Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@06:52:30 GMT

نمایش دو فیلم جدید بعد از تاسوعا و عاشورا

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۵۶۳۶

نمایش دو فیلم جدید بعد از تاسوعا و عاشورا

دبیر شورای صنفی نمایش از اکران دو فیلم جدید بعد از ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

قدس آنلاین: مرتضی شایسته در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره جلسه امروز ۲۶ مردادماه شورای صنفی نمایش، اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد فیلم سینمایی آبادان یازده ۶۰ به کارگردانی مهرداد خوشبخت در گروه آزادی و فیلم سینمایی بی‌حسی موضعی ساخته حسین مهکام در گروه مگامال بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی روی پرده بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اکران فیلم‌های قدیمی مانند فیلم‌های اصغر فرهادی گفت: ما اجازه دادیم فیلم‌های اکران ۲ در صورت داشتن پروانه نمایش تحت نظر محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی اکران شوند. این موضوع از نظر شورا بلامانع است بر همین اساس فیلم‌های دیگری که پیش از این روی پرده رفته‌اند اگر پروانه نمایش داشته باشند می‌توانند روی پرده بیایند.

دبیر شورای صنفی نمایش ادامه داد: اینکه بعد از چند روز آن فیلم‌های قدیمی از پرده پایین آمد احتمالاً به این دلیل بوده که سینماداران دیده‌اند فروش آن‌ها بسیار پایین بوده و اکران آن‌ها را ادامه نداده‌اند. اما به طور کلی موضوع اکران مجدد از نظر شورای صنفی بلامانع است.

شایسته گفت: در این جریان، اکران فیلم‌های کارگردان‌های خاص مطرح نیست بلکه هر فیلمی که پروانه نمایش داشته باشد در صورتی که پخش‌کننده‌اش با سینمادار توافق کند می‌تواند اکران شود. به این ترتیب فیلم‌هایی که قبلاً اکران شده‌اند باز هم می‌توانند روی پرده بیایند که این مصوبه شوراست.

وی درباره تعداد زیاد فیلم‌های خارجی روی پرده نیز خاطرنشان کرد: فیلم‌های خارجی‌ای که از شورای پروانه نمایش مجوز بگیرند می‌توانند روی پرده بینند در حال حاضر نیز تعدادی از فیلم‌های روی پرده پروانه دارند که توانسته‌اند اکران شوند با این حال فیلم‌هایی که باید شورای صنفی نمایش معرفی کند هنوز روی پرده نیامده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فیلم سینمایی آبادان یازده ۶۰ بی حسی موضعی شورای صنفی نمایش پروانه نمایش روی پرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • شکست ناپذیری آرسنال مقابل بزرگان؛ نمایش پرده آخر در اولدترافورد
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک