Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:33:39 GMT

تپه حصار دامغان مرمت و بازسازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۵۷۹۸

تپه حصار دامغان مرمت و بازسازی می شود

ایسنا/سمنان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان از برنامه‌ریزی برای مرمت و بازسازی تپه حصار دامغان خبر داد.

مهدی قاسمی 26مردادماه در جمع خبرنگاران شهرستان دامغان با اعلام این خبر اظهار کرد: بزودی کار مرمت و بازسازی تپه حصار که مهمترین و نفیس‌ترین میراث کهن شهرستان دامغان است، با اعتبار دو میلیارد تومان آغاز خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد : در سال گذشته، ۷۲۵ میلیون تومان توسط شورای برنامه ریزی شهرستان دامغان برای میراث فرهنگی مصوب و پیشنهاد گردید که از این مبلغ ۱۹۹ میلیون تومان تخصیص داده شد که ۱۳۳ میلیون تومان نقد و مابقی اسناد خزانه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین شورای برنامه ریزی شهرستان درسال ۹۹ برای میراث فرهنگی شهرستان دامغان ۶۰۰ میلیون تومان مصوب کرده که امیدوارم اعتبار پیشنهادی کاملا جذب شود .

قاسمی با تقدیر از اصحاب رسانه دامغان اظهار کرد: میراث فرهنگی شهرستان پذیرای انتقادات خبرنگاران است و معتقدم اگر راهکاری ارائه شود به بالندگی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کمک خواهد کرد .

وی با بیان اینکه تحول در حوزه گردشگری نیازمند عزم جدی مسوولان است، ادامه داد: برای ارتقا میراث فرهنگی می‌بایست نگاه مردم شهرستان دامغان به میراث تغییر کند .

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان با بیان اینکه گردشگری یک شعار نیست خواستار همراهی بیشتر مسوولان با این دستگاه شد.

وی گفت: در تلاشیم در سال ۱۳۹۹ چشمه علی دامغان به عنوان اولین اثر نفیس استان سمنان ثبت جهانی شود و روستای قوشه دامغان که به عنوان یک روستای تاریخی آثار تاریخی شهرستان دامغان را در خود جای داده است ثبت ملی کنیم.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان تصریح کرد: ایجاد پایگاه باستان شناسی و موزه در دامغان از اولویت های ما در سال ۱۳۹۹ است

 وی از رتبه اول میراث فرهنگی دامغان در جذب اعتبارات ملی در استان سمنان اخبر داد و افزود: اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان با کمبود نیروی انسانی مواجه است و باید این کمبود نیرو مرتفع گردد .

وی با اشاره به همکاری مدیریت شهری در مرمت بناهای تاریخی از شهردار دامغان بابت کمک به مرمت و بازسازی اطراف گنبد زنگوله تقدیر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامغان تپه حصار میراث فرهنگی سمنان اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان مرمت و بازسازی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اعلام این خبر گفت: از سال گذشته بحث بیمه هنرمندان با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با دستور اکید رئیس‌جمهوری در دستور کار قرار گرفت.   محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۲۴ نفر متقاضی در استان گلستان مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند.   او یادآور شد: از سنوات گذشته تعداد ۴۲۷ نفر از صنعتگران استان در لیست انتظار بیمه بوده‌اند که از این تعداد ۲۲۴ نفر از سوی وزارتخانه تائید و به استان ابلاغ شدند.   ساوری با اشاره به این‌که فعالان حوزه صنایع‌دستی و رشته‌های فعال در استان گلستان بسیار گسترده هستند و تعدادی از این هنرمندان از گذشته نیز دارای خدمات بیمه تأمین اجتماعی بودند، اظهار امیدواری کرد با شروع روند جدید بتوانیم در ادامه، زمینه بهره‌مندی سایر هنرمندان را نیز برای استفاده از این خدمات فراهم کنیم.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه تأکید کرد: افراد برای بیمه شدن علاوه بر مجوز میراث‌فرهنگی باید کارت فنی حرفه‌ای نیز داشته باشند ازاین‌رو به همه صنعتگران صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شناسه دار استان تأکید می‌شود در اسرع وقت با مراجعه به اداره فنی و حرفه‌ای نسبت به اخذ کارت مهارت اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • واگذاری کاروانسرای شاه عباسی و قلعه صمصامبه بخش خصوصی
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد