Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد جهانگیری» طلبه سطح دوم حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور از سال ۱۳۹۷ به عنوان روحانی مستقر در قرارگاه جوادالائمه طرح کرامت سپاه شهرستان کنگاور در محله اسلام آباد شروع به فعالیت های جهادی و فرهنگی کرد.
محله اسلام آباد (هندی آباد) کنگاور یکی از ۱۰ محله پرآسیب اجتماعی در سطح استان است که توسط سپاه استان شناسایی شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این محله مسجدی به نام فاطمیه سلام الله علیها وجود دارد که سالهاست پایگاه فعالیت های دینی، مذهبی و فرهنگی شده که حضور جوانان در آن قابل توجه و چشمگیر است.
حجت الاسلام جهانگیری که امام جماعت این مسجد را برعهده دارد تاکنون توانسته به همراه جوانان این مسجد فعالیت های زیادی از جمله کمک به فقرا و نیازمندان، کمک به دانش آموزان بی بضاعت برای ادامه تحصیل، کمک به کودکان کار، کمک به ترک افراد مبتلا به بیماری خانمان سوز اعتیاد، اشتغال زایی برای افراد رها شده از اعتیاد، خرید جهیزیه برای زوج های جوان و خرید لوازم منزل برای خانواده های نیازمند و ده‌ها فعالیت جهادی و انقلابی دیگر انجام دهد.
جهانگیری چند وقت پیش با داشتن این کارنامه درخشان توانست به‌ عنوان طلبه نمونه کشوری از سوی سازمان تبلیغات کل کشور معرفی شود.
خبرنگار ایرنا با این طلبه جوان به گفت و گو نشسته که در ادامه می خوانید؛

گویا فعالیت های مومنانه شما به قبل از دوران کرونا بر می‌گردد.در این باره توضیح دهید؟
بله. گروه جهادی تبلیغی علی بن موسی الرضا علیه السلام از سال ۹۷ به لطف خدا و عنایت آقا امام رضا فعالیت خودش را شروع کرد و با همکاری قرارگاه جوادالائمه سپاه ناحیه کنگاور همچنان با فعالیت های جهادی، فرهنگی، خیریه، عمرانی، مذهبی و.... در خدمت مردم شهرستان است.

موفقیت هرکاری مرهون تلاش فرد یا افرادی است، در موفقیت شما چه کسانی سهیم بوده اند؟
ما یک تیم بسیار منسجم هستیم که ابتدا با ۲۰ نفر شروع کردیم که ۱۰ نفر از خواهران و ۱۰ نفر از برادران حضور داشتند، اما اکنون به لطف خدا تعداد ۳۰ نفر عضو فعال داریم.


یک قانون داخلی برای همه اعضا تعیین کردیم که هرکدام از اعضا ماهانه باید مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از دوستان و آشنایان جمع کنند که الان فقط ماهانه ۶۰ میلیون ریال از خود اعضای تیم جمع آوری می شود.

از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور حضور طلاب جهادی در کمک به بیماران و کادر درمانی و اقدامات گسترده آنها دیده شد، شما در کنگاور چه فعالیت هایی داشتید، در این زمینه توضیح دهید.؟
در آغاز کرونا بنابر حسب وظیفه شرعی و عقلی خود، جمع آوری کمک ها را به لطف خدا و کمک خیرین عزیز آغاز کردیم.
گندزدایی محلات آسیب پذیر شهرستان، توزیع محلول ضدعفونی کننده، تولید و توزیع ماسک، ذبح ۲۴۰ راس گوسفند، تهیه تعداد ۸۷۰ بسته مواد غذایی از اول کرونا تا امروز برای خانواده های فقرا و آسیب دیده از کرونا، طبخ و توزیع ۲۶ هزار وعده غذای گرم و پخش در بین افراد آسیب دیده و نیازمندان، سرکشی از بیماران کرونایی و تجلیل از کادر درمان از برنامه های تیم بوده است.

دلیل انتخاب شما به عنوان طلبه نمونه کشور از سوی سازمان تبلیغات چه بود؟
سازمان تبلیغات اسلامی کل بعد از ورود حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا قمی، رنگ و بوی تازه ای گرفت و کاملا تغییر و تحول ایجاد کرد. این عزیزان با توجه به سرکشی هایی که از طلاب سراسر کشور داشتند و اقدامات طلاب را از نزدیک دیدند،  نسبت به حقیر لطف داشتند و ما را به عنوان امام محله نمونه در بحث تبلیغ در کشور انتخاب کردند.

میزان استقبال خیرین و کمک های مومنانه به قرارگاه جهادی شما چگونه بوده است؟ 
از سال ۹۷ تا این لحظه افزون بر یک میلیارد تومان کمک جمع آوری شده که بصورت تمام و کمال برای فقرا در حوزه های عمرانی، جهیزیه، کمک نقدی، درمانی، امور فرهنگی، ازدواج، اشتغال، ترک اعتیاد کمک شده است.
در ضمن تمام کمک ها توسط خیرین بوده و هیچ نهادی کمک مالی به ما نداشته و ندارد.

گویا فعالیت های شما از طریق اینستاگرام مورد توجه برخی از خیرین در سراسر کشور قرار گرفته که از این طرق کمک هایی به گروه جهادی شما رسیده است. در این باره توضیح دهید.؟
خدا را شکر مردم نسبت به گروه جهادی لطف داشتند و باعث شدند ما هیچ‌وقت شرمنده فقیری نشویم. حتی زنان خیری که از نظر ظاهری حجاب مناسبی هم نداشتند ولی کمک های میلیونی آنها و اشک هایی که از چشمان آنها سرازیر می‌شد هیچ‌وقت فراموش نخواهد شد.
بانویی که اهل مازندران بود و در اینستاگرام فعالیت های ما را دیده بود، بدون هیچ شناخت قبلی و فقط با دیدن کلیپ ها و شرح فعالیت های گروه با بنده تماس گرفتند و مبلغ ۶۸۰ میلیون ریال جهت کمک به نیازمندان واریز کردند.

ظاهرا برای تهیه غذا آشپزی هم خود شما انجام می دهید. لطفا توضیح دهید.؟
ابتدا با هنر خلاقه آشپزی به هیچ وجه آشنا نبودم، اما به مرور زمان طبخ غذا را یاد گرفتم و الآن آشپزی را خودم در حیاط مسجد فاطمیه انجام می دهم. از ابتدای کرونا تا امروز ۲۶ هزار وعده غذای گرم از انواع مختلف طبخ و توزیع شده که ۹۰ درصد غذاها برای فقرا و افراد آسیب دیده از کرونا بوده است.

در این مدت که به فعالیت های جهادی مشغول هستید، آیا خاطره ای به ذهنتان می رسد که برایمان تعریف کنید؟
یک خاطره تلخ اینکه پدر و و مادری بخاطر اعتیاد، دختر بچه هشت ساله خود را تا پاسی از شب مجبور به زباله گردی و جمع آوری ضایعات در سطح شهر کرده بودند.
با این پدر ومادر صحبت کردیم و قانع شدند که به کمپ ترک اعتیاد بروند و هر 2 نیز ترک کردند. دختر بچه هشت ساله هم به مدرسه دولتی فرستادیم و تمام هزینه های مدرسه و لوازم التحریر و... را پرداخت کردیم. الان هم پدر و مادر ترک کردند و هم شغل آبرومندی دارند و هم اینکه دختر آنها شاگرد ممتاز شده و ۱۴ جزء قرآن را نیز حفظ کرده است.


کمک به ترک اعتیاد و نجات ۷۶ معتاد و ایجاد اشتغال برای همه آنها نیز از دیگر فعالیت های گروه جهادی بوده است.
پرداخت هزینه های تحصیل ۱۲ کودک کار به طور کامل و کمک به ازدواج ۳۲ دختری که توان خرید کوچکترین وسایل برای جهیزیه هم نداشتند از خاطرات ماندگاری است که در ذهن بنده نقش بسته است.

گفت وگو از مجید رحمتی

برچسب‌ها کمک های مردمی رزمايش کنگاور پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمک های مردمی رزمايش کنگاور کمک های مردمی رزمايش کنگاور گروه جهادی توضیح دهید جمع آوری کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، طلبه ها و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) به همراه بسیجیان شهر خضری دشت بیاض به کمک مردم دهستان کرغند شتافتند.


این تیم برای لایروبی منازل و کوچه‌ها به دهستان کرغند اعزام شدند.  

سیل در دو روز گذشته دهستان کرغند و برخی روستاهای خراسان جنوبی را در نوردید و خساراتی به بار آورد. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی







دیگر خبرها

  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم