Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری بختیاری با انتقاد از تاخیر در آغاز عملیات اجرایی در طرح اقدام ملی در استان، گفت: نباید به هیچ عنوان کلنگ احداث مسکن در این طرح در صورت آماده نبودن شرایط بر زمین زده می‌شد.

اقبال عباسی ۲۶ مرادماه در جلسه شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری با انتقاد از تاخیر در آغاز عملیات اجرایی در طرح اقدام ملی توسط دستگاه‌های متولی، اظهار کرد: اگر مقدمات اجرای این طرح در استان فراهم نبود نباید به هیچ عنوان کلنگ احداث مسکن در این طرح بر زمین زده می‌شد، بنابراین نیاز است باتوجه به شرایط موجود هرچه سریعتر عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای رونق در احداث مسکن در استان هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و متولیان یکسری وظایف بر عهده دارند و باید برای ایجاد رونق در این بخش همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند، رونق در بخش مسکن رونق در تولید و اشتغال را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن در طرح اقدام ملی باید در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری توزیع شود و تنها تمرکز بر ساخت مسکن در مرکز استان نباشد، گفت: اگر در شهری زمین مناسب برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی وجود ندارد می‌توان این زمین را در مرکز همان شهرستان اختصاص داد.

عباسی در خصوص واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی، یادآور شد: در جلسه آتی اگر دستگاهی از واگذاری اراضی مازاد خود ممانعت کرد به صورت شفاف نام دستگاه بیان شود تا برخورد لازم صورت بگیرد، برای پیگری امورات مربوط به این طرح جلسات شورای مسکن هر دو هفته یکبار تشکیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در خصوص صدور مجوزات ساخت مسکن شهرداری‌ها همکاری لازم را داشته باشند، شهرداری‌ها نمی‌توانند مطالبات قبلی خود از دستگاه‌های اجرایی را به این مسئله گره بزنند و صدور مجوزات باید تسهیل شود.

وی با اشاره به دریافت هزینه ۱۵۴ هزارتومانی برای آماده‌سازی اراضی از متقضایان مسکن در طرح اقدام ملی، توضیح داد: این هزینه برای آماده‌سازی اولیه به صورت علی‌الحساب دریافت و در مراحل بعدی هزینه احداث تاسیسات مانند برق، فاضلاب، فضای سبز، آسفالت و ... نیز دریافت می‌شود.

عباسی با تأکید بر اینکه باید در ساخت مسکن در طرح اقدام ملی از مصالح استاندارد و با کیفیت باتوجه به شرایط آب و هوایی استفاده شود، عنوان کرد: باید امکانات رفاهی مانند مدرسه، مرکز خرید، پاسگاه و ... دیده شود تا در آینده این مسائل ایجاد نارضایتی نکند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای ایجاد رونق در کارخانجات تولیدی مصالح ساختمانی و تجهیزات مربوط به ساختمان می‌توان استاندارهایی را برای این واحدهای تولیدی تعریف کرد تا محصولات را با این کیفیت و براساس استاندارد برای خانه‌های طرح اقدام ملی تولید کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد حقوق شهرداری‌ها در واگذاری‌ها پرداخت شود، بیان کرد: اما می‌توان این حقوق را با یک وقفه انجام داد، جهت جلوگیری از تاثیر افزایش قیمت در هزینه ساخت مسکن باید هرچه سریعتر عملیات اجرایی آغاز شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان ملزم به اجرای تاسیسات هم‌زمان با اجرای طرح اقدام ملی مسکن هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری طرح اقدام ملی مسکن استاندار چهارمحال و بختیاری ساخت مسکن در طرح اقدام ملی عملیات اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
-اجلاسیه نماز و یادواره شهدای دانش آموز به یاد شهید شاخص «ظفر خالدی» در آموزشگاه فجر اسلام شهرکرد برگزار شد.
-رزمایش بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان برگزار شد.
-در مراسمی از شورای اسلامی شهر بن  و روستای لارک  به عنوان شورا‌های نمونه سال ۱۴۰۲ معرفی شد.
-از اعضای شورا‌های اسلامی شهر سامان تجلیل شد.
-به مناسبت هفته کار و کارگر از کارگران شهرداری فرخشهر تجلیل و برای رفع مشکلات بیمه‌ای آنان هم اندیشی شد.
-جشن تکلیف دانش آموزان دختر شهرستان اردل با عنوان دختران ماه با مشارکت آستان قدس رضوی در امامزاده شاهزاده عزیزالله شهر اردل برگزار شد.
-فرماندار شهرستان بروجن در شورای آرد و نان ز پلمپ یک واحد نانوایی به علت عرضه آرد خارج از شبکه خبر داد.
-عملیات بهسازی و آسفالت معابر روستای دشتی در بخش زاینده رود با بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
-آزمون کتبی طرح زندگی با آیه‌ها در سالن اجتماعات دبیرستان شهید مظلوم فرخ شهر برگزار شد.
-دفتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان فلارد راه اندازی شد.
-در جلسه شورای اداری شهرستان شهرکرد به میزبانی روستای مصطفی آباد بخش لاران مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان تداخلات اراضی، فضا‌های ورزشی و طرح‌های هادی روستایی بررسی شد.
-پایگاه اورژانس ۱۱۵ بین جاده‌ای در بخش بلداجی افتتاح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد