Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، داروی «کلوپیدوگرل ۷۵» که با نام تجاری پلاویکس شناخته می شود، برای پیشگیری از لخته شدن خون استفاده می شود.

قیمت یک بسته ۲۸ تایی داروی خارجی در خرداد ۹۸، برای یک عدد ۲۰۶۰۰ ریال بوده است که اسفند ۹۸ و خرداد ۹۹ هم همین قیمت را داشته است و مرداد ۹۹، قیمت آن برای هر عدد دارو ۵۲۳۲۱ ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال قیمت هر عدد از این دارو که بسته ۳۰ تایی تولید داخل است، ۹۵۰۰ ریال در این تاریخ ها بوده است.

اما، قیمت داروی «والپروات سدیم ۵۰۰ میلی گرم» با نام تجاری دپاکین، در بسته های ۳۰ عددی برای هر عدد ۱۴۵۰۰ ریال بوده است که مرداد ۹۹ به ۴۵۵۰۰ می رسد.

قیمت مشابه ایرانی همین دارو نیز در تاریخ های یاد شده، ۸۰۰۰ ریال بوده است.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت پلاویکس در هندوستان جعبه ۳۰ تایی ١٨٥/٩٣ روپیه قیمت دارد، یعنی با نرخ نیمایی قیمت این دارو ٣٧٦٠٠ تومان می شود. در حالی که در ایران ١٦٠ هزار تومان بیش از ٤ برابر به خاطر نیمایی شدن ارز، قیمت گرفته اند.

در همین حال، برای داروی دپاکین ٥٠٠ میلی گرم در ایران جعبه ٣٠ تایی ١٣٦٥٠٠ تومان قیمت گذاشته اند که در مقایسه با ترکیه بر اساس همان ارز نیمایی ٦٢ درصد؜ گران تر است.

جالب است که قیمت این دارو ژنریک ایرانی با قیمت ٢٤٠٠٠ تومان جعبه ٣٠ تایی(نزدیک به ۱.۶ قیمت داروی لیسانس) قیمت گذاری شده است.

داروی والپروات سدیم ۵۰۰ میلی گرم، برای درمان تشنج و برطرف شدن برخی از علائم بیماری‌های روانی مانند اختلال دوقطبی تجویز می‌شود. در مواردی هم برای پیشگیری از سردردهای میگرنی نیز استفاده می‌شود.

وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به عنوان متولیان قیمت گذای دارو در کشور، باید نظارت بیشتری بر قیمت دارو داشته باشند. در شرایطی که مشکلات اقتصادی، هزینه های زندگی را افزایش داده است، انتظار می رود که دارو به عنوان یک کالای حیاتی، بیش از پیش مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گیرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ریال بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت

سید علی مرعشی با اشاره به این خبر گفت: به ترتیب بیماری فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی بیشترین موارد بین زائران بوده است.

وی افزود: هم اکنون در حال معاینات کادر اجرایی هستیم و تمام کمیسیون‌های استانی و کشوری معاینات برگزار شده است.

مرعشی با بیان اینکه زائران ایرانی در صورت مصرف داروی خاص آن را همراه خود بیاورند، اظهارداشت: زائران حتما داروی مصرفی خود را به میزان بیش از مدتی که در حج هستند به همراه خود بیاورند و آن را در دو جای مجزا بگذارند تا در صورت گم شدن بخشی از دارو به بقیه دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ادامه از زائران خواست از آوردن داروهای ممنوعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت