) 2. پرسپولیس  (7 امتیاز کسر شده است) 581 998 66 امتیاز (لیگ 30 تیمی) 10 16 (لیگ هفتم) پرسپولیس 998 امتیاز قانونی، 1005 امتیاز بدون کسر امتیاز

برخلاف اعلام بسیاری از رسانه تیم پرسپولیس از لحاظ قانونی همچنان در لیگ برتر 1000 امتیازی نشده است اگر بخواهیم امتیازاتی که از این تیم از سوی مراجع قانونی به دلیل تخلفات کسر شده است را تاثیر بدهیم این تیم 998 امتیازی است  و در یک بازی باقی مانده لیگ امسال فرصت دارد تا از لحاظ قانونی هم 1000 امتیازی شود اما بدون کسر امتیاز صاحب 1005 امتیاز است.

از پرسپولیس 6 امتیاز در لیگ هفتم (فصل قهرمانی با قطبی) و یک امتیاز هم در لیگ سیزدهم به خاطر تنبیه انضباطی هواداران کسر شد. استقلال هم در همین فصل سیزدهم با همین تنبیه هوادارانش، یک امتیاز از دست داد. این قانون در فصل های بعد دیگر اجرا نشد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: استقلال و پرسپولیس استقلال در این فصل تاریخ لیگ برتر پرسپولیس هم قهرمانی استقلال استقلال در رتبه امتیاز در رتبه پرسپولیسی ها پایان فصل استقلالی ها امتیاز کمتر فکر می کنیم رتبه دوم پرسپولیس 34 سوم ایستاد قهرمان لیگ استقلال هم پرسپولیس 30 پرسپولیس 1 دو تیم پرسپولیس 2 قرار گرفت استقلال 34 قلعه نویی یک امتیاز قهرمان شد استقلال 30 استقلال 1 استقلال 3 نیم فصل هم با 6 کسر شد باز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی‌شدن ۸۰ درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور

پیشکسوت باشگاه استقلال تأکید کرد، شاگردان جواد نکونام با برتری مقابل تراکتور تبریز ۸۰ درصد راه دستیابی به قهرمانی را طی خواهند کرد. - اخبار ورزشی -

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره دیدار پیش روی استقلال مقابل تراکتور اظهار داشت: استقلال وضعیت خوبی دارد و سرنوشت قهرمانی دست خودش است. قطعاً بازی با تراکتور در تبریز یک بازی سنگین است و اگر استقلال به برد برسد 80 درصد راه قهرمانی را طی خواهد کرد. استقلال در وضعیتی است که حق اشتباه ندارد و اگر کوچک‌ترین لغزشی داشته باشد امکان دارد که قهرمانی را از دست بدهد.

آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پرسپولیس هم شرایط خوبی دارد و اگر باخت این تیم برابر آلومینیوم را نادیده بگیریم باید گفت که آنها خوب نتیجه گرفته‌اند و فوتبال خوبی را هم به نمایش می‌گذارند، ولی استقلال باید روی بازی‌های خودش تمرکز کند و استرس نتایج دیگر تیم‌ها را نداشته باشد. اینکه سرنوشت قهرمانی دست استقلال است، یک امتیاز مهم برای این تیم محسوب می‌شود، ولی مهم این است که آنها بابت نتایج رقیبان استرس یا نگرانی نداشته باشند و کار خودشان را انجام دهند.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه بازی در تبریز برای آبی‌پوشان آسان نیست، تصریح کرد: این درست است که تراکتور در این فصل بازی‌های مهم خودش را از دست داده و نیاز به زمان دارد تا شخصیت قهرمانی در این تیم شکل بگیرد، ولی من معتقدم استقلال بازی آسانی نخواهد داشت و تراکتور می‌خواهد در تبریز و مقابل هوادارانش یک نتیجه خوب بگیرد. تراکتور بازیکنان تأثیرگذار و توانمندی دارد و استقلال قطعاً بازی آسانی نخواهد داشت.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد واگذاری این تیم به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: اگر این اتفاق باعث حل مشکلات مالی شود بسیار خوب است، چون حداقل اگر استقلال یا پرسپولیس به آسیا بروند و اجازه هزینه کردن برای جذب بازیکن خارجی را داشته باشند، می‌توانند با تیم‌های عربی تا حدودی رقابت کنند، ولی من معتقدم استقلال و پرسپولیس همچنان دولتی هستند و این اقدام فقط به این خاطر صورت گرفت که ما ملزومات AFC را رعایت کنیم. همه ما می‌دانیم مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دولتی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیری: اختلاف یک امتیاز چیزی نیست/ سپاهان بازی را کسل‌کننده کرد
  • کنایه تند نورافکن به ناکامی پرسپولیس!
  • وحید امیری: هنوز برای قهرمانی فرصت داریم
  • سرمربی پرسپولیس: دو امتیاز مهم از دست دادیم، اما تا آخر برای قهرمانی می جنگیم
  • مربی سابق استقلال: با این وضعیت شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است | تیم اوسمار به هر رقیبی حداقل ۲ گل می زند
  • سخت‌ترین هفته مدعیان | پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟
  • برخی نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود/ سه امتیاز مهم است نه چند گل!
  • عبداللهی: قهرمانی استقلال مهم‌تر از سبک بازی‌اش است
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • طی‌شدن ۸۰ درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور