Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:45:48 GMT

هیئت‌های مذهبی در استان مرکزی ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۵۹۶۵

هیئت‌های مذهبی در استان مرکزی ساماندهی می‌شوند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در استان مرکزی ساماندهی می‌شوند از فعالیت کارگروه هیئت و ستایشگران در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام مهدی عباسی ظهر امروز در نشست با جامعه مداحان، ستایشگران و مدیران هیئت‌های مذهبی استان با اشاره به همکاری هیئت‌های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌های عزاداری ماه محرم اظهار داشت: معدود‌ کشورهایی هستند که با شیعیان در راستای برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم همکاری داشته باشند به طوری که شیعیان در خارج از کشور در زمینه امنیت جانی و روانی برگزاری مراسم‌های عزاداری دغدغه دارند به طوری که در تعدادی از کشورها شیعیان حق برگزاری مراسم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی این است که فضای تبلیغ را در اختیار متولی قرار دهد و نقش حمایتی در راستای تسهیل فعالیت‌ها و اقدامات دارد بنابراین هیئات مذهبی و روحانیان باید همکاری داشته باشند تا فضای افکار عمومی کشور و استان را با فرهنگ اسلامی رقم بزنند و نقش مسجد و روحانیت در این زمینه خیلی پررنگ و هیئت اثرگذار است و می‌توان گفت که سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی است درحالیکه بسیاری از مکاتب این سد محکم را ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه امکانات اداره کل تبلیغات اسلامی محدود است باید در راستای ارتقای دانش و مدیریت فرهنگی هیئت‌ها همکاری شود و از ظرفیت عظیم حضور نخبگان در هیئت‌ها استفاده شود.

شبکه تبلیغی در سطح استان مرکزی تشکیل و راه اندازی می‌شوداجرای پروتکل‌های سختگیرانه ماه محرم در هیئت‌های کرمان؛ مراسمات مذهبی تعطیل نمی‌شوندتمهیدات سازمان بسیج مداحان برای تهیه ماسک در محرم/ هیئت‌ها خودکفا می‌شوند

عباسی خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی مبلغان آمادگی داریم تا هیچ هیئتی از مبلغ محروم نباشد همچنین هیئت‌ها پیگیری کنند تا زمینه حضور گروهی از فرزندان غیر ایرانی نوشیعه در زمینه بیان فرایند زندگی، انتخاب تشیع و سایر موارد در هیئت‌ها و استان فراهم کنند تا مردم با روند شیعه شدن آنها بیشتر آشنا شوند .

وی ادامه داد: اولویت نخست ما پس از ساماندهی مبلغان هیئت‌های مذهبی است که باید فعالیت بیشتری داشته باشند زیرا دشمنان با تمام توان فعالیت می‌کنند تا شیعه خطری برای استکبار نداشته باشد و نه تنها با نظام جمهوری اسلامی بلکه با تشیع مشکل دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: کارگروه هیئت و ستایشگران فعالیت می‌کند و به دنبال این هستیم تا هیئت‌ها را ساماندهی کنیم که این کار همکاری همه را می‌طلبد.

عباسی افزود: در راستای برگزاری مراسم‌های عزاداری برای تامین فضا متناسب با پروتکل‌های بهداشتی آموزش و پرورش و تعدادی از نهادها همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/713/ ع

R7980/P1494/S6,73/CT11 بیشتر بخوانید... عزاداری هیئت حسینیه ثارالله دزفول با رعایت ضوابط در فضای باز برگزار می‌شود استاندار هرمزگان: هیئت‌های عزاداری در ماه محرم دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را با دقت رعایت کنند راه‌اندازی اولین تلویزیون اینترنتی هیئت‌ها/ آغاز کار «محفل» از محرم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عزاداری هیئت حسینیه ثارالله دزفول با رعایت ضوابط در فضای باز برگزار می‌شود استاندار هرمزگان: هیئت‌های عزاداری در ماه محرم دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را با دقت رعایت کنند راه‌اندازی اولین تلویزیون اینترنتی هیئت‌ها/ آغاز کار «محفل» از محرم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ احتمال سقوط قیمت‌های سهام/ ۵میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس ورود کرده‌اند/ پیش‌فروش نفت به‌صلاح نیست ۲ ‌زمان علمی برای دوران نقاهت بیماران کرونایی چند روز است؟ + پاسخ متخصص بیمارى‌هاى عفونى ۳ سفرنامه تسنیم به قلب محرومیت کردستان ــ ۱| ‌روزگار ناخوش ساکنان روستای «سپیران»/ اینجا مردم آب آشامیدنی ندارند+ فیلم ۴ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: شرایط جمعیتی در ایران "نامطلوب" شد / مجلس ‌طرح "خانواده و جمعیت" را تصویب می‌کند ۵ ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف امسال به پایان می‌رسد ۶ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۷ تولیت آستان قدس رضوی‌: در شهر منتسب به حضرت رضا (ع) نباید خبری از ‌بی‌خانمانی، بیکاری و طلاق ‌باشد‌ ۸ ‌روایت تکان‌دهنده آزاده‌ اصفهانی از ‌‌اردوگاه های رژیم بعث عراق / پذیرایی از اسرا‌ در ‌تونل وحشت / ناگفته‌هایی از سال‌های بی‌قراری + فیلم مهمترین اخبار استانها آیت‌الله علم‌الهدی: نیروهای مسلح به فعالیت ‌جریان‌های سیاسی ‌آسیب‌رسان به انقلاب بی‌تفاوت نباشند /انتقاد از ‌خیانت برخی‌ها‌ در حوزه "مسکن و معیشت" رونمایی از اپلیکیشن «داروفرست» توسط آستان قدس/ بیماران خاص غیرحضوری دارو سفارش دهند گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد روایت آزاده کرمانی از لحظه ورود به ایران / حاج قاسم در بازگشت همه آزادگان ‌به استقبال ‌می‌رفت مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ملت قدرشناس ایران به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد اتحادیه اروپا: آمریکا حق استفاده از مکانیزم ماشه را ندارد مصاحبه|تحلیلگر آمریکایی: توافق امارات ــ اسرائیل اعتراف با صدای بلند به خیانت است میشل عون: برای کشف حقیقت انفجار بیروت به زمان نیاز داریم/ همه فرضیه‌ها پا برجاست سرلشکر باقری:‌ رویکرد ایران نسبت به امارات تغییر خواهد کرد/ امنیت ملی ایران دچار خدشه شود تحمل نمی‌کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراسم های عزاداری تبلیغات اسلامی هیئت های مذهبی استان مرکزی ماه محرم هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه همکاری دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بهترین راه حل برای بحران انرژی پاکستان است، تصمیم مستقل از سوی دولت اسلام آباد و بی توجهی دولتمردان پاکستانی به سنگ اندازی‌های آمریکا را برای تقویت روابط دوجانبه این کشور با ایران خواستار شد.
«علامه سید اقبال رضوی» نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در مصاحبه‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌تواند مسئله بحران انرژی پاکستان را حل کند.
وی با اشاره به سنگ اندازی‌های آمریکا در روابط دوجانبه ایران و پاکستان همزمان با سفر اخیر «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد گفت: اگر پاکستان خود را کشوری مستقل می‌داند به هیچ عنوان نباید برای توسعه روابط با کشور همسایه خود تحت فشار آمریکا و تهدید تحریم‌های اقتصادی این کشور قرار بگیرد.
اقبال رضوی افزود: درحالیکه بزرگترین مسئله پیش روی پاکستان بحران انرژی است و از طرفی نیز کشور همسایه ایران با ظرفیت بالای خود می‌تواند برق، گاز و بنزین ارزان برای شما فراهم کند ضروری است تا از این ظرفیت استفاده شود.
این مقام حزبی پاکستان افزود: همسایگی، مرز مشترک، مقرون به صرفه بودن تجارت، کاهش هزینه حمل و نقل تمامی مواردی هستند که باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران به مراتب شریک تجاری بهتر از غرب برای پاکستان جهت بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم باشد.
وی در بخش پایانی مصاحبه خود تاکید کرد: بحران انرژی مسئله حیاتی مردم پاکستان و کاملا داخلی است از این رو دولت پاکستان باید با واردات انرژی از ایران که خواست همه مردم پاکستان است به این بحران خاتمه بخشد.

دیگر خبرها

  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد