Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:59:55 GMT

مسئولان اجرایی، خدمات خود را شفاف‌سازی کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۶۸۵۷

مسئولان اجرایی، خدمات خود را شفاف‌سازی کنند

ایسنا/اصفهان معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: دولت بخشی از نظام جمهوری اسلامی ایران است و مسئولان دستگاه های اجرایی باید خدمات خود را شفاف‌سازی کنند تا تمام مردم بتوانند از آن اطلاع داشته باشند.

مسعود خاندایی امروز (یکشنبه-۲۶ مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مسیر توسعه شهرستان کاشان در قالب ۱۰۹ طرح پیشران شناسایی و طراحی شده است و طی هفت سال گذشته، برخی به بهره برداری رسیده و برخی نیز مراحل مختلف آن در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تخصیص اعتبار به دستگاه‌های اجرایی در سال جاری بر اساس عملکرد سال گذشته آنها تعریف شده است که باید به اجرای طرح‌های زیربنایی و اساسی  اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان افزود: اعتبارات شهرستان کاشان در سال جاری به رقم ۳۲۴ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته که جایگاه خوبی در استان اصفهان است.

وی تاکید کرد: اختصاص ۲۵ درصد بودجه با رقم ۸۵ میلیارد ریال در بخش تامین و اصلاح شبکه آب شهری و روستایی باعث شد تا با وجود خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، قطعی آبی در مناطق مختلف شهرستان نداشته باشیم.

خاندایی گفت: بهداشت و درمان اولویت دوم برنامه ریزی شهرستان کاشان است که با رقم ۵۰ میلیارد ریال، حدود ۱۷ درصد اعتبارات را به خود اختصاص داده که در شرایط فعلی شیوع کرونا، خدمت بزرگی به مردم است و امیدواریم برخی دیگر از مجتمع های بهداشتی و درمانی در هفته دولت به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش از اولویت های اساسی جامعه است که ۱۰ درصد اعتبارات شهرستان به نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص یافت. حوزه منابع طبیعی، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز سایر اولویت‌ها هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: اختصاص بودجه به روستاهای فاقد دهیاری، دریافت ۱۵ درصد سهم دولت از بهره‌برداری معادن، ساماندهی گلزار شهدا، مرکز خدمات حوزه علمیه از دیگر اولویت‌های تخصیص بودجه شهرستان کاشان است.

وی افزود: ادامه عملیات ساخت بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی، تکمیل ندامتگاه مرکزی، دو بانده کردن محور کاشان به بادرود، دوبانده کردن راه آهن کاشان به قم ساماندهی محور سیلک به باغ فین از دیگر طرح های زیربنایی دولت در منطقه کاشان است. 

خاندایی اظهار کرد: ایجاد مجتمع های آب روستایی، راه اندازی پست ۶۳ کیلووات برق بلوار امام رضا، تکمیل پل راه آهن آب شیرین، راه اندازی شهرک ماهیان زینتی راوند ، ساخت اورژانس هسته ای، ساخت مسکن روستایی و بهسازی ورزشگاه کارگران از جمله خدمات هفت ساله دولت در شهرستان کاشان است.

وی تصریح کرد: کاشان در اطلس گردشگری استان اصفهان جایگاه دوم را دارد و بر همین اساس دریافت سهم کاشان از درآمد بلیت فروشی مکان های تاریخی مورد پیگیری قرار گرفت و اعتبار هشت میلیارد ریالی مرمت بازار کاشان بخشی از این اعتبار بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان افزود: دریافت سهم کاشان از محل جریمه های راهنمایی و رانندگی برای نخستین مرتبه پیگیری شد که ۱۵ میلیارد ریال آن در اختیار شهرداری کاشان قرار خواهد گرفت تا صرف اجرای طرح پایش تصویری شهر شود.

وی گفت: ساخت رصدخانه ملی کاشان به عنوان بزرگترین رصدخانه کشور و منطقه خاورمیانه در منطقه گرگش از دیگر طرح های شهرستان است و امیدواریم پاییز امسال مرحله نخست آن به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتبارات استانی دستگاه های اجرایی شهرستان کاشان میلیارد ریال بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم بازیان دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: باور این بود که این کار اتفاق نمی‌افتد. ما باید باور کنیم که می‌توانیم و به دنبال کارهای نشدنی برویم. قطار واگذاری دو باشگاه ۲۰ سال در حرکت بود و اراده دولت‌های محترم مبنی بر واگذاری به نتیجه نرسید.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم این قدم برای خصوصی‌سازی در سال ۱۴۰۱ برداشته شد و با ورود دو باشگاه به فرابورس ۱۰ درصد سهام آنها به مردم واگذار شد و مقدمات واگذاری کلید خورد. در این فاصله با کمک دولت و وزیران ورزش و اقتصاد و همچنین سازمان خصوصی‌سازی، دو مرحله مزایده برگزار و متفاوت با دوران قبلی، شرایط واگذاری شکل گرفت.

وی افزود: این دو باشگاه همزمان با هم عرضه شدند و واگذاری نتیجه بخش بود و ۸۵ درصد سهام آنها در این مرحله از مزایده عرضه شد و با ۱۰ درصد قبلی ۹۵ درصد سهام واگذار و عملا دیگر دولتی نیستند و تنها ۵ درصد سهام آنها در اختیار دولت است. ما به عنوان سازمان خصوصی‌سازی مرحله‌ای را قبل از واگذاری بایستی دنبال کنیم و آن هم بررسی و مطالعه روی مشتریان راهبردی و استراتژِیک است و هدف عمده واگذاری بسته به بهبود شرایط مالکان دارد. مالکان جدید باید از صلاحیت لازم مدیریتی، فنی و مالی برخوردار باشند و ارزیابی شوند و سازمان فرابورس آنها را بررسی می‌کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: این امر مهم در مورد مشتریانی که اعلام آمادگی کردند چون کنسرسیوم ملی پتروشیمی خلیج فارس برای خرید باشگاه استقلال و هلدینگ بانک‌های شهر، تجارت، ملت، اقتصاد نوین، رفاه و صادرات برای باشگاه پرسپولیس هر دو شرایط لازم را برای مالکیت این دو باشگاه داشتند. مشغول برگزاری تشریفات قراردادی بودیم و این هفته مراحل واگذاری نهایی طی می‌شود و عملا به مالکان جدید تا پایان دوره اقساط ۶ ساله واگذار می‌شود.

وی ادامه د اد: قیمت معامله ما برای هر دو باشگاه ۱۰ درصد به صورت نقدی و ۹۰ درصد مابقی، طی ۶ سال پرداخت می‌شود. دو مالک جدید می‌توانند از فردا بگویند اقساط را یکجا پرداخت می‌کنیم اما امر ورزش مهم و باید این مراتب نظارت شود و روند قانونی خود را طی کند. مدیریت بنگاه‌ها امروز جدا از مالکیت است و خودشان به جمع‌بندی می‌رسند و به اهل فن می‌سپارند. بنگاه‌های بزرگ کاملا آشنا به حاکمیت شرکتی هستند و این دو باشگاه باید به سمت بهبود شرایط بروند.

وی تصریح کرد: تا مالکیت قطعی نشود اعضای هیات مدیره را نمی‌توانند مشخص کنند و ضمن آنکه مالکیت تا پایان هفته منتقل می‌شود و بعد از آن می‌توانند مجمع تشکیل دهند و اعضا را انتخاب کنند. برای عمده مجوزها برای تغییرات اساسی برای افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات و تغییر اساسنامه باید از سازمان خصوصی‌سازی اجازه گرفته شود. مهم این است که دوباره دغدغه این را نداشته باشیم که بخشی از سهام دولتی و برخی غیردولتی است.

بازیان یادآور شد: برخی از باشگاه‌ها چون شرکت دولتی هستند باید حتما پسوند آنها تغییر کند و می‌توانند این موضوع را پیشنهاد کنند و مخالفتی با آن نشده اما تا زمانی که به طور رسمی درخواست نشود نمی‌توانیم آن را در قرارداد عنوان کنیم.

وی افزود: برای تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس، درخواستی آمده که این موارد هم محل طرح و بحث است و می‌توانند هر پسوندی را مالکان در چارچوب قانون مطرح کنند. اگر نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر کند و منع قانونی نداشته باشد مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

کد خبر 848219 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود