Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@07:55:31 GMT

نشست شش جانبه امروز پيرامون سد النهضه

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۵۷۹۵

نشست شش جانبه امروز پيرامون سد النهضه

خبرگزاری آریا- منابع سودانی از نشست شش جانبه امروز (یکشنبه) به منظور بررسی موارد مورد اختلاف در توافق سد النهضه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سایت اسکای نیوز، در این نشست که با نظارت سازمان ملل و با حضور نمایندگان اتحادیه آفریقا و سازمان ایگاد (سازمانی منطقه ای در آفریقا که در سال 1996 تاسیس شد و مقر آن در جیبوتی است)برگزار می شود، وزیران آب و خارجه سه کشور ذیربط یعنی مصر، سودان و اتیوپی مشارکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر پیش از این در دیدار با عبدالله حمدوک، همتای سودانی خود گفته بود، برای دستیابی به توافق الزام آور پیرامون آبگیری و بهره برداری از سد به گونه ای که حقوق و منافع سه کشور مربوطه حفظ شود، انجام مذاکرات ضروری است.
دو طرف در این گفتگو بر پایبندی خود به مذاکرات به عنوان تنها راه تحقق منافع ملت های منطقه تاکید و اعلام کردند، نباید پیش از دستیابی به توافق رضایت بخش کشورهای ذیربط اقدام یکجانبه ای انجام شود.
مصر، سودان و اتیوپی از سال 2011 برای بهره برداری از سد النهضه وارد مذاکره شده اند اما به دلیل وجود تنش ها میان آدیس آبابا از سویی و قاهره و خارطوم از سوی دیگر تاکنون هیچ توافقی حاصل نشده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نشست سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار