Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:43:24 GMT

۵۲ هزار نوآموز تهرانی سنجش سلامت شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۵۴۷۳

۵۲ هزار نوآموز تهرانی سنجش سلامت شدند

«شهناز کریمی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از این تعداد حدود ۵ هزار و ۶۰۰ نوآموز از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش به مراکز تخصصی؛ شهیدمحبی در غرب و شهیدبهشتی در شرق تهران ارجاع شدند.

وی با اشاره به اینکه نوبت‌گیری برای طرح سنجش سلامت از هفتم تیرماه آغاز شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود سنجش سلامت ۹۳ هزار نوآموز برای سال تحصیلی جدید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«کریمی» افزود: حدود ۸۰ هزار نوآموز تا ۱۳ شهریور برای شرکت در این طرح نوبت‌گیری کردند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران بیان کرد: باتوجه به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور، سنجش سلامت نوآموزان پیش از این تاریخ باید به پایان برسد و جای‌دهی آنان در مدارس مشخص شود.

وی اظهارداشت: به دلیل شرایط کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با این بیماری، سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۷۳ پایگاه در نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۵۰ پایگاه در نوبت عصر از ساعت ۱۳ تا ۱۷ انجام می‌شود که ممکن است در نوبت عصر به دلیل مراجعه اولیا و نوآموزان فعالیت پایگاه‌ها تا ساعت ۱۸ یا ۱۹ هم ادامه داشته باشد.

«کریمی» با اشاره به فعالیت حدود ۵۰۰ نیرو در پایگاه‌های سنجش سلامت افزود: هزینه سنجش سلامت نوآموزان ۴۰هزار تومان است و مدت زمان سنجش سلامت هر نوآموز در پایگاه‌ها به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیم ساعت تعیین شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران درباره چگونگی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت گفت: تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی براساس چک لیستی که دانشگاه‌های علوم پزشکی به آموزش و پرورش ابلاغ کردند، رعایت می‌شود و مواد ضدعفونی‌کننده دست، سطوح، ماسک، دستکش، دستمال کاغذی، مایع دستشویی و... تا ۱۵ شهریور در اختیار پایگاه‌ها قرار داده شده است.
وی افزود: امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا، تست‌های بینایی، شنوایی، بررسی موی سر(برای آگاهی از داشتن شپش(پدیکلوزیس) از پشت سر نوآموز براساس آموزش‌هایی که به مراقبان سلامت داده شده)، واکسیناسیون و اطلاع از وضعیت جسمی انجام می‌شود، همچنین غربالگری سلامت دهان و دندان، قد و وزن به دلیل ارتباط نزدیک مراقبان سلامت با نوآموز و پیشگیری از انتقال بیماری کرونا انجام نمی‌شود.
«کریمی» خاطرنشان کرد: تمامی ابزارها برای هر نوآموز قبل و بعد از سنجش همچون هدفون برای سنجش شنوایی ضدعفونی می‌شود و نگرانی از لحاظ بهداشتی برای حضور اولیا و نوآموزان در پایگاه‌ها و انجام سنجش وجود ندارد.

سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران درباره سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار نوآموز در این طرح شرکت کنند و براساس آمار نوآموزان پیش‌دبستانی از سطح مناطق تهران، پایگاه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تعریف خواهد شد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است این طرح از مهرماه آغاز شود اما فعالیت پایگاه‌ها بستگی به شرایط شیوع بیماری کرونا و مجوز ستاد ملی مقابله با این بیماری دارد.

درخواست ۹۲۳ دانش‌آموز برای جهش تحصیلی
«کریمی» درباره جهش تحصیلی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید اظهارداشت: امسال ۹۲۳ دانش‌آموز برای جهش تحصیلی درخواست دادند.

وی گفت: بخشنامه جهش تحصیلی از اوایل تیرماه به مناطق ابلاغ و نوبت‌گیری انجام شده است، از ۲۱ تیرماه نیز ارزیابی‌ها و تست هوش در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران آغاز شده است و دانش‌آموز پس از قبولی در این آزمون‌ها می‌تواند در مدرسه مربوطه در امتحان تغییر پایه تحصیلی شرکت کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران افزود: قرار بود تا ۲۲ مرداد ارزیابی‌ها به پایان برسد اما به دلیل درخواست متقاضیان و نوبت‌گیری آنان از طریق سامانه سناد، ارزیابی‌ها تا ۳۰ مرداد انجام خواهد شد.

«کریمی» بیان کرد: جهش تحصیلی از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم انجام می‌شود و جهش اول به سوم نیاز به موافقت کمیسیون منطقه دارد و درخواست جهش برای بار دوم نیز باید در کمیسیون استان تصمیم‌گیری شود.  

برچسب‌ها سلامت مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران دانش آموزان سلامت مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران دانش آموزان رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران رعایت دستورالعمل های بهداشتی نوآموزان پیش پایگاه ها هزار نوآموز جهش تحصیلی سنجش سلامت نوبت گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند. مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228381 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل