Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:11:16 GMT

کودکان را خرج دعواهای زناشویی نکنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۰۱۷۹

کودکان را خرج دعواهای زناشویی نکنیم

زهرا صائمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه بیشترین آسیبی که دعواهای زناشویی بر روی فرزندان خانواده وارد می کند،‌ اختلال اضطرابی است،‌ ‌افزود: در واقع تردیدی وجود ندارد که فرزندان در زمان بروز اختلافات میان پدر و مادر شاهد برخورد والدین با یکدیگر خواهند بود و این رویه نه تنها سبب ناراحتی، نگرانی و ترس کودک می‌شود بلکه به احتمال بسیار از میزان پاسخگویی والدین به نیازهای بچه ها خواهد کاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نسبت به تاثیر اختلال اضطراب بر روی کودکانی که پدر و مادر آنان از یکدیگر جدا شده اند، تصریح کرد: کودکی که به همراه یکی از ‌والدین خود بدون ‌دغدغه و با آرامش زندگی می کند بسیار کمتر نسبت به فرزندی که والدین ناسازگار و متعارض به یکدیگر ‌دارد، از اختلال اضطراب در رنج و ناراحتی است.
این متخصص زوج درمانگر با بیان اینکه بیشتر کودکان، اختلافات پدر و مادر را یک نوع تهدید امنیت برای خود و از طرفی مشاجره ادامه دار، ‌قهر و ترک کردن خانه را از سوی والدین، ویرانگر کانون گرم خانواده می پندارند،‌ اظهار داشت: فرزندان به تعارض و اختلافات پدر و مادر عادت نمی‌کنند، زیرا آنان هرچه بیشتر با این تعارض‌ها مواجه شوند، بیشتر نسبت به آنها حساس می‌شوند.
وی برای نمونه گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده پسر بچه ای که با والدین درگیر و ناسازگار زندگی می کند بسیار فردی مضطرب و پرخاشگر نشان می دهد و چنانچه کودک دختر باشد در چنین خانواده‌هایی ضمن مضطرب بودن، فردی گوشه‌گیر و اجتماع گریز خواهد بود.
صائمی گفت: مشاجره خشونت‌آمیز پدر و مادر بر سر کودکان بویژه زمانی که بچه ها شاهد درگیری میان والدین هستند، بیشترین آثار مخرب را در پی دارد به نحوی که کودک احساس می‌کند میان دو طرف گیر افتاده و یا حتی خود را مقصر اختلافات بوجود آمده می داند و از این رو اختلالات روانی و افسردگی می تواند به این دسته از کودکان روی آورد.

این روانپزشک تاکید کرد: کودکان در عین حالی که جسمی کوچک دارند ولی دارای روحیات لطیف و از ذهنی کنجکاو و گسترده برخوردار هستند و در هنگام درگیری و یا اختلافات خانوادگی، والدین نباید از موقعیت بچه ها غافل بوده و یا برای رسیدن به اهداف خود از آنان استفاده ابزاری کنند.

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اختصاصی ایرنا مراکز دیدار فرزندان طلاق با والدین کودکان کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اختصاصی ایرنا کودکان کار معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اختصاصی ایرنا کودکان کار پدر و مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد