Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:49:47 GMT

مستند «شهر سوخته» به دنبال معرفی یافته‌های جدید است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۶۲۷۷

مستند «شهر سوخته» به دنبال معرفی یافته‌های جدید است

آیین دیدار مستند «شهر سوخته» با مراسم امضای پوستر از سوی عوامل فیلم‌ و حاضرینی چون مهران عباسی‌انارکی مدیرعامل موزه سینما، بابک بهداد، میترا حجار، داود خیام، محمد عارف، محمد حمزه ای، علی صارمیان، بهمن الوندی، لقمان خالدی، امیر عابدی، ذبیح‌الله رحمانی، محمد تاجیک، کتایون جهانگیری، مهدی وحید روش، محسن صرافی و… با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و با نیمی از ظریفیت سالن فردوس بدلیل شیوع کرونا و حفظ پروتکل های بهداشتی با استقبال حد اکثری روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم در ابتدا ساقی سلیمانی روابط عمومی فیلم بروی سن رفت و ضمن تقدیر و تشکر از حضور حداکثری در شرایط دشوار کنونی از اهمیت حمایت مخاطبان هنر و تجربه از فیلم های مستقل گفت و ساده ترین راه کار را « هر فرد یک تلفن همراه هر فرد یک رسانه » دانست و درخواست کرد فیلم را مورد حمایت و حتی نقد قرار دهند.

وی اکران آنلاین را یک امکان و فرصت اما دیدن فیلم بر روی پرده سینما را نعمتی خواند که باید حفظ و حمایت شود، افزود: از عوامل دعوت کرد برای معرفی و توضیحات پیرامون این اثر که استاد بهرام بیضایی در دانشگاه استنفورد از آن تقدیر کرده بروی صحنه بیایند.

در ادامه ناصر پویش کارگردان فیلم مستند داستانی شهر سوخته از اهمیت سینمای مستقل گفت و از عوامل فیلم که در سیستان و بلوچستان با فیلم همکاری کردند تقدیر و تشکر کرد. 

پویش درباره این فیلم توضیح داد: این فیلم درباره منطقه شهر سوخته زابل است. شهری که یکی از بلندترین تمدن‌های دوران سپیده دم تاریخ را داشته‌است. کاوش‌هایی که در چندین دهه اخیر در این شهر صورت گرفته بسیاری از یافته‌های باستان‌شناسان و تاریخ‌نویسان را دگرگون کرده است و این فیلم تلاش دارد تا بخشی از این یافته‌ها را به تصویر بکشد. «شهر سوخته» بخشی از تاریخ ماست که گم شده و دیده نشده است.

وی همچنین از محرومیت این منطقه و چهره جدید و مهم و تاریخی که این فیلم ارائه داده و اهمیت تاریخی منطقه شهر سوخته زابل گفت.

کارگردان این مستند در ادامه عنوان کرد: در وضعیت کرونایی و سخت کنونی باید از حضور تمام شما و حمایت از فیلم تشکر ویژه و شایسته‌ای داشته باشم. به غیر از گروهی که بر روی صحنه حاضر شده‌اند، گروه ۵۰ نفره‌ای هم در زابل هستند که از همه آنان تشکر می‌کنم و امیدوارم زحمات تک تک آن‌ها دیده شود. تا به امروز سیستان و بلوچستان به عنوان شهر قهرمان‌ها معروف بوده است و مایلم اعلام کنم امشب با نمایش این مستند جنبه دیگری از زابل را مشاهده خواهید کرد.

عوامل فیلم هم از استقبال پرشور مردم تشکر کردند و تجربه کار در این مستند و با ناصر پویش را تجربه‌ای لذت‌بخش و خوبی دانستند و در ادامه مستند «شهر سوخته» به نمایش درآمد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان موزه سینما بهرام بیضایی شهر سوخته زابل بابک بهداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان موزه سینما بهرام بیضایی شهر سوخته زابل سیستان و بلوچستان موزه سینما بهرام بیضایی شهر سوخته زابل شهر سوخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر بانوان شهر زرند از پلیس برای اجرای طرح عفاف وحجاب

دریافت 271 MB کد خبر 6092403

دیگر خبرها

  • تشکر بانوان شهر زرند از پلیس برای اجرای طرح عفاف وحجاب
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • مکان دقیق مرگ افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل