Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر فخری عصر یکشنبه در نشست شورای اداری که برای رسیدگی به مشکلات روستای میغان برگزار شد، افزود: سرمایه گذار در حال تهیه طرح اولیه است که با حمایت مسوولان شهرستان و استان تا ۲ سال آینده بزرگترین مجتمع گلخانه ای استان سمنان را به بهره برداری خواهد رساند.

وی با بیان اینکه این روستا با تقدیم ۹۷ شهید بالاترین آمار شهدا نسبت به جمعیت در کشور را داراست ، تصریح کرد : نخستین نشست شورای اداری مخصوص به رسیدگی روستاها ،  به حرمت خون شهدای این روستا با حضور مسوولان دستگاه های اجرای برای رفع مشکلات در روستای نمونه میغان  در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخری حضور میدانی مسوولان در شهرها و روستاها در برنامه ریزی برای رفع مشکلات را ضروری خواند و اظهارداشت: با حضور میدانی و تشخیص وضعیت موجود می توان هدف که وضعیت مطلوب است را مشخص کرد و در این مسیر نیاز به شناخت منابع انسانی و مالی برای برنامه ریزی مناسب است.

فرماندار شاهرود شناخت مدیران از روستاها را یکی از اهداف این گونه از نشست ها خواند و گفت: در این نشست ها که با حضور دهیار، شوراها و بخشداران و مسوولان شهرستان و استانی تشکیل می شود مشکلات پیگیری و با تعیین بازه زمانی زودتر مرتفع می شوند.

رییس شورای اسلامی روستای میغان هم در این نشست با بیان اینکه این روستا دارای چهار هزار و ۲۶۴ تن جمعیت است، گفت:  در این روستا ۲ خانواده دارای سه شهید و سه خانواده دارای ۲ شهید زندگی می کنند  و در مجموع ۹۷ شهید به انقلاب تقدیم  شده است.

اکبر اکبری ،  روستای میغان را تولید محور خواند و افزود: روزانه ۳۰ تن شیر و سالانه یک هزار تن گندم توسط کشاورزان  این روستا تولید می شود.

وی ادامه داد: ۸۵ هکتار زمین برای طرح مجتمع دامداری و گلخانه ای در نظر گرفته شده که فقط برای ۴۲ هکتار از این زمین سرمایه گذار وجود دارد .

بیژن ایرانپور مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان سمنان هم در این نشست گفت: یکی از راهبردهای شرکت شهرک های وزارت جهاد کشاورزی تامین زیرساخت اراضی ملی و دولتی است که موجبات اشتغال بیشتر و تولید و توسعه را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۱۱۰ هکتار اراضی ملی و دولتی برای ساخت گلخانه پیش بینی شده ، افزود: در روستای میغان ۴۲ هکتار از این زمین ها به سرمایه گذار تحویل داده شده و واگذاری  ۸۱ هکتار هم در شهر بیارجمند در دستور کار است.

ایرانپور با بیان اینکه با راه اندازی این مجتمع گلخانه ای ۲۵۰ شغل ایجاد می شود، ادامه داد: با توجه به میزان آبی که در اختیار سرمایه گذار میغان قرار گرفته می بایست ۱۵ هکتار گلخانه با سازه های شیشه ای مدرن هیدروپونیک ایجاد نماید.

وی ابراز داشت: هم اکنون ۱۰ هکتار از اراضی بیارجمند هم به سرمایه گذار تحویل داده شده که در صورت تامین آب از ۶ لیتر به ۲۰ لیتر تمامی ۸۱ هکتار این منطقه هم به سرمایه گذار تحویل می شود.

مدیرشرکت شهرک های کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در صورت تامین آب اراضی بیارجمند و تحویل این زمین ها به سرمایه گذار ۵۰۰ شغل دیگر ایجاد می شود.

وی افزود: در روستای ذیل‌آباد دامغان هم  ۲۶.۳ هکتار زمین به سرمایه گذار برای احداث گلخانه تحویل داده شده که تا یکسال آینده به بهره برداری می سد.

به گفته وی در ایوانکی گرمسار نیز ۳۰هکتار از اراضی دولتی برای ساخت گلخانه در نظر گرفته شده که در فراخوانی به سرمایه گذار تحویل داده می شود.

تسریع در راه اندازی مجتمع دامداری، ارتقای دهیاری میغان، تغییر تعرفه آب از صنعتی به کشاورزی، ساماندهی گلزار شهدا ، اجرای بند خاکی ، محدود کردن مجوز شکار در منطقه ، ساخت نماد در ورودی روستا ، بهسازی شبکه لوله کشی آب ، تعریض جاده ، تامین اعتبار برای بازسازی بافت روستا و بهسازی شبکه برق از عمده مشکلات این روستا بود که مورد رسیدگی قرار گرفت و مسوولان شهرستان قول مساعد در برطرف کردن آنها دادند.

یکی از دلایل توسعه گلخانه های کشاورزی  مدیریت منابع آبی موجود و تولید محصولات با کیفیت با کمترین مصرف آب است 

 ۱۷ هکتار گلخانه در شهرستان شاهرود وجود دارد. شهرستان های میامی و شاهرود با داشتن حدود ۴۰ هزار هکتار زمین زیر کشت، هر ساله با تولید حدود ۶۰۰ هزار تن محصولات باغی و کشاورزی ، بیش از ۷۰ درصد محصولات کشاورزی استان سمنان را تولید می کنند.

شهرستان شاهرود با ۵۳هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شاهرود جلسه شورای اداری شهید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شاهرود جلسه شورای اداری شهید وزارت جهاد کشاورزی شاهرود جلسه شورای اداری شهید سرمایه گذار تحویل روستای میغان استان سمنان تحویل داده گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد

پارسا گفت: ۶۰ واحد مسکونی در شهرک کوثر و ۳۲ واحد در شهرک فدک شاهرود توسط بنیاد مسکن شاهرود ساخته و تحویل متقاضیان شد.

وی با بیان اینکه متراژ متوسط هر واحد تحویلی ۷۸ متر مربع است، ابراز کرد: واحدهای مسکونی شهرک کوثر در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۶۱۶ متر مربع بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه زیربنای این طرح پنج هزار و ۴۴۲ متر مربع است، اظهار کرد: واحدهای شهرک کوثر ۲ طبقه در ۱۵ بلوک چهار واحدی ساخته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود ادامه داد: سه میلیارد ریال وام به متقاضیان مسکن شهرک کوثر از طریق بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکن شهرک فدک در ۲ بلوک ۱۶ واحدی ساخته شد، افزود: چهار واحد در چهار طبقه در هر بلوک ساخته و تحویل متقاضیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی