Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@08:57:04 GMT

کار‌هایی که نباید جلوی کودکان انجام داد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۸۴۲۱

کار‌هایی که نباید جلوی کودکان انجام داد

مریم عبداللهی روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کار‌هایی که نباید جلوی فرزندان انجام داد، گفت: خانواده‌ یکی از ارکان اصلی ساخت شخصیت کودک است، بنابراین والدین باید توجه داشته باشند که در مقابل کودک از رفتار‌های بد، ناپسند و غیر اخلاقی از جمله دعوا و جدل پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: به کار بردن الفاظ زشت و رکیک جلوی کودک می‌تواند بر روی سلامت روح و روان کودک تاثیر منفی گذاشته و او را به سمت یک شخصیت دوگانه در محیط مهدکودک پیش ببرد، والدین باید از هرگونه رفتار کلامی مثل بی ‌احترامی به دیگران و داد زدن خودداری کنند و از تنش و درگیری با اطرافیان علی الخصوص دوستان و آشنایان به دور باشند.بیشتر بخوانید چگونگی رفتار با کودکان در روزهای کرونایی

عبداللهی الگویی که خانواده‌ها برای قدردانی نکردن از دیگران را جلوی پای کودکان می گذارند را  یک کار اشتباه خواند و گفت: گاهی اوقات برخی والدین در مقابل محبتی که دیگران به آن‌ها انجام می‌دهند قدردانی نمی‌کنند، کودکان نیز آن رفتار را رصد و از آن الگو برداری می کند و اگر در چنین شرایطی قرار گیرند احساس می کنند محبت دیگران برای آنها یک نوع وظیفه است.

این روانشناس عدم ابراز علاقه به درس و مطالعه در کودکان را یک امر پر مخاطره دانست و گفت: برخی والدین به دلیل ترس خودشان از مطالعه و ادامه تحصیل نسبت به تحصیل کودکان خود بی اهمیت هستند و همین امر به تحصیل کودک لطمه وارد می‌کند در حالیکه علم‌اندوزی و کسب دانش در آینده کودکان تاثیرگذار است.

  انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد

رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.

به گزارش ایسنا، امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان