Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ متن پرسش مطرح شده و پاسخ مرجع تقلید شیعیان به شرح زیر است:

رئیس محترم دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله یوسف صانعی (مدظله العالی)

با سلام و تحیات الهی

احتراماً همانگونه که مستحضرید با وجود تلاش متخصصان تاکنون درمان قطعی برای بیماری کووید ۱۹ شناخته نشده است. سازمان انتقال خون ایران با استفاده از پادتن ضد بیماری در بخش زردابه خون که پلاسما نام دارد و از بهبودیافتگان این بیماری دریافت می‌شود توانسته است قدم‌های مؤثری در درمان مبتلایان به این ویروس منحوس بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر حسب اعلام متخصصین علوم پزشکی پلاسمای فرد بهبودیافته برای نجات جان بیماران (تزریق به بیماران) احتمال بالای تأثیر داشته باشد و اهدای پلاسما خطر عقلائی برای فرد اهدا کننده نداشته باشد وظیفه شرعی فرد در قبال فراخوان سازمان انتقال خون و سایر مراجع بهداشتی رسمی کشور جهت اهدای خون و پلاسما چیست؟

دکتر پیمان عشقی

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران

 

 

بسمه تعالی

ج- به جهت لزوم شرعی، عقلی و عقلایی در مداوا و حفظ و نجات نفوس انسانها تا جایی که قران کریم احیای یک نفس را احیاء کل انسانها می داند ” و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا”[۱] و عدم ضرر برای اهدا کنندگان ، لازم است اهدا کنندگان به این امر مهم اقدام نمایند و طبق آیه شریفه “واحسن کما احسن الله الیک ” [۲] همانگونه که مشمول احسان الهی شدند دیگران را نیز از احسان خود بهره مند کنند. ۲۲/۵/۹۹

—————-

[۱] . سوره مائده، آیه ۳۲

[۲] سوره قصص . آیه ۷۷

 

اخبار مرتبط پاسخ آیت الله صانعی به پرسشی در خصوص استفاده از ماسک در دوران کرونا نظر آیت الله صانعی در خصوص برگزاری مراسم ماه محرم و نذری دادن در زمان شیوع کرونا نظر مراجع تقلید در خصوص استفاده از ماسک در دوران کرونا

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آیت الله صانعی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد

ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مکمل یاری پروبیوتیک همراه با مصرف منظم دارو  می‌تواند شدت صرع در کودکان مقاوم به درمان را کاهش دهد.

غلامعلی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که یک سوم بیماران به درمان‌های دارویی پاسخ مناسب نمی‌دهند و یافتن روش‌های مکمل درمان صرع ضروری است پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان یک مطالعه را با مشارکت ۹ کودک مبتلا به صرع مقاوم زیر ۱۶ سال شروع کردند.

وی افزود: در فاز اول مطالعه، کودکان از نظر فرکانس صرع مورد پایش قرار گرفته و در فاز دوم به مدت دو ماه مکمل پروبیوتیک خاص در کنار داروهای روتین آنها برای درمان صرع تجویز شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: در این پژوهش، فرکانس صرع و سطح آنزیم‌های  کبدی، کراتینین، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و قند خون ناشتای آنان قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک با هم مقایسه شد. شدت صرع آنان نیز قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک، بر اساس مقیاس NHS۳ و HASS سنجش و توسط آزمون آماری ویلکاکسون مورد سنجش قرار گرفت.

حمیدی گفت: صرع یک بیماری مزمن مغزی است و علاوه ‌بر ویژگی‌های ژنتیکی بیمار، عوامل محیطی مانند اختلالات الکترولیتی در عود حملات تشنج، نقش دارند که بر اساس یافته‌های پژوهش، تجویز دو ماه مکمل پروبیوتیک به طرز معنی‌داری فرکانس و شدت صرع را کاهش داده و در برخی مقیاس‌ها نیز بهبود بخشید.

وی افزود: بر اساس آمار یک بررسی ملی که در سال ۲۰۲۱ در نشریه نیچر منتشر شد، شیوع صرع در ایران ۱۶.۶ در ۱۰۰۰ نفر است که میزان ابتلای بیماری در رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال نیز از همه رده‌های سنی بالاتر است و داروهای ضدّتشنج نیز در یک‌سوم این بیماران کارایی کافی ندارند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: اهمیت انجام این پژوهش در حالی است که تشنج‌های کنترل نشده و مکرر در بیماران مبتلا به صرع علاوه بر تهدید سلامتی بیمار، منجر به کاهش کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنان می‌شود.

حمیدی اظهار کرد: این پژوهش توسط فاطمه زارعی، احمد طالبیان، اژدر حیدری، سید محمد اسماعیلی طبا و محمود سلامی، اعضای گروه اطفال دانشکده پزشکی کاشان انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا