Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@16:40:03 GMT

ساماندهی میادین تهران با رویکرد توسعه حمل و نقل محور

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۷۳۳۸

ساماندهی میادین تهران با رویکرد توسعه حمل و نقل محور

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران در این باره اظهارداشت: در جلسه کمیسیون، طرح ساماندهی و ارتقای کیفی میدان انقلاب که پس از اعمال اصلاحات لازم در کارگروه فنی به تأیید رسیده بود، مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

علی اشراقی گفت: پس از توضیحات مشاور تهیه‌کننده طرح، قرار شد این طرح مجدداً با رویکرد توسعه حمل و نقل محور(TOD) و بارگذاری متناسب بازبینی شود و در خصوص مابقی میادین نیز اقدام مشابه انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه موضوع احداث بنایی بلندمرتبه با کاربری مسکونی – خدماتی در زمینی به مساحت ۵ هکتار واقع در خیابان اسدآبادی منطقه ۶ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران بیان کرد: پس از توضیحات مشاور تهیه‌کننده طرح، براساس مصوبات قبلی کمیسیون؛ توجه به رویکرد تأمین خدمات هفت‌گانه، احداث سطوح تجاری در حد پشتیبان سکونت و در نظرگرفتن فضای سبز و باز مناسب با تعدیل تراکم و تعداد طبقات، این طرح به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد.

اشراقی اظهارداشت: همچنین در این جلسه قرار شد برای ارتقای کیفی فضای عمومی ساختمان‌ها در پهنه‌های R (مسکونی)، M (مسکونی و تجاری/ مسکونی و فرهنگی و گردشگری) و S (تجاری، اداری، خدماتی)، در صورتیکه طبقه همکف به صورت لابی و خدمات مشاعی مورد استفاده قرار گیرد، این طبقه جزء طبقات بنا محسوب نشده و مشمول محدودیت ضابطه آستانه ۱۲ طبقه بلندمرتبه‌سازی نشود، احداث پیلوت برای تأمین پارکینگ، لابی و مشاعات در گستره‌های مختلط نیز بلامانع اعلام شد.

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهردار و علی اشراقی رئیس دبیرخانه این کمیسیون تشکیل شد.

طبق قانون، وظیفه بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری برعهده کمیسیون ماده پنج است و تصمیمات آن برای شهرداری لازم‌الاجراست.

برچسب‌ها میدان انقلاب شهرداری تهران شهر تهران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میدان انقلاب شهرداری تهران شهر تهران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران میدان انقلاب شهرداری تهران شهر تهران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران شهرسازی و معماری کمیسیون ماده پنج شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات

کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور تمهید برگزاری جلسه ۲۷ ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بررسی وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی خدمات در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ، کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور تمهید برگزاری جلسه ۲۷ ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بررسی وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی خدمات در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اعضای شورای اجرایی برگزار شد، وضعیت هوشمندسازی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر مصوبات جلسات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شورای اجرایی و آیین نامه بند (ج) تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ آیین نامه مربوطه بررسی شد.

همچنین وضعیت اجرا و آسیب شناسی پروژه‌های پیشران دولت هوشمند که در جلسه ۲۶ شورای اجرایی تصویب شده است مورد واکاوی قرار گرفت.
اعضای کمیسیون راهبردی اهم توجه به متناسب سازی برنامه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال دولت با استعداد‌های ساختاری و سرمایه انسانی دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه و تصمیم گیری در جلسه ۲۷ ام شورا تاکید داشتند.

دیگر خبرها

  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور