Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

در حالی که شکست سنگین ایالات متحده در تصویب قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت باعث عصبانیت بسیاری از مقامات این کشور شده، «لیندزی گراهام» سناتور تندروی جمهوری‌خواه نیز نتوانست جلوی خشم خود را بگیرد و شروع به توهین به سازمان ملل کرد.

اخبار بین الملل- گراهام بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود با لحنی تهدیدآمیز نوشت: «شورای امنیت سازمان ملل قویاََ تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک اشتباه بزرگ از سوی سازمان ملل بود. این همچنین تقابلبزرگ با ایران را بیش از پیش محتمل کرد زیرا آنها به تقویت زرادخانه نظامی خود ادامه می‌دهند».

وی سپس با تکرار اتهامات بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه تهران، افزود: «ایران هنوز هم بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان است. همانطور که [قدرت] نظامی ایران افزایش می‌یابد، مسیر برخورد با اسرائیل و کسانی که مورد تهدید رژیم ایران هستند، چیده می‌شود. [عدم تمدید قطعنامه] تصمیم احمقانه سازمان ملل بود».

تلاش‌های روز گذشته آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل با شکست مواجه شد. 

پس از آشکار شدن نتایج آرای اعضای شورای امنیت سازمان ملل در عصر جمعه (به وقت نیویورک) مشخص شد که تنها آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رای مثبت داده‌اند.

انگلیس، فرانسه و آلمان و هشت کشور دیگر شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای ممتنع داده و روسیه و چین نیز با این قطعنامه ابراز مخالفت کردند.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم بعد از شکست این قطعنامه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت این کشور به تلاش خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه خواهد داد.

بامداد امروز همچنین «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی دلیل شکست خوردن قطعنامه آمریکایی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را «غیرقابل توجیه بودن» آن دانسته و گفت این اقدام در تناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی آمریکا سازمان ملل سازمان ملل شورای امنیت سازمان ملل نیویورک وزیر خارجه آمریکا تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل تحریم تسلیحاتی ایران تمدید تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

وی ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

وی بارها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فیلم| توهین‌های هیستریک منشه امیر به دانشجویان آمریکایی!
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد