Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، سلیم الجبوری، رئیس پیشین پارلمان عراق معتقد است آمریکایی‌ها در حال بهانه تراشی برای خروج از این کشور هستند و قصد انجام این کار را ندارند.

سلیم الجبوری روز یکشنبه اعلام کرد آمریکایی‌ها قصد دارند مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را با مجموعه‌ای از تعهدات سنگین خسته کنند، تا از خروج نیرو‌های خود از خاک این کشور خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته الجبوری، این تعهدات شامل مواردی از جمله خلع سلاح و مسئله ارتباط با ایران در زمینه اقتصادی می‌شود.

این مقام سابق پارلمان عراق با اشاره به تمایل واشنگتن برای ایجاد پایگاه‌های سیار در این کشور افزود همه می‌دانند آمریکا عراق را ترک نخواهد کرد.

الجبوری تاکید کرد هر بار پارلمان عراق بخواهد موضوع خروج آن‌ها را به بحث بگذارد، آمریکایی‌ها همه انرژی خود را بکار خواهند گرفت، زیرا می‌دانند که حضور آن‌ها در این کشور خواست مردم عراق نیست.

پیش از این نیز محمد البلداوی از نمایندگان عراقی عضو فراکسیون فتح اعلام کرده بود واشنگتن در تلاش است تا با توسل به مذاکرات راهبردی با بغداد، مصوبه پارلمان این کشور برای خروج نظامیان آمریکا را دور بزند.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی عراق در ژانویه امسال، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای خروج نیرو‌های خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند.

مصوبه پارلمان عراق که از اکثریت موافق آرا برخوردار بود، دولت بغداد را ملزم به لغو درخواست از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تعهد نسبت به پایان دادن حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظامیان آمریکا پارلمان عراق نخست وزیر عراق پارلمان عراق آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تظاهرات ضد جنایت و نسل‌ کشی صهیونیست‌ها هر روز بیشتر از گذشته در دانشگاه‌ های آمریکا پر رنگ‌تر می‌شود.

دانشجویان دانشگاه «مینه‌سوتا» آمریکا با وجود بارش باران و شرایط جوی نامساعد کماکان دست از تظاهرات خود برنداشته و خواهان توقف جنگ در غزه هستند.

دیگر خبرها

  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا