Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@12:36:16 GMT

اسقف مارونی‌های لبنان خواهان انتخابات زودهنگام شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۵۳۵۱

اسقف مارونی‌های لبنان خواهان انتخابات زودهنگام شد

اسقف مسیحیان مارونی لبنان خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام برای نجات لبنان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، بشاره پترس الراعی، اسقف مسیحیان مارونی لبنان گفت: مردم لبنان با انقلابی برحق درد و مشکلات خود را بیان کردند و ما آن را تبریک گفتیم. در عین حال اقدامات خرابکارانه را هم محکوم کردیم و از درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی تأسف خوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این اعتراضات برخلاف قوانین از سلاح علیه معترضان استفاده شد.

وی از ارتش لبنان و نیروهای امنیتی خواست از جوانان انقلابی حمایت کنند.

الراعی گفت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد لبنان به ابزار حل و فصل بین کشورهایی تبدیل شود که به دنبال ترمیم روابط خود به ضرر مردم لبنان هستند. ما از مقامات می‌خواهیم زمینه را به روی امکانات لبنان برای بازپس‌گیری مشروعیت ملی و اعتماد جهان به کشورمان هموار کنند. چگونه می‌توان به دولتی اعتماد کرد که گزینه‌های ملی را زیرپا بگذارد. آیا مسؤولان و فراکسیون‌ها و احزاب خطر سلب اعتماد بین‌المللی را درک می‌کنند.

الراعی گفت: باید فورا تغییر را شروع کرد. باید انتخابات پارلمانی زودهنگام با تصویب قانون جدید انتخابات و تشکیل دولت جدید برگزار شود. مردم به دنبال دولت نجات برای لبنان هستند نه نجات قدرت و طبقه سیاسی. دولتی که در داخل خود هماهنگ و منسجم باشد و دیدگاه یکسانی درباره طرح اصلاح داشته باشد؛ اصلاحی که آن را درک می‌کنیم اداری نیست بلکه اصلاح تصمیمات ملی با ابعاد سیاسی و ملی و نظامی است. ما با مردم خواهان دولتی برای کشورمان هستیم نه دولتی برای احزاب و طوایف و کشورهای بیگانه.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انفجار بیروت اعتراضات لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ریحانه اخلاقی کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه تهران با حضور در خبرگزاری مهر در خصوص این مرحله از انتخابات، گفت: از عزیزانی که در دور اول انتخابات به این جمع‌بندی نرسیدند که در آن شرکت کنند، می‌خواهم که حتماً در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند.

وی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم این کشور متعلق به ماست و ما وظیفه داریم در انتخاب آینده و سرنوشت کشورمان شرکت کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در عین حال که می‌دانم که مردم گلایه‌مندی و ناراحتی‌هایی دارند، زیرا مشکلات وجود دارد اما با عدم شرکت در انتخابات هیچکدام از مشکلاتمان حل نخواهد شد، زیرا برای حل مشکلات پیشنهاد می‌کنم که مردم در انتخابات شرکت کنند و افرادی که بر اساس شاخص‌های انقلاب وجود دارند را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند و پس از آن از آنها مطالبه‌گر باشید.

وی‌ادامه داد: موضوع مطالبه‌گر بودن مردم از مسؤولین بسیار مهم است که باید پیگیر آن باشند.

اخلاقی با اشاره به دور اول انتخابات اذعان کرد: باید گفت نیمه راه را آمده‌ایم و باید تا همین جا از مردمی که در مرحله اول انتخاب با شرکت کردن تشکر کنیم. مردمی که علی رغم وجود همه مشکلات و گلایه‌بندی‌ها پای کار آمده‌اند و در انتخابات شرکت کردند.

اخلاقی اذعان کرد: در خصوص تهران باید بگویم که ۱۴ نفر به دور در دور اول به مجلس راه یافتند و ۱۶ نفر باقی مانده است که امیدوارم با همان پرشوری که در مرحله اول برگزار شد مرحله دوم نیز برگزار شود. زیرا بحث مشارکت مسئله بسیار مهمی است. هرچند بحث رقابت با حضور فهرست‌های متعدد وجود دارد و البته موضوع امنیت و سلامت توسط سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر در حال انجام است و این چهار اصلی هست که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند.

کد خبر 6098337

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • اینزاگی ساسولو را به بقا امیدوار کرد
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟