Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش ایرنا؛ نخستین جشنواره مطبوعات استان تهران عصر یکشنبه به طور مجازی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ۲۹ نفر در بخش‌های گزارش، تیتر، خبر، مصاحبه، مقاله، صفحه آرایی، طنز، اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار علمی و عملیاتی زیرساخت های استان تهران و بخش تاثیر اندیشه های امام خمینی و بیانات رهبری در رسانه ها انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش گزارش؛  رتبه سوم گزارش به «زینب زینال زاده» از روزنامه همشهری، رتبه دوم «مینا مولایی» از روزنامه جام‌جم و رتبه اول به «مریم خباز» از نشریه جام جم از  سوی هیات داوران انتخاب شدند و «توحید عظیمی» خبرگزاری فارس، «سید هادی کسایی زاده» از جامعه خبر، شایسته قدردانی شدند.

همچنین در بخش تیتر رتبه سوم به «فاطمه عسکری نیا» از روزنامه همشهری، رتبه دوم «فرزانه پیری» از خبرگزاری ایرنا و رتبه اول به «حمیدرضا بوجاریان» از همشهری تعلق گرفت.

در بخش مقاله «مهدی مرادی»، رتبه سوم، «محمدعلی مومنی» رتبه دوم و «امیرعلی رحیمی» به ترتیب رتبه اول را کسب کردند.

در بخش خبر «مهدی مقدر» از خبرگزاری ایرنا رتبه سوم، «معصومه آقا امینی فشمی» رتبه دوم از خبرگزاری ایرنا و «رضا موهبتی» از نشریه لواسان معرفی شدند.

در بخش مصاحبه،  رتبه سوم را «مهدی مرادی» خبرگزاری فارس، رتبه دوم را «مهدی امیری پور» از خبرگزاری فارس و رتبه سوم «مینا مولایی» از نشریه جام جم رتبه های اول را به دست آوردند.

در بخش صفحه آرایی، «سمیرا تاتار» از نشریه توریسم رتبه سوم، رتبه دوم به «بهروز آشنا» از نشریه توریسم و رتبه اول به «مجید آباد» از نشریه توریسم اهدا شد.

بخش طنز برگزیده نفر سوم نداشت و «محمدعلی رجبی» از خبرگزاری تسنیم رتبه دوم و رتبه اول «بهمن شریفی فقیه» معرفی شدند.

همچنین بخش عکس نیز رتبه سوم نداشت و رتبه دوم به  «مصطفی رحیمی» از خبرگزاری فارس و رتبه اول به «مهدی خانلری از خبرگزاری فارس تعلق گرفت.

در بخش ویژه، با رویکرد اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، «مرتضی فغانی» از نشریه دنیای سرمایه گذاری، در بخش توسعه زیر ساخت های استان تهران، «سحر حاجی اسداللهی»، در بخش ویژه تاثیر اندیشه های امام و رهبری در توسعه رسانه ای «علیرضا مهدی زاده» و در همین بخش رتبه دوم به «حمیدرضا بوجاریان» از نشریه همشهری تعلق گرفت.

اطلاع رسانی شفاف ودرست و آگاهی بخشی دو رسالت بزرگ و خطیر است 

«احد جاودانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این اختتامیه اظهار داشت: فضای جشنواره هم‌ عرصه رقابت و هم عرصه آموزش غیر مستقیم است.

وی گفت: در حوزه رقابت سعی داریم رقابتی باشد تا کارهای ارزنده تر خود را نشان دهد.

جاودانی از همه کسانیکه در استان تهران و شهرستان های استان فعالیت رسانه ای دارند تجلیل کرد و گفت : اطلاع رسانی شفاف و درست و آگاهی بخشی دو رسالت بزرگ و خطیر است.

وی با تجلیل از  همه رسانه ای که اثر به این جشنواره فرستادند،  
گفت: کسانیکه برای اجرای جشنواره کمک کردند همکاران خانه مطبوعات استان تهران بودند.

وی از فرمانداری شهرداری و امام جمعه رباط کریم تقدیر کرد و گفت: قرار بود آنجا اختتامیه برگزار شود اما بخاطر حوادث تلخ آبان ماه گذشته، نتوانستیم اختتامیه را برگزار کنیم و اکنون نیز به دلیل کرونا به طور مجازی برگزار شد.

تقدیر از فعالیت رسانه ها برای همراهی با ستاد مبارزه با کرونا 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: اختتامیه جشنواره بهانه ای است برای تقدیر از خبرنگارانی که در دوران کرونا تلاش می کردند.

وی افزود:  رصد ما نشان می دهد که رویکرد رسانه ها در استان تهران نسبت به بیماری کرونا رویکرد عالمانه و دقیق بوده‌ است.

جاودانی ادامه داد: تهران همواره تحت الشعاع فعالیت های ملی قرار می‌گیرد و کسانی‌که در داخل شهر تهران هستند می توانند از جشنواره مطبوعاتی استانی بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه برخی شهرستان های استان محروم هستند ادامه داد: نمایندگان مجلس و دولت به توسعه شهرستان های استان نگاه ویژه داشته باشند.

آغاز به کار دومین جشنواره مطبوعات استان تهران 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران‌ در این مراسم، آغاز دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان را اعلام کرد.

وی گفت: مانند دوره اول خانه مطبوعات استان تهران متولی برگزاری این جشنواره خواهد بود.

اطلاع رسانی شفاف ودرست و آگاهی بخشی دو رسالت بزرگ و خطیر است.

جشنواره بهانه ای برای توجه به شهرستان های محروم استات
«میلاد زارعی» دبیر نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های  استان تهران، نیز از شورای سیاست گذاری تقدیر کرد و گفت: استان تهران استانی محروم است و در شهرستان های  استان برخی با دویست هزار نفر جمعیت سینما ندارند.

وی گفت: برخی شهرستان ها حتی بیمارستان ندارند.

زارعی گفت که برگزاری جشنواره های مستقل در استان تهران بهانه ای است برای توجه به معضلات و مشکلات شهرستان های استان که در سایه پایتخت قرار دارند.

وی تاکید کرد که خانه مطبوعات و رسانه های استان  به عنوان بازوی اجرایی جشنواره کارخود را آغاز کرد و توانست امروز اختتامیه آن را برگزار کند.

به گزارش ایرنا نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان تهران با هدف کمک به تقویت کیفی مطبوعات و رسانه‌های محلی، آشنایی هرچه بیشتر با روزنامه‌نگاران تلاشگر در سطح شهرستان‌ها، افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها و پاسداشت پیشکسوتان عرصه رسانه استان تهران طی سال گذشته برگزار شد.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای شهر شهر تهران معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نخستین جشنواره مطبوعات مطبوعات استان تهران مطبوعات و رسانه شهرستان های استان خبرگزاری فارس رتبه اول شهرستان ها رتبه سوم رتبه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی

ایسنا/خراسان رضوی جشنواره ملی «تیتر ۱۳» به‌عنوان نقطه عطفی در زمینه رونق نشریات دانشجویی از فردا به مدت سه روز در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز می‌شود.

ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسان برای بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط با نشریه‌های دانشجویی از جمله اهداف برگزاری جشنواره «تیتر ۱۳» است‌.

برای برگزاری این جشنواره در مرحله اول، فراخوانی منتشر شد و براساس آن دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. آثار در دو مرحله با حضور چهره‌های رسانه‌ای داوری شدند.

در اختتامیه جشنواره نیز که با حضور مسؤولان کشوری برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر و آثار آنها در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. 

همچنین براساس اخبار منتشرشده از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه فردوسی، هر کدام از فعالان نشریات و تشکل‌ها که اولویت خود را حل مسائل دانشگاه قرار دهند، از حمایت ویژه این معاونت برخوردار خواهند شد. 

مهمترین کارکرد نشریات دانشجویی، آگاهی‌بخشی به قشر دانشجو است و فرصت تعامل دانشجویان با جامعه را فراهم می‌کند. بنابراین ضروری است دانشگاه‌ها از ظرفیت نشریات دانشجویی بهره کافی را ببرند. 

آن‌طور که برگزارکنندگان جشنواره «تیتر ۱۳» اعلام کرده‌اند، این جشنواره نقطه عطفی در نشریات دانشجویی ایجاد خواهد کرد و باعث می‌شود امسال، سال پررونقی در حوزه نشریات دانشجویی باشد. 

جشنواره ملی رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت‌ ماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • هت تریک‌ کریستیانو رونالدو در جشنواره گل النصر
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج