Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

،‌«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» به دولت آمریکا درباره به خطر انداختن حق وتو برای بازگرداندن تحریم‌های تسلیحاتی ایران هشدار داد.

اخبار سیاسی- وی در این مقاله نوشت که سازوکار بازگشت تحریم‌های ایران ارزش خطر نداشته و می‌تواند حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل را که در راستای منافع آمریکا در سازمان ملل است، تضعیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان بولتون در این مقاله مدعی شد که توافق شماره 2 با ایران ممکن است در دولت بایدن یا حتی در دوره دوم ترامپ حاصل شود و ترامپ قاطعانه پیش بینی کرده که طی چهار هفته می‌تواند به یک توافق با ایران برسد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در دوره بوش در ادامه این مقاله نوشت که توافق هسته‌ای با ایران که در سال 2015 حاصل شد اشتباهات سنگین زیادی داشته که پایان تحریم تسلیحاتی ایران در سال 2020 یکی از این اشتباهات بوده است.

بولتون نوشت: «هیچ دلیلی جز اشتیاق اوباما برای دستیابی به یک توافق نمی‌تواند چنین امتیازدهی را توجیه کند. روز جمعه نیز دولت ترامپ تلاش کرد تا تحریم شورای امنیت را تمدید کند اما به طور ویرانگری شکست خورد. رای‌ها 2-2 با 11 رای ممتنع بود. روسیه و چین رای منفی دادند. تایید این قطعنامه نیازمند 9 رای مثبت بدون هیچگونه رای وتو بوده است.»

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نوشت: «دولت تهدید کرد در صورتی که تمدید شکست بخورد، مکانیزم بازگشت تحریم‌ها برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های تعلیق شده را رقم خواهد زد.»

بولتون در ادامه به پاراگراف یازدهم قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد که دولت ترامپ قصد دارد با استناد به این پاراگراف تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

وی در ادامه نوشت: «حامیان توافق استدلال کرده‌اند که واشنگتن از توافق خارج شده و نمی‌تواند از این بندر برای بازگرداندن تحریم‌ها استفاده کند. آنها حق دارند. این خیلی زرنگ بازی است که ما بگوییم برای هدفی که ما می‌خواهیم به عنوان عضوی از توافق به شمار می‌آییم اما برای چیزهای دیگر،‌ ما عضو آن نیستیم. این به تنهایی دلیل کافی است که نتوان روند بازگشت تحریم‌ها را کلید زد.»

بولتون در ادامه هشدار داد که تلاش دولت ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌ها به کمک سازوکار مذکور باعث تضعیف حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل می‌شود و این آسیب دائمی خواهد بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه مدعی شد که هفته آینده برای فعال کردن مکانیسم احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش می‌کنند.

ترامپ طی سخنرانی در باشگاه گلف خود در شهر «بدمینستر» با اذعان به اینکه واشنگتن از قبل می‌دانست قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت رأی نمی‌آورد، گفت: «ما می‌دانستیم که نتیجه رأی‌گیری چه می‌شود، ولی بازگشت تحریم‌ها را امتحان می‌کنیم. هفته آینده آن را خواهید دید».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تحریم های ایران جان بولتون اوباما ایران دولت آمریکا تحریم های ایران جان بولتون بازگرداندن تحریم ها برای بازگرداندن بازگشت تحریم ها شورای امنیت سازمان ملل حق وتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس