Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین گزارشهای سازمان تجارت جهانی (WTO) از کندی رشد اقتصاد به سبب شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان حکایت دارد.

براساس پیش بینی های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان تجارت جهانی به سبب شیوع بیماری کرونا موسوم به ویروس «کووید ۱۹»، فعالیت‌های اقتصادی و تجارت جهانی کالا در سال ٢٠٢٠ افت ١٣ تا ٣٢ درصدی را تجربه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان تجاری که در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده، بر این باور است سقوط بازارهای مالی به سبب این بیماری مرگبار در سال میلادی  ۲۰۲۰ از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ نیز بیشتر خواهد شد و در صورت همکاری تمام کشورها بازگشت به شرایط عادی ممکن است از سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

تعداد اعضای این سازمان ١۶۴ کشور است که در مجموع ٩٨ درصد از جریان تجارت جهان را تشکیل می‌دهند، پیش بینی کرده است که اکثر کشورهای جهان در سال جاری میلادی با ریزش دو رقمی در صادرات و واردات روبرو می شوند که در این میان آمریکای شمالی و آسیا بیشترین آسیب را متحمل خواهند شد.

این نهاد بین المللی که نقش مهمی را در تسهیل مذاکرات تجاری کشورها و رفع اختلاف بین آنها، بوسیله ابزارهای پیش‌بینی‌ شده برعهده دارد؛ بر این باور است که شیوع ویروس کرونا که تاکنون هزاران تن را به کام مرگ کشانده، براقتصاد و بازارهای مالی دراروپا و آمریکا همچنین آسیا تاثیر منفی گذاشته است.

یافته‌های گزارش جدید سازمان تجارت جهانی حاکی است از اواسط مه  ۲۰۲۰ (اردیبهشت-خرداد ۹۹) اعضای این سازمان تجاری حدود ۲۵۶ اقدام تجاری به شیوه مستقیم مرتبط با کرونا را عملی کرده اند.

اقدام های تجاری به اجرا درآمده در زمان شیوع بیماری کرونا در دو مرحله به وقوع پیوسته است. در مراحل اولیه شیوع بیماری کرونا، برخی از اقدام های اتخاذ شده سبب ایجاد محدودیت در جریان تجارت آزاد در جهان شده است.

این در حالیست که از اواسط ماه مه بیش از ۵۷ درصد از کل اقدام های صورت گرفته با هدف تسهیل جریان تجارت بوده است.

علاوه براین در اوایل ماه مه، برخی از اعضای این سازمان تجاری محدودیت‌های صادراتی مربوط به ماسک‌های جراحی، دستکش بهداشتی، محلول‌های ضدعفونی‌کننده و دیگر اقلام پزشکی را لغو کردند. 

/ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان تجارت جهانی شیوع بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه های ترکیه اعلام کردند که این کشور همه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرده است.

پس از آنکه وزیر تجارت ترکیه در تاریخ ۹ آوریل اعلام کرد، تصمیم بر این شده که روابط تجاری با رژیم اسرائیل کاهش یابد، روز پنجشنبه اعلام شد که کلیه روابط تجاری اعم از صادرات و واردات سرزمین های اشغالی قطع شده است.

بر اساس بیانیه صادر شده، ترکیه اعلام کرده که تصمیمات جدید را قاطعانه و جدی دنبال خواهد کرد. این روند تا زمان ایجاد آتش بس پایدار، امکان ارسال مواد غذایی و امدادی به شکل مستمر و تشکیل دو دولت در منطقه دنبال خواهد شد.

همچنین برای متاثر نشدن ملت فلسطین از این تصمیم، وزیر تجارت ترکیه با وزیر اقتصاد دولت خودگردان فلسطین در ارتباط و هماهنگی است.

روز گذشته نشریه بلومبرگ از قول دو مقام ترکیه ای اعلام کرده بود که این کشور کلیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.

کد خبر 848999 منبع: تسنیم برچسب‌ها ترکیه اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید