Web Analytics Made Easy - Statcounter

رونی اُسالیوان سرانجام پس از 7 سال موفق شد تا جام قهرمانی جهان را در سالن کروسیبل شفیلد بالای سر ببرد.

اختصاصی طرفداری - رونی اُسالیوان که در مراحل قبلی مسابقات جهانی در مقاطعی از رقابت مقابل دینگ جونهوی و مارک ویلیامز به دردسر افتاده بود و در مسابقه نیمه نهایی حتی تا آستانه شکست مقابل مارک سلبی هم پیش رفته بود، در رقابت فینال مشکل چندانی مقابل رقیب هموطنش نداشت و با پیروزی 18-8 مقابل کایرن ویلسون که برای اولین به این مرحله صعود کرده بود برای ششمین بار پس از سالهای 2001، 2004، 2008، 2012 و 2013 قهرمان جهان شد تا جایزه نیم میلیون پوندی نفر اول را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که اُسالیوان در فصل جاری تور جهانی اسنوکر در هیچ تورنمنت رسمی موفق به کسب عنوان قهرمان نشده بود!

نمایی از سالن کروسیبل با حضور 300 تماشگر برای مسابقه نهایی گزارش مسابقه فینال

در این مسابقه که با اجازه دولت بریتانیا در حضور نزدیک به 300 تماشاگر برگزار شد، رونی اُسالیوان رقابت را از ابتدا با قدرت آغاز کرد و در پایان بخش اول این مسابقه در ظهر روز شنبه 6-2 از کایرن ویلسون پیش افتاد.

سانس اول: کایرن ویلسون 2 - رونی اُسالیوان 6 فریم 1 2 3 4 5 6 7 8 کایرن ویلسون 0 62 0 23 67 9 17 49 رونی اُسالیوان 81 55 80 75 13 69 106 60

پس از پیروزی اُسالیوان در دو فریم ابتدایی، ویلسون کنترل مسابقه را در دست گرفت و با پیروزی در 4 فریم متوالی اختلاف را کم کرد، لحظه کلیدی این مسابقه در فریم پایانی شب اول این رقابت رقم خورد، ویلسون که 9-7 از حریف نامدار خود عقب بود، می رفت تا با پیروزی در این فریم روز اول مسابقه فینال را با فقط یک فریم عقب ماندگی تمام کند اما اشتباه وی در پاکت کردن آخرین توپ قرمز موجب شد تا قهرمان 5 دوره جهان با پیروزی در این فریم اختلاف را بیشتر کند و نتیجه 10-7 پایان رقابت دو اسنوکرباز انگلیسی در شب اول فینال باشد.

سانس دوم: کایرن ویلسون 5 - رونی اُسالیوان 4 فریم 9 10 11 12 13 14 15 16 17 کایرن ویلسون 53 19 92 79 82 86 17 101 60 رونی اُسالیوان 61 77 0 53 25 0 82 10 68

رونی اُسالیوان که از نمایش خود در روز اول راضی نبود اولین فریم روز دوم مسابقه را هم به حریف واگذار کرد اما پس از آن بود که موشک دنیای اسنوکر با پیروزی در 7 فریم متوالی اجازه خودنمایی به حریف جوان خود نداد. ویلسون هم که امید پیروزی در این رقابت را به کل از دست داده بود و در فریم های پایانی این بخش شرایط روحی مناسبی نداشت، از معدود فرصتهایی که با اشتباهات رونی اُسالیوان نصیبش شد استفاده نکرد تا در پایان سانس سوم این رقابت رونی اُسالیوان عملا قهرمان جهان شده باشد.

سانس سوم: کایرن ویلسون 1 - رونی اُسالیوان 7 فریم 18 19 20 21 22 23 24 25 کایرن ویلسون 74 15 33 17 12 28 15 7 رونی اُسالیوان 0 113 109 88 65 71 72 69

رونی موشک برای پیروزی در مسابقه فینال تنها به یک فریم در بخش پایانی نیاز داشت. کاری که در همان فریم اول انجام داد تا با نتیجه 18-8 موفق به کسب پیروزی در رقابت فینال شود. اُسالیوان در فریم پایانی تا آستانه ثبت سنچری برک هم رفت که در توپ مشکی آخر از دست داد.

سانس چهارم: کایرن ویلسون 0 - رونی اُسالیوان 1 فریم 26   کایرن ویلسون 1 رونی اُسالیوان در مجموع با نتیجه 18-8 در 26 فریم به پیروزی رسید. رونی اُسالیوان 104 پرافتخارترین بازیکنان تاریخ

رونی اُسالیوان با قهرمانی در سال 2020 در جدول برترین بازیکنان تاریخ مسابقات جهانی اسنوکر در رده پنجم مشترک قرار گرفت، مسابقات اسنوکر تا قبل از سال 1969 به شکل آماتور برگزار می شد، قهرمانانی که افتخاراتشان در دوران آماتوری به دست آمده با رنگ خاکستری مشخص شده اند. با در نظر گرفتن نتایج در دوران حرفه ای شدن این ورزش، رونی اُسالیوان در رده دوم مشترک و تنها پس از استیفن هندری قرار می گیرد.

رتبه بازیکن کشور تعداد قهرمانی 1 جو دیویس انگلستان 15 2 فرد دیویس انگلستان 8 جان پولمن انگلستان 8 4 استیفن هندری اسکاتلند 7 5 استیو دیویس انگلستان 6 ری ریردون ولز 6 رونی اُسالیوان انگلستان 6 8 جان هیگینز اسکاتلند 4 9 مارک ویلیامز ولز 3 مارک سلبی انگلستان 3 جان اسپنسر انگلستان 3

همچنین بخوانید:

اسنوکر | کایرن ویلسون و رونی اُسالیوان در فینال مسابقات قهرمانی جهان

اسنوکر قهرمانی جهان | کامبک اُسالیوان، حذف ترامپ و رابرتسون

دور دوم اسنوکر قهرمانی جهان | صعود مدعیان، حذف جان هیگینز

مسابقات جهانی اسنوکر | مارک آلن و شان مورفی ناکامان بزرگ دور نخست

به بهانه آغاز رقابت های اسنوکر قهرمانی جهان; نگاهی به قرعه دور اول و مدعیان قهرمانی

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینتر ۲ - ۰ تورینو/ قهرمان به پیروزی‌هایش ادامه می‌دهد + فیلم

تیم اینتر در هفته سی  و چهارم سری آ ایتالیا میزبان تورینو بود که با دو گل به پیروزی رسید.

 پس از ۱۰ نفره شدن تورینو در نیمه دوم، اینتر کاملا کنترل بازی را در دست گرفت و با ۲ گل هاکان چالهان اوغلو در این تقابل به پیروزی رسید.

 اینتر هفته گذشته با غلبه بر میلان قهرمانی خود را قطعی کرد و دیدار‌های باقی‌مانده سری آ برای تیم اینزاگی تشریفاتی خواهند بود. اینتر با این پیروزی ۸۹ امتیازی شد. طبق برنامه از پیش تعیین شده، اینتری‌ها قرار است پس از بازی در خیابان‌های شهر دور افتخار بزنند و در کنار هواداران جشن قهرمانی بگیرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • باورنکردنی: الاتحاد امسال 7 بار به الهلال باخت!
  • عدو شود سبب خیر؛ این تیم بدون مسابقه قهرمان لیگ شد
  • (تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال
  • صنعت مس کرمان، قهرمان لیگ هندبال شد
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد
  • فرصت انتقام برای گل‎گهر در حذفی مهیا شد
  • پرچمداران قدیمی ترین مسابقه خودروهای اسپرت جهان (فیلم)
  • اینتر ۲ - ۰ تورینو/ قهرمان به پیروزی‌هایش ادامه می‌دهد + فیلم
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی