Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «مجتهد»، فعال توییتری معروف به افشاگر اسرار خاندان سعودی فاش کرد که عربستان سعودی نیز خواستار اتخاذ تصمیمی مشابه تصمیم امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است ولی برای تحقق آن، شرط گذاشته است.

او امروز یکشنبه در توییتی نوشت که محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی و آمریکایی‌ها هم‌اکنون در حال چانه‌زنی بر سر این هستند که در مقابل اعلام عادی‌سازی روابط، شاهزاده‌های مخالف را به بیعت با او (بن سلمان) به عنوان پادشاه مجبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتهد گفته ولی بین ولی‌عهد سعودی و دولت ترامپ بر سر این موضوع اختلاف نظر است؛ چرا که آمریکایی‌ها می‌گویند: «اول عادی‌سازی، [بعد پادشاهی]، و محمد بن سلمان هم می‌گوید: «اول بیعت با من».

براساس گزارش‌های خبری موثق طی سال‌های گذشته، شمار شاهزاده‌های مخالف پادشاهی «محمد بن سلمان» در عربستان سعودی به دلیل اقدامات و سیاست‌های او بیشتر شده و «محمد بن نایف»، ولی‌عهد برکنار شده و شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز»، برادر کوچک شاه سعودی از مخالفان جدی، پادشاهی بن سلمان هستند و به همین دلیل در حصر به سر می‌برند.

امارات متحده عربی و رژیم اشغالگر قدس پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند تل‌آویو و ابوظبی با وساطت واشنگتن بر سر عادی‌سازی روابط دوجانبه به توافق رسیدند. قرار است این توافق در آینده نزدیک در کاخ سفید به امضای «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل برسد.

عربستان سعودی در کنار بحرین، عمان، مصر و چند کشور عربی دیگر از این توافق استقبال کرده‌اند. منابع آگاه در کشورهای عربی و آمریکا طی این مدت گفته‌اند که عربستان سعودی نیز به دنبال توافق مشابه است.
 

بن سلمان و کوشنر

«جرد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ که روابط خوب و بسیار نزدیکی با بن سلمان دارد، گفته است که «توافق صلح بین اسرائیل و پادشاهی سعودی حتمی و تنها مسئله زمان مطرح است».

روزنامه عبری «هاآرتص» چاپ سرزمین‌های اشغالی نیز از قول داماد یهودی ترامپ نوشته که کشورهای دیگری طی روزهای آینده، رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت خواهند شناخت.

محمد بن سلمان بارها در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های غربی (مانند مصاحبه با نیویورک‌تایمز ۲۰۱۸) از حق یهود در سرزمین فلسطین تاریخی دفاع کرده و گفته بود که نباید با اسرائیل دشمنی کرد.

 روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز دیروز به نقل از ««حاییم سابان» تاجر صهیونیست، میانجی و پدرخوانده توافق تل آویو-ابوظبی گزارش داده بود که ولی‌عهد سعودی در مراسمی به  او (حاییم) گفته است که علت اصلی عدم عادی‌سازی علنی روابط ریاض-تل‌آویو، ترس از ایران و قطر است.

311311

کد خبر 1422462

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عربستان محمد بن سلمان رژیم صهیونیستی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

علی‌محمد محمودی، سرپرست گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با بیان اینکه با هدف توسعۀ همکاری‌های علمی دوجانبه و ارتقای سطح تعامل‌های علمی، تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند گامی در جهت تسهیل دسترسی و تقویت پژوهش‌های دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های مرتبط با نسخ خطی باشد. 

او همچنین با بیان اینکه دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تعلیم و تربیت دانشجویان در حوزۀ زبان و ادبیات فارسی توجه دارد، به ظرفیت‌های امیدبخش و ایده‌آل علمی و پژوهشی این دانشگاه و ضرورت تسهیل هرچه بیشتر بستر‌ها برای دسترسی مناسب پژوهشگران این دانشگاه به منابع مختلف پژوهشی اشاره کرد.

محمودی افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند بسترساز بهبود ارتباط و دسترسی اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف دانشگاه و به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتۀ زبان و ادبیات فارسی به گنجینۀ نسخه‌های خطی باشد. 

او ادامه داد: علاوه بر آن، دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز آمادۀ ارائۀ خدمات علمی و پژوهشی و تبادل دستاورد‌های پژوهشی با انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران است. 

سرپرست گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، گفت: بهره‌گیری متقابل از خدمات و تولیدات علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی طرفین، تصحیح و تحقیق، تألیف، ترجمه و انتشار مشترک آثار مورد توافق، اشتراک پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، برگزاری نشست‌ها و گفتگو‌های علمی و فرهنگی با همکاری طرفین و انجام پژوهش‌های مشترک از جمله اهداف مهم این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است. 

انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران، از جمله انجمن‌های علمی مطرح کشور است که با گرفتن مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت تخصصی در حوزۀ نسخه‌های خطی مشغول به فعالیت است. 

این انجمن دارای نشریۀ فارسی‌زبان علمی - پژوهشی معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نمایه شده در پایگاه بین‌المللی اسکوپوس است. 

همچنین خدماتِ متعددی، چون عضویت در انجمن، درخواست تهیه نسخه خطی، اطلاع از کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های بین‌المللی نسخه‌شناسی و نسخه‌پژوهشی از مسیر تارنمای این انجمن در اختیار پژوهشگران حوزۀ نسخ خطی فارسی قرار گرفته است. این مجموعه با فراهم آوردن ۷۰۰ هزار نسخه از ایران و برخی کشور‌های دیگر، مأخذ مهمی برای پژوهشگران محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر