Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:22:32 GMT

اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به چرداول

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۸۱۷۶

اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به چرداول

به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه و فرماندار چرداول افزود: همراهی و همکاری ارگان ها و  نهادهای مختلف  با کمیته امداد برای ارائه خدمات مناسب به مردم و خصوصا جامعه هدف قابل تقدیر است و خدمات بزرگی توسط کمیته امداد در شهرستان چرداول در حوزه های اشتغال، مسکن و ارایه تسهیلات قرض الحسنه انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در طول یکسال گذشته  ۳۴ واحد مسکونی با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و همچنین تعداد ۴۷ واحد مسکونی دیگر با مشارکت سپاه پاسداران برای مددجویان و افراد نیازمند ساخته شده است و ۲۲۴ مورد خدمات مسکن شامل احداث، تعمیر، بازسازی و گازکشی نیز صورت گرفته است.

موسی نژاد اضافه کرد: در ماه رمضان تمامی مددجویان تحت حمایت امداد از بسته های غذایی بهره مند شده اند و تا چند روز آینده نیز بسته های معیشتی به همه خانوارهای تحت پوشش در سراسر استان توزیع می شود.

وی با ذکر اینکه منابع دولتی نهاد در سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است، یادآور شد: با عنایت مقام معظم رهبری و مشارکت خیرین و مردم خدمات امداد دو برابر شده و از محل کمک های خیرین خارج از کشور هشت واحد در شهرستان چرداول ساخته شده است که بیانگر تلاش ها در این شهرستان برای جذب کمک های خیرین و نیکوکاران است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام ادامه داد: توانمند سازی، اشتغال پایدار و استقلال مددجویان و حفظ عزت نفس و شان آن ها از سیاست های اصلی نهاد کمیته امداد است و در راستای توانمند سازی و استقلال معیشتی آن ها در سال جاری ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای شهرستان چرداول پیش بینی شده است.

موسی نژاد ساخت مسکن برای مددجویان را از کارهای بزرگ دانست و گفت: اگر  دستگاه های دولتی در چرداول و شهر سرابله در خصوص واگذاری زمین همراهی کنند تمام مدجویانی که فاقد مسکن هستند  را خانه دار خواهیم کرد و از فرماندار چرداول درخواست داریم در این خصوص چاره اندیشی کند تا سریعا مراحل ساخت مسکن مددجویان شروع شود.

وی با انتقاد از کاهش و کمرنگ بودن مشارکت مردم در پرداخت زکات، افزود: در استان ایلام فقط ۱۰ درصد مردم زکات پرداخت می کنند که توقع هست مشارکت مردم در این زمینه بیشتر باشد که در آن صورت شاهد رفع فقر و محرومیت زیادی در سطح جامعه خواهیم بود.

وی همچنین از برنج کاران محلی شهرستان چرداول خواستار پرداخت زکات به نهاد کمیته امداد و استفاده خود مردم شهرستان از محل زکات شد.

در ادامه مدیران کل کمیته امداد و تعزیرات حکومتی استان به همراه امام جمعه و فرماندار چرداول از محل مرکز خرید شهر سرابله که دو هفته پیش دچار حریق شده بود بازدید کردند و مدیرکل کمیته امداد استان در اجتماع صاحبان مغازه های خسارت دیده، گفت: با وجود نداشتن  مسئولیتی در این حادثه و در جهت کمک به مغازه داران به  ۳۴ نفر از حادثه دیدگان هرکدام مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

برچسب‌ها ایلام کمیته امداد امام خمینی (ره) چرداول محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام کمیته امداد امام خمینی ره چرداول محرومیت ایلام کمیته امداد امام خمینی ره چرداول محرومیت شهرستان چرداول کمیته امداد قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه

مهدی صادقپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در استان قزوین اظهار کرد: یک هزار و ۴۳۳ گروه جهادی در استان قزوین به مردم استان در حوزه‌های مختلف درمانی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاش بسیج سازندگی ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف و بر اساس سند اعتلای بسیج است، اضافه کرد: ارائه خدمات در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی از دیگر خدماتی است که توسط سازمان بسیج سازندگی ارائه می‌شود.

مسؤول بسیج سازندگی استان قزوین عنوان کرد: گروه‌های جهادی نیازمند حمایت و همراهی دولت هستند و بدون شک با حمایت از آنها می‌توان شاهد جهش خدمت رسانی و محرومیت زدایی در استان بود.

تعهد بسیج سازندگی در حوزه اشتغالزایی در سال گذشته ۱۵۰۰ نفر بود اما با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم برای ۱۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کنیم.

وی از اجرای طرح‌های محرومیت زدایی به ویژه آبرسانی به روستاها در استان قزوین توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: ۵ مجتمع آبرسانی برای ۹۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال در استان قزوین ساخته شد.

صادقپور بیان کرد: سه مجتمع آبرسانی چوقور، قاقازان و الموت در استان نیز آماده بهره برداری است و در صورت حمایت می‌توانیم به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

وی با اشاره به فعالیت بسیج در حوزه کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ۲ کامیون کمک‌های نقدی و غیر نقدی به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع آوری و ارسال شد.

این مسؤول با بیان اینکه ۳۹۹ صندوق قرض الحسنه در استان قزوین با حمایت این سازمان فعالیت می‌کند، تاکید کرد: بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات در استان قزوین با رقمی بالغ بر ۵۸۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی محرومیت زدایی را یکی از اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی دانست، عنوان کرد: ۶۹۱ منزل برای محرومین کمیته امداد و بهزیستی تعمیر و بازسازی شده است.

صادقپور از احداث ۶ پل در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: هفت راه روستایی در استان قزوین نیز با کمک جهادگران بسیج سازندگی آسفالت شد.

وی تاکید کرد: بهسازی ۲۶ قنات و ۲۰ کیلومتر لوله انتقالل آب در کنار ساخت ۱۱ استخر کشاورزی از دیگر اقداماتی بوده که توسط بسیج سازندگی در سال گذشته عملیاتی شده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در پایان یادآور شد: در سال گذشته ۵۰۳ هزار بذر و اصله نهال برای مبارزه با ایجاد بیابان در بویین زهرا و آبیک کاشته شد.

کد خبر 6094954

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد