Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا امیری، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: کلانشهر شیراز در بسیاری از شاخص‌های توسعه، نظیر سرانه فضای ورزشی، سرانه آموزشی و درمانی و وضعیت آب شرب از بعضی روستاهای دورافتاده استان فارس هم وضعیت بدتری دارد که دلیل آن صرفا بی‌توجهی برخی از مدیران نیست، شاید در این زمینه غفلت‌هایی هم صورت گرفته اما دلیل اصلی آن سیل مهاجرت افسارگسیخته به سمت این شهر و روستاهای اطراف آن در پی خشکسالی‌های سالیان گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه آهنگ توسعه متناسب با جمعیت شیراز پیش‌بینی نشده است، اظهار داشت: آب شرب این شهر نه متناسب با میزان افزایش طبیعی جمعیت است و نه منطبق بر واقعیت موجود درنظر گرفته شده است.

امیری ادامه داد: برخی از روستاهای اطراف شیراز بعضا ۱۰ برابر آنچه در گذشته برای آن پیش‌بینی شده، رشد داشته در حالیکه طرح هادی در این روستاها بر اساس شاخص جمعیتی و نرخ رشد معمولی پیش‌بینی شده است در صورتی که شیراز نرخ رشد چندین برابری را در سال‌های اخیر تجربه کرده است.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به اینکه ۱۵ درصد بودجه عمرانی کشور در اختیار مسوولان استانی است که بر اساس شاخص‌هایی توزیع و سهم شهرستان‌ها نیز در آن لحاظ می‌شود، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این کلانشهر باید بکوشند تا سهم این شهرستان از اعتبارات ملی به طور کامل جذب شود.

تثبیت عدالت بودجه‌ای در شیراز

امیری، در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای سال‌های اخیر در خصوص عدالت بودجه‌ای اشاره و بیان کرد: در یک سال و نیم گذشته، با همراهی و حمایت مسوولان استانی به ویژه استاندار فارس، بودجه شهرستان شیراز تثبیت و مقرر شده که بودجه‌های این کلانشهر برای ماموریت‌های استانی هزینه نشود.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: سال ۹۸ علاوه بر اعتبارات مصوب، ۲۰۰ میلیارد ریال نیز با همکاری استاندار فارس و رییس سازمان برنامه و بودجه این استان به شیراز تخصیص داده شد که این منابع برای توسعه فضاهای آموزشی در بخش آموزش و پرورش این شهرستان هزینه شد و امسال نیز مقرر شده دستگاه‌هایی که ماهیت فعالیتشان استانی است از اعتبارات استانی بهرمند شوند و از اعتبارات شهرستان شیراز برای آنها هزینه نشود.

امیری، همچنین به مشکلات روستاهای حاشیه‌ای شیراز اشاره کرد و گفت: همه کلانشهرهای کشور مشکلات اینچنینی دارند اما به دلیل جذابیت‌های شیراز در جنوب کشور این مساله بیشتر در این کلانشهر ملموس است.

فرماندار شهرستان شیراز بیان داشت: معضلات متعددی اعم از اجتماعی، رفاهی و فرهنگی در حریم روستاهای حاشیه‌ای شیراز وجود دارد که در سال‌های اخیر همت خوبی برای رفع مشکلات این مناطق صورت گرفته است.

امیری، ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی و موانع پیش رو، اما همدلی مردم و مسوولان در کنار پیگیری اهالی رسانه، به حل برخی از مشکلات و موانع در این شهرستان انجامیده است.

وی گفت: در یک سال و نیم گذشته، شهروندان شیرازی با مشکلات و چالش‌های زیادی از جمله سیل، آتش سوزی گسترده منابع طبیعی و جنگل‌ها و حوادث آبان ماه ۹۸ روبه رو بودند و همزمان با برگزاری انتخابات در اسفندماه ۹۸ نیز شیوع بیماری کرونا همه مردم جهان و شیراز را غافلگیر کرد.

امیری، حضور رسانه‌های شیراز را در تمام این عرصه‌ها چشمگیر توصیف کرد و گفت: کار و حرفه خبرنگاری بسیار دشوار و پُر فراز و نشیب است.

جای تشکل صنفی منسجم رسانه‌ای در شیراز خالی است

فرماندار شهرستان شیراز همچنین بیان داشت: هرچند که تشکلات رسانه‌ای در شیراز وجود دارد اما جای تشکل منسجم صنفی در این حوزه احساس می‌شود.

امیری افزود: نیاز است در مورد امنیت شغلی خبرنگاران، تصمیمات ضروری در سطح ملی گرفته شود و در سطح استان و شهرستان نیز مدیران با پاسخگویی به موقع و صحیح می‌توانند از مشکلات این قشر بکاهند.

وی ادامه داد: با تلاش وزیر کشور، حق بیمه سه ماه اول سال ۹۹ اصحاب رسانه پرداخت شده و پیگیری‌های لازم برای تداوم آن در ماه‌های آینده نیز در حال انجام است.

برچسب‌ها توسعه روستایی شیراز مدیریت شهری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه روستایی شیراز مدیریت شهری فارس توسعه روستایی شیراز مدیریت شهری فارس فرماندار شهرستان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت

حسین رضایی در این آئین ضمن تبریک روز کارگر با بیان اینکه این سخت کوشان به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند، گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.

فرماندار رفسنجان افزود: ما در سطح شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کارگری بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۲۰ درصد یعنی عمده آن‌ها در معدن مس سرچشمه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تولیدات کارگران در رفسنجان در همه حوزه‌ها اعم از کاشی و سرامیک، قطعه ماشین (رینگ آلومینیوم)، مس، پوشاک، دستکش و ملزومات بیمارستانی و ... است.

محمود شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این مراسم با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر گفت: محور تحقق شعار سال کارگران سخت کوش واحد‌های صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات قشر را جزو برنامه محوری خود می‌دانیم.

وی با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

شریفی حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و افزود: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • دور برگشت لیگ یک گلبال کشور در بابلسر
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود