Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 -ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در تماس تلفنی با همتای بلاروس خود به او وعده داد که به زودی به ناآرامی‌های خیابانی در این کشور پایان خواهد داد.

مطابق بیانیه صادر شده توسط کرملین، آقای پوتین در جریان این تماس به آقای لوکاشنکو اطمینان داده که به اعتراض‌های خیابانی یک هفته گذشته در شهرهای مختلف بلاروس پایان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، نیز در تشریح محتوای تماس تلفنی عصر روز شنبه خود با آقای پوتین گفت که رئیس جمهوری روسیه متعهد به ارائه کمک‌های کامل برای برقراری دوباره امنیت در بلاروس شده است.

لوکاشنکو که اخیرا احتمال هر گونه میانجی‌گری خارجی برای حل بحران سیاسی در بلاروس را رد کرده بود، خاطر نشان کرد که پذیرش کمک نظامی و امنیتی روسیه برای پایان دادن به اعتراض‌های خیابانی بر پایه پیمان امنیت جمعی(CSTO) با این کشور صورت گرفته است.پیمان امنیت جمعی (CSTO) یک توافق نظامی است که در سال ۱۹۹۴ میلادی توسط تعدادی از کشورهای تازه استقلال یافته پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با روسیه حاصل شده است.

کرملین در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که اجازه نخواهد داد عده‌ای «خرابکار» به روابط روسیه و بلاروس آسیب بزنند.عتراض‌های خیابانی به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس از یکشنبه گذشته و به دنبال اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو با کسب نزدیک به ۸۰ درصد آراء آغاز شد. آقای لوکاشنکو بدین ترتیب برای ششمین بار پیاپی به عنوان رئیس جمهوری بلاروس انتخاب شد.مخالفان او معتقدند که به دلیل رکود اقتصادی حاکم بر کشور و مدیریت ضعیف دولت لوکاشنکو در مهار شیوع ویروس کرونا کسب ۸۰ درصد آراء توسط او غیرممکن است.اعتراض‌های سراسری در بلاروس که با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شده، تاکنون حداقل یک کشته و صدها زخمی و بازداشتی بر جا گذاشته است.

یورونیوز

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است