Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@18:14:53 GMT

وقتی نظریک نماینده شفاف باشد دیگر نمی‌تواند وعده دروغ دهد، نمی‌تواند با مافی‌ها زدوبند کند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۸۲۴۴

وقتی نظریک نماینده شفاف باشد دیگر نمی‌تواند وعده دروغ دهد، نمی‌تواند با مافی‌ها زدوبند کند

به گزارش صدای ایران، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در برنامه هزار در چهار صدای ایران، اظهار داشت: فساد در کشور ما گسترده شده، نهادینه نیست، ساختاری نیست، یک یک را باهم باید شکل دهیم که جلو فساد را بگیریم.
وی افزود: اولین موضوع شفافیت است که باید در سطح پایین ببینیم. البته شفافیت بسیار گسترده است هم در حوزه اقتصادی، هم در حوزه سیاسی، شفافیت در حوزه سیاسی، بخشی از آن همان رأی شفاف نمایندگان است یعنی رأی و نظر نمایندگان شفاف باشد که البته وقتی نظرش شفاف بود نمی‌تواند وعده دروغ دهد، نمی‌تواند با مافی‌ها زدوبند کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سبزوار گفت: بخش زیادی از فساد حل می‌شود، ضمن اینکه ساختار قانونگذاری هم یک ساختار تخصص‌گرایانه می‌شود، اما شفافیت چیزی فراتر از این‌هاست، شفافیت در حوزة قوه مجریه باید اتفاق بیافتد، اگر ما قرار است که شفاف باشیم، باید حساب مالیاتی ما شفاف باشد، باید حساب تجاری‌بانکی ما شفاف باشد، باید حساب‌های شرکت‌های دولتی ما شفاف باشد.
عنابستانی افزود: هزاران هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی است که کسی از آن خبر ندارد، چه می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد، چگونه هزینه می‌شود، اگر قرار است شفاف باشد پروژه‌ها و طرح‌هایی در دولت باید شفاف شود که منشأ فساد است.
ایشان ادامه دادند: شفافیت باید در قوه قضاییه شکل بگیرد، اگر قاضی ما امروز رأی را صادر می‌کند و بلافاصله در معرض عموم قرار می‌گیرد مجبور است رأی را مستند کند و از فساد دوری کند، همه عرصه‌های شفافیت باید شکل بگیرد همه حساب‌ها همه ساختار‌ها باید شکل بگیرند، حضرت امام علی می‌فرمایند: هیچ چیزی به غیر از امنیت نباید از مردم پوشیده بماند.    

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران 1000در4 گام دوم انقلاب شفافیت مجلس ما شفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ آمارهای رفع نقاط پرحادثه راه‌ های کشور شفاف است

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در پی انتشار خبری در برخی از رسانه ها با موضوع آمار نقاط پر حادثه، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ مجموعأ ۷۲۵ نقطه پرحادثه موجود در راه های کشور رفع شده است.

به گزارش تین نیوز از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، این سازمان در پی انتشار خبری در برخی از  رسانه ها با موضوع آمار نقاط پر حادثه، اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲ مجموعأ ۷۲۵ نقطه پرحادثه موجود در راههای کشور رفع شده است.

در اطلاعیه روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای آمده است: "توضیح این که در سال ۱۴۰۲، ۴۱۲ نقطه از مجموع ۸۸۷ نقطه پرحادثه راه های کشور که در سال ۱۴۰۱ سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای و پلیس راه توافق کرده بودند رفع و اصلاح شده است.

 ۳۱۳ نقطه دیگر نیز مربوط به توافق قبلی دو دستگاه در سال ۱۳۹۶ است که در سال ۱۴۰۲ اصلاح شده است.

 بنابراین در سال گذشته مجموعأ ۷۲۵ نقطه پرحادثه راههای کشور رفع و اصلاح شده است و هر دو آمار ارائه شده توسط وزیر راه و شهرسازی و معاون حمل و نقل این وزارت خانه صحیح و متقن است."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • ویدیو کامنت| دروغ بی‌بی‌سی فارسی درباره نیکا شاکرمی لو رفت!
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • ◄ آمارهای رفع نقاط پرحادثه راه‌ های کشور شفاف است
  • وقتی مصاف حق و باطل ملاک تنفر و محبوبیت در جهان می‌شود
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه