Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، هزاران نفر از مردم جنوب یمن امروز یکشنبه بنا به درخواست ائتلاف ملی جنوب در شهر «عتق» مرکز استان شبوه، تظاهرات کردند.

این تظاهرات با شعار «شراکت گسترده ملی راه ما برای رسیدن به ثبات است» برگزار شد و طی آن تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و یمن و تصاویر «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن، شعار «جانم فدای یمن، خواسته ما دولت فدرال است» سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، تظاهرات‌کنندگان مخالفت خود با گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات و هر گونه اقدامی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

«هانی بن بریک»‌ معاون رئیس شورای انتقالی جنوب روز شنبه (دیروز)، از تمایل خود برای سفر به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که شامگاه روز پنجشنبه، امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا رسما از برقراری روابط میان یکدیگر خبر دادند.

معترضان یمنی همچنین ضمن مخالفت با خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن، خواستار مشارکت عادلانه و کامل در رایزنی‌های ریاض در خصوص تشکیل دولت جدید شدند.

چند هفته پیش عربستان سعودی از سازوکار جدید و حصول توافقی بین دولت هادی و شورای انتقالی به منظور اجرای توافقنامه ریاض خبر داده بود.

از جمله مفاد سازوکار پیشنهادی ریاض عبارتند از: انصراف شورای انتقالی از اعلام حکومت خودگردان، اجرای توافقنامه ریاض، تعیین استاندار و مدیر امنیت استان عدن، مأمویت نخست‌وزیر یمن برای تشکیل دولت جدید ظرف مدت ۳۰ روز، خروج نیروهای نظامی از عدم به خارج از استان، جدایی نیروهای دو طرف در أبین و بازگشت آن‌ها به پایگاه‌های سابق خود، صدور فرمان تشکیل دولت با مشارکت برابری اعضای شمال و جنوب یمن از جمله وزرای پیشنهادی شورای انتقالی جنوب که به محض تشکیل دولت مأموریت خود در عدن را به منظور تکمیل توافقنامه ریاض آغاز کنند. 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: شورای انتقالی جنوب تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ همزمان با موج جدید تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، سران رژیم صهیونیستی نگرانی خود را نسبت به گسترش دامنه این تظاهرات اعلام کردند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت که این تظاهرات باید متوقف شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود