Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@18:53:11 GMT

برداشت نیمی از محصول برنج مازندران

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۶۷۳۴

برداشت نیمی از محصول برنج مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون برداشت شالی در ۱۰۷ هزار و ۴۶۴ هکتار از شالیزارهای استان انجام شده که از این میزان ۱۰۴ هزار و ۶۲۸ هکتار آن به روش مکانیزه بوده است.

به گزارش جماران، مجید بهادری افزود : امسال ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از شالیزارهای استان زیر کشت نخست برنج رفت که در ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار آن ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار هم ارقام پرمحصول کشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ورود ۷۵۰ دستگاه کمباین جدید به ناوگان ماشین آلات کشاورزی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت : با فعالیت بیش از پنج هزار و ۴۰۰ دستگاه کمباین ، ظرفیت برداشت صد در صدی شالیزارها به صورت مکانیزه وجود دارد.

بهادری با بیان این که عمده برداشت شالی در  منطقه حوزه آبریز هراز در شهرستان های آمل ، بابل ، محمود آباد ، فریدونکنار و بابلسر به اتمام رسیده است و کشاورزان این مناطق مشغول کشت دوباره برنج هستند، افزود که طبق برسی صورت گرفته تا کنون  در ۷۱ هزار و ۱۵۸ هکتار اراضی شالیزاری مازندران کشت دوم انجام شد که ۴۳ هزار و ۹۳ هکتار به صورت نشای مجدد و  ۲۸ هزار و ۶۵ هکتار هم پرورش ساقه یا دونوچ است.

معاون جهاد کشاورزی مازندران وضعیت جریان آب در رودخانه‌های استان را برای آبیاری شالیزارها جهت کشت دوم مطلوب ارزیابی کرد و گفت که شرایط برای کشت دوم به روش پرورش ساقه هم امسال مساعدتر از سال قبل است.

اخبار مرتبط کشف انبار برنج تقلبی در بابل کاهش 30 درصدی کشت برنج در مازندران

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا برنج مازندران برداشت برنج برداشت شالی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر

برداشت گل محمدی همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت از گلستان‌های کاشان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت چینش گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عطر و رایحه خوش گل محمدی تمام منطقه را پر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار
  • فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد