Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: گرمابه تاریخی تنکابنی در تاریخ ۱۳۹۸/۹/۱۰ طی تشریفات مزایده شماره ۳۴۰/۹۸ از سوی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور با هدف نجات‌بخشی، احیاء و بهره‌برداری بهینه با کاربری جدید و مناسب به شرکت تدبیر سلامت پارسه واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزائلی اظهارکرد: پس از طی فرآیند اداری و مراحل قانونی تحویل و عقد قرارداد واگذاری، این بنای تاریخی با حضور نمایندگان صندوق احیاء و بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین به نماینده سرمایه‌گذار تحویل داده شد.

او افزود: سرمایه‌گذار پس از تهیه طرح مطالعاتی مرمت در بازه زمانی سه ماهه و تایید آن توسط تیم نظارت متشکل از کارشناسان صندوق احیاء و ناظر فنی استان اقدام به تجهیز و مرمت بنا و در نهایت بهره‌برداری از آن با کاربری گردشگری طی یکسال آینده خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با بیان اینکه خانه تاریخی یزدی و خانه تاریخی بهروزی نیز در حال طی مراحل قانونی برای تحویل به سرمایه‌گذار هستند، افزود: واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی با هدف حفاظت و بهره‌برداری بهینه و ادامه حیات آن‌ها با کاربری مناسب با مشارکت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی – فرهنگی کشور در حال انجام است که پس از مرمت، بهسازی و استحکام‌بخشی می‌تواند علاوه بر کسب درآمد اقتصادی مالکان زمینه‌ساز رونق گردشگری و افزایش اشتغال‌زایی باشد.

گرمابه تاریخی تنکابنی واقع در بافت تاریخی قزوین با مساحت ۶۶۰ متر مربع از بنا‌های ارزشمند مربوط به دوره قاجار است و درتاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ۷۸۶۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مکان های تاریخی گردشگری و صنایع دستی احیاء و بهره برداری بهره برداری صندوق احیاء میراث فرهنگی سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد

سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آغاز بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان «به احترام مردم اصفهان» امروز (دوشنبه) با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در قالب سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

بخشی از این پروژه‌ها شامل بازسازی و به‌روزرسانی بولینگ، راه‌اندازی مجموعه‌های غذایی جدید، توسعه پارکینگ‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و احداث و نصب پنل‌های خورشیدی است.

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به‌دنبال پیگیری اقدامات ویژه حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت ارزنده با بخش خصوصی و معرفی پروژه‌های قابل توجه و نوین تفریحی و گردشگری به مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را طی دو سال اخیر در این حوزه رقم زده است.

کد خبر 749151

دیگر خبرها

  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی