Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@22:05:15 GMT

نفتکش ژاپنی در ساحل جزیره موریس دو نیم شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۵۳۴۷

نفتکش ژاپنی در ساحل جزیره موریس دو نیم شد

به گزارش  تلویزیون ژاپن، مقامات این کشور جزیره ای واقع در اقیانوس هند اعلام کردند که کشتی واکاشیو حوالی ساعت ۱۶:۳۰ عصر شنبه به وقت محلی شکست.

تصاویر ویدئویی ضبط شده توسط رسانه های موریس تجمع آب کدر و قهوه ای رنگی را در اطراف این کشتی شکسته شده نشان می دهند که از آب آبی رنگ اطراف آن متمایز است بیم آن می رود که نفت باقی مانده در این کشتی نشت کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام ها می گویند که گارد ساحلی را به منطقه اعزام کرده اند و آماده می شوند تا بر اساس توصیه متخصصان کشتیرانی این کشتی را یدک کشی کنند.

کشتی واکاشیو اواخر اوائل مرداد هنگامیکه از چین به مقصد برزیل در حرکت بود به یک صخره دریایی برخورد کرد.

دولت موریس روز جمعه طی بیانیه ای گفت که به دنبال دریافت غرامت از صاحب این کشتی و شرکت بیمه گر آن است. موریس همچنین از افراد و موسسات می خواهد تا برای نشان دادن ابعاد این خسارت مدرک ارائه کنند.

گزارش ها حاکی است بیش از هزار تن روغن از این کشتی باری متعلق به یک شرکت خصوصی ژاپنی که در نزدیکی جزایر موریس واقع در اقیانوس به گل نشسته بود به دریا نشت کرده است.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نفتکش ژاپنی جزیره موریس پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، «ارسلان رحیمی» امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت) در نشست خبری با بیان اینکه سرقت از خطوط همیشه وجود داشته و مسئله اصلی صدماتی است که به نفرات و محیط زیست وارد می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ انتقال نفت و فرآورده از مسیر خطوط ۱۳۲ میلیارد لیتر بود، رقم انتقال از خطوط در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷ میلیارد لیتر رسیده که از این میزان ۷۱ میلیارد لیتر انتقال نفت و ۶۶ میلیارد لیتر فراورده نفتی منتقل شده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: انتقال فرآورده با خط لوله حدود یک میلیارد دلار برای کشور ارزش افزوده دارد، چنانچه اگر بخواهیم ۱۳۷ میلیارد لیتر را با نفتکش انتقال دهیم، نیازمند ۵.۵ میلیون نفتکش هستیم و هر نفتکش هر مسیر رفت و برگشت را ۱۲۰۰ کیلومتر طی می‌کند که مصرف گازوئیل آن‌هم به طور میانگین برابر ۳۸ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود که اگر بخواهیم با نفتکش نفت و فرآورده‌های نفتی را انتقال دهیم، نیازمند ۲.۵ میلیارد لیتر گازوئیل هستیم.

وی گفت: هم اکنون ۸۰۰ میلیون لیتر سوخت برای انتقال مصرف می‌کنیم؛ بنابراین با این کار ۱.۷ میلیارد لیتر سوخت صرفه‌جویی می‌شود که برابر با یک میلیارد دلار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افزود: خط لوله گوره جاسک هدف اصلی‌اش صادراتی بود و این موضوع در اساسنامه آن ذکر شده است. این پروژه مربوط به شرکت ملی نفت بوده و یک انشعاب این خط لوله، نفت خام بندرعباس را تأمین خواهد کرد.

رحیمی ادامه داد: ۳.۸۵۰ میلیارد سوخت به نیروگاه‌ها تحویل داده شد. در زمینه جلوگیری از قاچاق و انشعاب از خط لوله نیز دو راهکار استفاده از پهپاد و فیبر نوری را مدنظر داریم.

وی گفت: در سال جدید حدود ۱۰۰۰ کیلومتر به خطوط لوله کشور افزوده خواهد شد که اصلی‌ترین آنها خط لوله ۲۶ اینچی رفسنجان به بندرعباس، خط لوله تبریز به ارومیه و خط لوله ۲۲۸ کیلومتری رفسنجان به یزد و خط لوله نظامیه اهواز به اندیمشک خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم