Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان بر لزوم استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها و محققان بومی این استان تاکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های پژوهشی در استان سمنان کاربردی، دارای خروجی و تاثیرگذاری آن در مجموعه‌های کاری ملموس باشد.

فاطمه منصوری در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: نقش پژوهش در تصمیم گیری‌ها، ایجاد راهکارها برای رفع مشکلات، شناخت مسایل و رفع موانع کار در بخش های مختلف برجسته و غیرقابل انکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: پژوهش محوری‌ترین مسئله در انجام امور است که باید تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولان نسبت به این اصل مهم‌ توجه داشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه، کشورهای توسعه یافته با تکیه بر رویکردهای پژوهشی به توسعه پایدار دست پیدا کردند، گفت: قدرت نهفته در فناوری برپایه محکم علمی و مهارت استوار است و پژوهش در کشورهای توسعه یافته به مثابه بهترین ابزار برای رسیدن به هدف است.
منصوری تصریح کرد: امسال در انجام طرح های پژوهشی در استان سمنان، اولویت در اتمام طرح های نیمه تمام است و در صورت نیاز تامین اعتبار برای‌ تکمیل این طرح ها انجام شود.
وی گفت: در کنار اجرای طرح های پژوهشی برای هشت راهبرد توسعه استان سمنان طرح هایی مورد پژوهش قرار گیرد که دارای ارزش اقتصادی و اجتماعی، ارزش علمی از نظر ارائه در مجامع ملی و بین المللی و نشریات معتبر علمی، دارای نوآوری، تناسب بودجه و زمان با نتایج حاصل از طرح، ارزش فعالیت از نظر ارتقاء و توانمندسازی منابع انسانی را داشته باشد.
منصوری در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، خواستار جمع‌آوری بانک اطلاعاتی پژوهش‌های انجام شده در سال های گذشته در استان سمنان شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و محققان بومی استان در انجام طرح‌های پژوهشی مورد توجه باشد، گفت: طرح های پژوهشی قابل طرح برای سال های آینده، تکراری نباشد و دارای ارزش اقتصادی و اجتماعی باشد.
منصوری اضافه کرد: نوآوری یکی از وظایف ذاتی این کارگروه در انجام طرح های پژوهشی است و تناسب بین بودجه و زمان اجرای طرح در پژوهش ها لحاظ شود.
وی ادامه داد: بررسی در اعضای کمیته آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان سمنان مورد توجه است و چنانچه نیاز باشد برای اضافه شدن مدیران و مسئولان جدید در کارگروه تصمیم گیری می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: افزایش ارتباط بین دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و بنیاد نخبگان و پارک های علم فناوری با صنعت و تولید مورد توجه باشد و افزایش ارتباط بین این کارگروه با کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به صورت جدی پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی معاون استاندار سمنان سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع طرح های پژوهشی استان سمنان دانشگاه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران در مراسم سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: تعداد استادان برگزیده کشور نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است و اکنون  حدود ۷۰ استاد نمونه افزایش داشته است. 

وی بیان کرد: آینده پژوهشی را تا سال ۲۰۵۰ تدوین و ارسال کردیم و سازمان پژوهشی بر روی محورهایی مانند هوش مصنوعی، سوخت پاک جهت پژوهش برنامه ریزی خوبی کرده‌ایم. 

زمانیان تاکید کرد: امسال سازمان پژوهش‌ها برای گرنت‌ها جایزه یک میلیارد تومانی در نظر گرفته است. ماهواره مصباح و آیات در این پژوهشگاه تولید شده است.

وی افزود: عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان و مردم کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام