Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@02:46:30 GMT

11 هزار حلقه چاه غیر مجاز در اصفهان فعال است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۰۱۹۹

11 هزار حلقه چاه غیر مجاز در اصفهان فعال است

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: تعداد چاه های غیرمجاز استان ۲۱ هزار ۲۹۷ بوده که حدود ۱۱ هزار آن همچنان فعال است و حدود ۳۷۰ میلیون متر مکعب از آن برداشت می شود؛ از سال 84 تا کنون شش هزار و 507 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حسن ساسانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان بارش ها از ابتدای سالی آبی تا کنون هزار و 176 میلیمتر بوده که در سال گذشته این میزان 2 هزار و 124 میلیمتر ثبت شده و متوس بارش نیز یک هزار و 355 میلیمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: نسبت به سال گذشته 45 درصد و نسبت به بلند مدت 13 درصد با کاهش بارش رو به رو هستیم.

خروجی سد زاینده رود 84 متر مکعب بر ثانیه است

وی افزود: ورودی به سد زاینده رود امروز 16 متر مکعب بر ثانیه و خروجی از سد 84 متر مکعب بر ثانیه است؛ حجم مخزن در حال حاضر 367 میلیون مترمکعب است که در سال گذشته در چنین روزی 701 میلیون متر مکعب بوده است

ساسانی با بیان اینکه خط قرمز تامین آب شرب است، ادامه داد: هر هفته به این دلیل در حال پایش هستیم و مصوب شد منهای آبی که برای شرب و در بخشی از صنعت مورد استفاده قرار می گیرد به مدت پنج روز در نیمه اول شهریور ماه خروجی سد زاینده رود به اندازه شرب فقط باشد و برای کشاورزی و صنعت بسته می شود.

حسن ساسانی عنوان کرد: بعد از پنج روز دوباره آب برای کشاورزی و صنعت بازگشایی و توزیع خواهد شد و در نیمه دوم شهریور ماه نیز پایش ها انجام و و اگر لازم شد  به مدت پنج روز دیگر این اتفاق انجام خواهد شد.

وی گفـت: برای شرب باید حداقل حجم مخزن 200 میلیون مترمکعب باشد و نباید حجم مخزن از این پایین تر بیاید.

ساسانی بیان کرد: در تابستان قرار نبود کشت تابستانه داشته باشیم که با  تقاضا کشاورزان با رعایت حق اب شرب اب تابستانه توزیع کنیم؛ برای برخوار دو نوبت پیشبینی شد که برای باغات برخوار اختصاص یابد که در دو نوبت تا سه روز اختصاص یافت و بیش از این امکان پدیر نیست.

افت آب در دشت مهیار جنوبی

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه تلاش شده رضایت مندی کشاورزان ایجاد شود، ادامه داد: افت آب در دشت مهیار جنوبی و همچنین در دشت دامنه زیاد بوده است؛ در این رابطه تعادل بخشی و اصلاح و تعدیل پروانه و کنتور حجمی و مسدود کردن چاه های غیر مجاز، اقدامات خوبی است که انجام گرفته است.

حسن ساسانی با اشاره به برخی دشت ها که  هنوز در این زمینه مشکل دارد، گفت:  یکی از اقدامات  پر کردن چاه های غیر مجاز است که در این باره حتماً دستور قضایی لازم  است و زمان بر است، البته با هماهنگی هایی که ایجاد شده این روند تسریع شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در مورد حق آبه محیط زیست بیان کرد: سهم محیط زیست از زمان مصرف کشاورزان جدا شد و سعی شد در این زمان برداشت کشاورزی انجام نشود و همچنین در سال گذشته قطعی نداشتیم و ۵۲ میلیون متر مکعب از سد رودشت رها سازی شد.

وی گفت: ادامه جریان زاینده رود به حجم مخزن سد در اول مهرماه بستگی دارد و با توجه به پیش بینی های هواشناسی پاییز امسال بارش کمتر از نرمال را خواهیم داشت

سید مهدی میر باقری در ادامه این نشست اظهار کرد:  تعداد چاه های مجاز ۴۰ هزار و 546 است که باعث تخلیه 3/3 میلیارد متر مکعب می شود

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان  تصریح کرد: تعداد چاه های  غیر مجاز ۲۱ هزار ۲۹۷ بوده که  حدود ۱۱ هزار ان فعال است و حدود ۳۷۰ میلیون متر مکعب برداشت شده است؛ از سال 84 تا کنون شش هزار و 507 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون متر مکعب متر مکعب زاینده رود سال گذشته حجم مخزن غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سامان محمدی درمصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و مرمت آنها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: از اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱، ۵۰ رشته به طول ۵۰ کیلومتر با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار احیا و مرمت شدند.
محمدی با بیان اینکه لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: ۱۰۰ رشته قنات استان نیاز فوری به مرمت دارد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.
در خراسان شمالی ۶۵۳رشته قنات با آب دهی سالانه ۸۶ میلیون متر مکعب وجود دارد.

خراسان شمالی دارای سه هزار و ۱۸۴ چشمه، هزار و ۵۵۷ حلقه چاه عمیق، ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه نیمه عمیق و۶۵۳ رشته قنات دارد و سالانه میانگین بارش در این استان به حدود ۲۴۰ میلمتر می‌رسد که حدود ۳۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز وابسته به این منابع آبی است.

دیگر خبرها

  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • (تصاویر) از خالکوبی تا لباس آستین حلقه‌ای؛ حواشی کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد