Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:17:50 GMT

حفظ سلامت عزاداران در ماه محرم در اولویت هیئت‌های عزاداری است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۶۰۷۰

حفظ سلامت عزاداران در ماه محرم در اولویت هیئت‌های عزاداری است

‍‍‍‍‍‍

فرماندار شهرستان دماوند ‌گفت: حفظ سلامت عزاداران در ماه محرم در اولویت هیئت های عزاداری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، با توجه به نزدیکی به ایام ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا جلسات متعددی جهت هماهنگی این مراسم در سطح شهرستان دماوند برگزار شده تا با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوان به عزاداری سیدالشهدا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مهدی حیدری در نشست ستاد کرونا که امروز جهت هماهنگی برگزاری مراسمات ماه محرم برگزارشد، اظهار داشت: بحث برگزاری محرم در محافل و رسانه مطرح بوده که چگونه بتوانیم این مراسم ارزشی و و دینی را برگزار کنیم؛ در سطح کلان تصمیم گیری ها و جلسات متفاوتی برگزار کردند که بر اساس ان دستور العملی تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم این مراسم دینی را به خوبی برگزار کنیم، افزود: از سوی دیگر باید این مراسم به گونه ای برگزار شود که سلامت مردم نیز تامین شود، زیرا اگر نتوانیم این مراسم را به خوبی برگزار کرده و مدیریت ان را به دست نگیریم و با افزایش این بیماری مواجه شویم، بازتاب خوبی برای مدیران جامعه اسلامی نخواهد بود.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: وظیفه داریم به گونه جذبه دین را به نسل های جدید انعکاس دهیم که روز به روز ارزش های دینی بیش از گذشته اتفاق بیفتد، چرا که تمام اهداف انقلاب اسلامی ما برپایه همین اهداف دینی است پس این موضوع وظایف ما را دو چندان می کند.

حیدری تاکید کرد: بر اساس سنت های گذشته ایجاد ممنوعیت برای برگزاری این مراسم با اعتراضاتی مواجه می شویم که اگر یقین داشته باشند که سلامت مردم و انسان ها بخش مهمی است که در دین ما به آن اشاره شده است حتما حرمت انسانی و حق الناس را رعایت خواهند کرد؛ رعایت کردن دستورالعمل ها احترام به حق‌الناس است که بتوانیم با رعایت پروتکل ها هم مراسم ها برگزار و هم به حقوق انسان ها احترام بگذاریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مقدمات اجرای محدودیت ها و اجرای برگزاری مراسم ها با همکاری هیئات و اداره سازمان تبلیغات انجام شده است؛ مهم ترین موضوعاتی که در دل این دستور العمل برگزاری چگونگی مراسم و محل مراسمات است.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه حداکثر دو ساعت اجازه برگزاری مراسم ها وجود دارد، ادامه داد: محل برگزاری مراسم باید حتما ثابت باشد و دسته های عزاداری اجازه حرکت ندارند؛ هیچ گونه پخت غذا در هیچ هیئتی نخواهیم داشت و باید به صورت خشکبار به دست نیازمندان برسد.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,60/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ احتمال سقوط قیمت‌های سهام/ ۵میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس ورود کرده‌اند/ پیش‌فروش نفت به‌صلاح نیست ۲ ‌زمان علمی برای دوران نقاهت بیماران کرونایی چند روز است؟ + پاسخ متخصص بیمارى‌هاى عفونى ۳ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۴ ‌روایت تکان‌دهنده آزاده‌ اصفهانی از ‌‌اردوگاه های رژیم بعث عراق / پذیرایی از اسرا‌ در ‌تونل وحشت / ناگفته‌هایی از سال‌های بی‌قراری + فیلم ۵ سفرنامه تسنیم به قلب محرومیت کردستان ــ ۱| ‌روزگار ناخوش ساکنان روستای «سپیران»/ اینجا مردم آب آشامیدنی ندارند+ فیلم ۶ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: شرایط جمعیتی در ایران "نامطلوب" شد / مجلس ‌طرح "خانواده و جمعیت" را تصویب می‌کند ۷ آینده آبی خوبی در انتظارِ شرق هرمزگان است/ بهره‌برداری از ۹ پروژه آبرسانی ۸ نماد معاملاتی سهام عدالت خراسان شمالی در بورس عرضه می‌شود مهمترین اخبار استانها آیت‌الله علم‌الهدی: نیروهای مسلح به فعالیت ‌جریان‌های سیاسی ‌آسیب‌رسان به انقلاب بی‌تفاوت نباشند /انتقاد از ‌خیانت برخی‌ها‌ در حوزه "مسکن و معیشت" رونمایی از اپلیکیشن «داروفرست» توسط آستان قدس/ بیماران خاص غیرحضوری دارو سفارش دهند گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد روایت آزاده کرمانی از لحظه ورود به ایران / حاج قاسم در بازگشت همه آزادگان ‌به استقبال ‌می‌رفت مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ملت قدرشناس ایران به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد اتحادیه اروپا: آمریکا حق استفاده از مکانیزم ماشه را ندارد مصاحبه|تحلیلگر آمریکایی: توافق امارات ــ اسرائیل اعتراف با صدای بلند به خیانت است میشل عون: برای کشف حقیقت انفجار بیروت به زمان نیاز داریم/ همه فرضیه‌ها پا برجاست سرلشکر باقری:‌ رویکرد ایران نسبت به امارات تغییر خواهد کرد/ امنیت ملی ایران دچار خدشه شود تحمل نمی‌کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان دماوند برگزاری مراسم ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه

دریافت 35 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر (ع) مراسم عزاداری خیابانی و شاه حسین گویان پیش از ظهر شنبه در ارومیه برگزار شد.

کد خبر 6096354

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)